Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 44 van de 233 EersteEerste ... 3442434445465494144 ... LaatsteLaatste
Resultaten 431 tot 440 van de 2328

Onderwerp: Autohuur: Alamo (2)

  1. Top | #431
    Florida Fanaat trails's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Château Guibert, Vendée, F
    Berichten
    1.833

    Standaard Re: Autohuur: Alamo (2)

    Blijft toch vreemd want ons lukte het wel, met een Frans rijbewijs.
    We hadden de auto geboekt bij UScarhire in Engeland. We ontvingen van hun de voucher maar zij vragen ook aan Alamo om een bevestiging te sturen. Zo krijg je ook gelijk het boekingsnummer van Alamo zelf.
    Misschien extra service van UScarhire en wellicht dat het daarom bij de kiosk wel lukte.
    Maar toch... ook wij hebben dus GEEN Amerikaans rijbewijs.
    Florida: 1986, 1992, 1997, 1998, 2000, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
    West USA: 1979, 1993, 2017, 2019 New York: 1999, 2002, 2012, 2017, Georgia: 2014, 2016
    Alabama: 2016, Arizona: 2017,
    SouthWest: 2017, 2019, Canada: 2017
    www.schoutenjanssen.nl

  2. Top | #432

    Standaard Re: Autohuur: Alamo (2)

    Ik voel me een beetje overspoelt door alle informatie over het huren van auto's.
    Kan iemand me helpen om de bomen terug door het bos te zien?
    Wij zouden in augustus met 2 rondreizen in Florida voor 12 dagen van Orlando naar Orlando.

    Heb ik het juist begrepen dat alamo voornamelijk aan te raden is omdat ze een handig systeem hebben voor het betalen van tol? Is dat dan via almao.nl, alamo.co.uk of alamo.com?

    Bij het bekijken van de verschillende sites die auto's verhuren, merk ik dat sommige andere criteria hanteren voor de grootte van de valies: soms staat bij dezelfde auto op één site 1 valies, terwijl op een andere site 2... Ik ga er van uit dat wij zeker twee grote valiezen hebben, met welk type auto ben ik dan zeker dat deze in de koffer zullen passen?

    Begrijp ik het juist dat er niet één goedkopere site is, maar dat je steeds opnieuw moet vergelijken?
    Zijn er momenteel nog kortingscodes die werken?

    Alvast heel erg bedankt!

  3. Top | #433
    Stamgast sleepwalker's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Geldrop
    Berichten
    148

    Standaard Re: Autohuur: Alamo (2)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tom en Fie Bekijk Berichten
    Heb ik het juist begrepen dat alamo voornamelijk aan te raden is omdat ze een handig systeem hebben voor het betalen van tol? Is dat dan via almao.nl, alamo.co.uk of alamo.com?
    Zie antwoord op de volgende vraag, in ieder geval niet ALMAO.nl:lol:
    Begrijp ik het juist dat er niet één goedkopere site is, maar dat je steeds opnieuw moet vergelijken?
    inderdaad

    Zijn er momenteel nog kortingscodes die werken?
    www.alamo.co.uk/brits (al scheelt het nogal wat per periode blijkt uit wat vergelijkingen)

  4. Top | #434
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tom en Fie Bekijk Berichten
    Begrijp ik het juist dat er niet één goedkopere site is, maar dat je steeds opnieuw moet vergelijken?
    Zo is het precies. En Alamo is een autoverhuurder met eigen sites in Engeland, Nederland, Duitsland en Amerika die soms allemaal verschillende prijzen verhuren. Dan zijn er nog reisbureaus die bemiddelen bij de verhuur van auto's van Alamo zoals www.usareisen.de die ook weer hun eigen tarief voor de auto's hanteren...... het valt dus inderdaad niet mee om daar wijs uit te worden. Verder maakt het nog uit hoe oud julie zijn, onder de 25 is een auto huren erg duuur.

    De valiezenkwestie: bepaal nu eerst zelf eens welk type auto je wil huren. Een economy, een midsize, een full-size, een mid-size suv of toch een full size? Bepalend is met hoeveel personen je op vakantie gaat en hoe je vakantie er uit ziet. Of je nu met vijf personen alleen maar van het vliegveld in Orlando naar je villa een kwartier verderop rijdt, of dat je met z'n vijven heel Florida rondtuft, maakt nogal wat verschil.

    In jullie geval, waarin twee personen een rondreis door Florida maken, lijkt een midsize suv een fijne auto. heb je ook geen zorg over je valies. Rijden jullie beiden, maak dan de keuze voor het juiste pakket, inclusief twee bestuurders. Over het algemeen kan je hiervoor bij usareisen voor een goed aanbod terecht, of ze de goedkoopste zijn, mag je zelf uitpuzzelen. Prijzen wisselen per dag, per aanbieder en per autotype, dus sla je slag als je voor een goede prijs kunt boeken.

    En als je dat allemaal hebt uitgeplozen en besloten, dan kan je de situatie, het bedrijf waar je de beste deal hebt gevonden, de verhuurder, het type auto en de prijs altijd nog even aan het forum voorleggen, want er is altijd wle iemand die je im grosssen ganzen kan vertellen of je een goed dan wel een slechte keuze lijkt te maken.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sleepwalker Bekijk Berichten
    www.alamo.co.uk/brits (al scheelt het nogal wat per periode blijkt uit wat vergelijkingen)
    Klopt, het blijft lastig vergelijken. Voor een willekeurige week kost een midsize suv 180 euro, inclusief extra chauffeur, exclusief tank benzine. Bij usareisen, zelfde periode en auto, zelfde chauffeur en ook nog eens de eerste tank benzine, kost de Alamo-autohuur 202 euro.

    Voor 22 euro kan je geen auto meer voltanken, voor 44 euro ook niet. Dus is usareisen inklusiv plus rarief helemaal zo'n gekke optie niet voor twee weken......
    Laatst gewijzigd door Michael66; 25-03-12 om 09:46. Reden: 1+1



  5. Top | #435

    Standaard Re: Autohuur: Alamo (2)

    Na alle sites vergelijken is het een 'compact' geworden bij alamo,
    via expedia.nl krijgen we deze voor 268.79 euro (van 5-16 augustus).
    Ik neem aan dat we de juiste verzekeringen zo zeker hebben (aangezien het een europese site is)?

    Alamo Rent A Car Compact 4 portieren: Airconditioning, automatische versnelling, onbeperkt kilometeraantal, Aanrijding & Schade, Inbraak, Derde partij Aansprakelijkheid Verzekering, Stad/Luchthaven Toeslagen, Wegen belasting, BTW, Toegevoegde Aanspareklijkheids Verzekering voor de Verenigde Staten en Canada. .

    Klopt het dat we voor de tolwegen alles bij het afhalen van de auto dan nog moeten regelen?

  6. Top | #436
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Autohuur: Alamo (2)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tom en Fie Bekijk Berichten
    Na alle sites vergelijken is het een 'compact' geworden bij alamo,

    Klopt het dat we voor de tolwegen alles bij het afhalen van de auto dan nog moeten regelen?
    Gisteren nog even een gedwongen ritje in een compact gemaakt.Geen cruise control, airco heeft maar een stand, stuur niet verstelbaar en allles qua stoeltjes, spiegeltjes en stuurtjes even klein en popperig. Lullig radiootje, klein kofferbakje. Voor een paar tientjes meer maak je een heerlijke rit in een midsize suv.......Voor 2 euro per dag meer heb je een Dodge Charger (or similar) Dan heb je vakantie, toch! Bij een rondrit van honderden kilometers ga je toch niet beknibbelen op je comfort?

    Edit: En hoe zit het met de eventuele tweede bestuurder en de tank benzine? Onderschat die kosten niet, in veel gevallen is het handig om die kosten in de huur opt te nemen. Niet voor niets waarschuwt Expedia bij dit tarief zelf: Voor Expedia Special Rate moeten de volledige kosten bij de reservering via je creditcard worden voldaan. Lees zorgvuldig de regels en beperkingen! Het tarief dat je nu kiest, lijkt dan wellicht voordelig maar met die voorwaarden weet je nog niet wat je straks afrekent. Je bent straks verplicht de eerste tank benzine af te nemen tegen een nu nog onbekende prijs. en rijden jullie samen? Dan weet je nu nog niet wat de toeslag is die ter plekke wordt berekend. Zijn jullie wel boven de 25? Anders betaal je ook nog eens een toeslag jonge bestuurders ter plekke.

    Huur je een compact superinclusiev plus bij usareisen, dan weet je exact vooraf wat de schade is: 357 euro. En een midsize Suv kost dan 25 euro meer voor de hele reis..........

    Voor de tolwegen en een Alamo-auto hoef je niets te regelen. Lees de Faq hierover.
    Laatst gewijzigd door Teleton; 27-03-12 om 23:24. Reden: Edit



  7. Top | #437

    Standaard Re: Autohuur: Alamo (2)

    Nu weet ik niet of mijn "methode" slim is, maar voor mijn gevoel werkt het altijd wel lekker.
    Ik huur bij alamo.nl als member altijd de kleinste auto met Gold pakket.
    5% korting en alle verzekeringen, tank benzine, 4 chauffeurs etc.
    Aan de balie proberen ze altijd een upgrade te verkopen en dan onderhandel ik voor een grotere auto.
    Dan krijg je voor een paar dollar een midsize of SUV, net wat ze kwijt willen.
    Ik weet natuurlijk niet van te voren wat we krijgen, maar voor mij is een auto een vervoermiddel, waarbij de mate comfort afhangt van het aantal personen dat meegaat en aantal kilometers dat we gaan rijden.
    Ik zal volgende maand eens melden wat we hebben geregeld en wat de kosten waen.
    Take care!

    Florida Minded Biker

  8. Top | #438
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Autohuur: Alamo (2)

    Met huurders zoals jou zijn ze altijd heel blij. Want je staat daar met je kleine auto en je gaat daar echt niet mee wegrijden. Dus kunnen ze jou altijd een upgrade verkopen!

    De beste upgrades zijn gratis upgrades Wij huren altijd de klasse die we minimaal willen rijden. En als het groter wordt prima, maar wel voor noppes.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  9. Top | #439

    Standaard Re: Autohuur: Alamo (2)

    Dat ga ik dus eens uitzoeken.

    Laatse keer een compact gehuurd voor €265, terwijl een SUV €600 was.
    Vervolgens in USA een upgrade gekocht voor $100 en twee weken met een dikke bak rondgereden.
    Steeds het gevoel gehad dat ik op deze manier het voordeligst uit was. Alleen de volle tank was al de moeite...Daarom ga ik nu alles op een rijtje zetten.
    Ik zeg niet dat ik wil upgraden, ik vertel ze dat ik interesse heb als ze een goede deal kunnen maken.
    Take care!

    Florida Minded Biker

  10. Top | #440
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2011
    Locatie
    Heiloo
    Berichten
    1.504

    Standaard Re: Autohuur: Alamo (2)

    Tja, heb is maar net wat je gewend bent. Heb niet zoveel budget voor een auto thuis, dus rij in NL in een 20 jaar oude Subaru Vivio.
    En de auto uit de compact klasse die ik had, een Kia Rio, was voor mij een luxe auto!
    Maar als je in NL een vrij luxe auto hebt, dan kan ik me voorstellen dat je ook op vakantie een luxe auto wilt rijden ;-)



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •