Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 25 van de 65 EersteEerste ... 15232425262735 ... LaatsteLaatste
Resultaten 241 tot 250 van de 648

Onderwerp: Hoe druk/warm is het in .... (periode)?

  1. Top | #241

    Standaard Klimaat

    Hey hey, Ik ga eind juni + begin juli naar Miami beach, en aangezien het dan wel warm is maar ook veel regent, wilde ik weten of het de moeite waard is. Is het zo af en toe een plensbui, of kom je je hotel niet uit zonder regenpak? Wie kan me dit vertellen...?!
    Thanks
    Anouschka

  2. Top | #242
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: het klimaat

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nousch Bekijk Berichten
    aangezien het dan wel warm is maar ook veel regent, wilde ik weten of het de moeite waard is.
    Tsja, wie kan dit vertellen? De hurrycanewatchers zouden het graag willen, denk ik zo. Op http://www.weather.com. vind je veel info over het weer, het klimaat, gemiddelde temperaturen en gemiddelde neerslagcijfers. Misschien is het de moeite waard om die gegevens een beetje te bestuderen. Verder vind je er een 10 daagse weersvoorspelling. Ik denk dat je de voorspelling zelf al aardig hebt gegeven. Het lijkt mij dat er nu nog niet zoveel zinnigs over het weer van deze zomer gezegd kan worden dan dat een plu & poncho, naast badpak en bikini wel bij de standaarduitrusting hoort :lol:



  3. Top | #243
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2005
    Locatie
    Lelystad
    Berichten
    189

    Standaard Re: het klimaat

    Wij hebben er ook in die periode gezeten twee jaar geleden en elke dag wel een bui gehad maar dat was dan tegen 3 uur en half vier was alles weer droog en warm.

    Niks echt om je zrgen over te maken.

  4. Top | #244
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: het klimaat

    Hetzelfde vroeg ik me eigen ook een beetje af, ik ga weer in september en dat is dé maand met de meeste dagen regen (15) i.t.t. 12 dagen in juli & augustus.

    Aan de andere kant, ook binnen voldoende te doen. Maar als je elke dag +/- een uurtje regen hebt, ach.. why bother

  5. Top | #245
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: het klimaat

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JKG Bekijk Berichten
    ... ik ga weer in september en dat is dé maand met de meeste dagen regen (15) i.t.t. 12 dagen in juli & augustus.
    Als je voor het eerst gaat is het lastig in te schatten wat met "15 dagen regen" wordt bedoeld. Het is gewoon het aantal dagen dat er een bui valt, en zegt helemaal niets over de duur en de hevigheid van die buien. Ik heb het vorig jaar voor het eerst meegemaakt dat het zowat de hele dag regende. Meestal is het echter niet zo lang. En het grote voordeel van de buien n Florida boven die in NL: het blijft er gewoon heerlijk warm, ook tijdens de buien.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  6. Top | #246
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2008
    Berichten
    31

    Standaard Re: het klimaat

    Heeft het zin om regenjasjes mee te nemen? Of is zo'n bui net lekker verfrissend?

  7. Top | #247
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: het klimaat

    Regenjasjes? Nee, zou ik niet doen. Da's veel te verstikkend, te benauwd.

    Een regenponcho is beter, die koop je voor minder dan een dollar bij Walmart (kwaliteit: éénmaal gebruik en dan issie kapot) of in de Disney-parken (rond de 7-8 dollar, maar als'ie kapot gaat kun je gratis een nieuwe halen). Iedereen loopt met die dingen in de Disney-parken!

    Walmart:



    Disney:



    Persoonlijk vind ik die poncho's zelfs nog te benauwd en houd het dan ook bij een paraplu, zo'n klein opvouwdingetje.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  8. Top | #248
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: het klimaat

    Michael, het wordt de 2e keer. Eerste keer was afgelopen maart en toen was het 2 dagen regenachtig, maar ook inderdaad niet de hele dag. 's Avonds toch wel een uur of 3 a 4 achter elkaar en hard. Maar dat kwam ook omdat er even een tropische storm langskwam met tornado watches in de omliggende counties. Maar toen hadden we ook dingen binnen gepland. Maar 15 dagen klinkt heel wat meer dan het aantal wat we in maart voorgeschoteld kregen. Overigens met die tornado watch geen briesje of wat gevoeld vreemdgenoeg. In Nederland waaide het harder.

    Dat het warm blijft klopt inderdaad.. of warm.. aangenaam. Niet koud.

  9. Top | #249
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: het klimaat

    Ik was toen ook in Florida (28-2 t/m 10-3). En ik heb inderdaad ook die buien meegemaakt, het bleef maar regenen. Het is echter een groot verschil of je in maart of aug/sept gaat. In de zomer is het namelijk veel warmer (continu zo rond de 35 graden) met een enorm hoge luchtvochtigheid. En de buien zijn een stuk korter, en vroeger op de dag dan in maart (logisch: door de hogere warmte bouwen de buien zich sneller op).

    De temperatuur blijft tijdens de zomerse buien niet alleen maar aangenaam, het blijft echt warm! De temperatuur daalt dan zelden tot onder de 28-30 graden.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 01-06-08 om 19:41.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  10. Top | #250
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: het klimaat

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michael66 Bekijk Berichten
    En de buien zijn een stuk korter, en vroeger op de dag dan in maart (logisch: door de hogere warmte bouwen de buien zich sneller op).
    Je beschrijft hier het dagelijkse patroon, klopt helemaal. Wanneer er echter een tropische storm passeert, spreek je niet meer van een buitje maar kan het wel uren (dagen[-o<) achter elkaar regenen, waaien en onweren. Dan weet je pas echt waarom er zulke grote putten en retentievijvers zijn aangelegd in Florida.

    "Wij" toeristen zijn snel geneigd slecht weer in deze regio te onderschatten. Ach zo'n buitje valt wel mee.......\\/. Niet voor niets wordt er op de tv in die gevallen een weatheralarm afgegeven met veel gepiep en rode banners waarop tot op de minuut wordt aangegeven hoe laat de storm "jouw" gebied zal bereiken. Disney ontruimt in die gevallen de zwembaden, in de parken worden shows en attracties wegens 'inclement weather" uitgesteld of helemaal gestopt.

    Is dit dan een reden om Florida te mijden? Helemaal niet, maar het is wel goed om te weten wat je wel en niet moet doen tijdens noodweer. Wij hebben wel gezien dat gezinnen tijdens een zwaar onweer het parkeerterrein opliepen, in plaats van te schuilen. Tja, de tramdienst was even stilgelegd.....[-o<[-o< waarom zou dat nu zijn?

    Voor meer informatie over de tropische stormen: http://www.nhc.noaa.gov/





Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •