Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 10 van de 17 EersteEerste ... 89101112 ... LaatsteLaatste
Resultaten 91 tot 100 van de 170

Onderwerp: Vliegen van/naar/via Washington (DC)

  1. Top | #91
    Stamgast Disneyfan1970's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    132

    Standaard Re: Overstaptijd terug in Washinton 1 uur 20 min

    Op de terugreis in Washington, gaat alles vrij vlot, je vertrekt vanuit dezelfde vleugel, en je ziet je babage niet terug. Vorige keer waren wij binnen 15 minuten door douane, en waren binnen 5 minuten bij de juiste terminal.
    Dus uit ervaring zeg ik, makkelijk te halen, mits ze op tijd vliegen natuurlijk

    Jeroen
    Laatst gewijzigd door Njit; 04-03-09 om 11:42. Reden: full quote verwijderd
    Next Orlando visit, 20 dec 2014 t/m 2 jan 2015
    Next DCL 12 night Baltic cruise 22 juli 2015
    Orlando 6x (1997/98) (2007) (2008) (2009) (2012) (2013/14)
    7x DCL (2007) (2008) (2009) (2010) (2013) (2014 2x)

  2. Top | #92
    Florida Fanaat Dr. Phlox's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2005
    Locatie
    N-Br
    Berichten
    846

    Standaard Re: Overstaptijd terug in Washinton 1 uur 20 min

    Als ze op tijd vliegen is het inderdaad te doen. Maar als ze te laat vliegen dan kan het rennen worden.
    Grz
    Ton
    Zie op onze site (www.don-damen.nl) zowel de reisverslagen als de foto's van onze vakanties in 2004, 2008 en 2011 in Florida, 2013 en 2015 in het westen van de USA, 2018 rondje Denver en in 2019 een week in New York.

  3. Top | #93
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Overstaptijd terug in Washinton 1 uur 20 min

    Je koffer wordt al doorgelabeld naar Amsterdam, dus dat scheelt al weer tijd. Maar je moet dus idd geen vertraging hebben. Maargoed, de vertrekkende vlucht naar Amsterdam kan natuurlijk ook wat vertraging voor vertrek hebben. In elk geval zou ik me geen zorgen maken met zo'n overstaptijd.

  4. Top | #94
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Berichten
    560

    Standaard Re: Overstaptijd terug in Washinton 1 uur 20 min

    Het zou in principe meer dan voldoende moeten zijn. Zelfs indien je bij een andere terminal mocht aankomen dan waarvan je vertrekt. Inclusief wachttijd zal het niet meer dan 15 minuten kosten om van de ene naar de ander kant te komen.
    Mocht het toch zo zijn dat het krap aan wordt, schroom dan niet om aan de cabin attendant kenbaar te maken dat je een krappe aansluiting hebt en vraag of je als eerste het vliegtuig mag verlaten. Meestal zal deze dan een verzoek doen aan de overige passagiers of die even willen blijven zitten zodat de passagiers met een krappe aansluiting er als eerste uit kunnen. Meestal gaat dit goed maar het is niet altijd een garantie voor succes. Er is altijd wel een Remi die vindt dat het verzoek niet voor hem of haar geldt. Een ‘golfkarretje’ vragen heeft niet zo veel zin. Die gaan zo langzaam dat je deze er met gemak uitloopt.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 12-04-09 om 01:57. Reden: full quote eruit

  5. Top | #95
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Berichten
    77

    Standaard 1e keer vliegen met overstap.....

    Wij gaan in april weer naar Orlando. Dit keer vliegen we voor het eerst met een overstap. We vliegen naar Washington, komen daar (als het goed is) om 14 uur aan. Onze vlucht naar Orlando gaat 3 uur later. De tijd is, naar wat ik hier een daar lees, goed te doen. Hoe gaat het overstappen daar? Is het allemaal makkelijk en spreekt het voor zich of is het een hele puzzel waar je steeds naar toe moet? Ik heb vernomen dat je in ieder geval je bagage moet ophalen en iets verderop weer moet inleveren. Wie kan mij wat meer vertellen?
    Op de terugweg hebben we 1 uur tussen de vluchten zitten, maar volgens het reisbureau was dit op de terugweg geen probleem, omdat je de bagage dan niet hoeft op te halen en je eigenlijk gewoon door kan lopen naar de nieuwe gate. Ook hier hoop ik op wat verhalen van anderen.
    Alvast bedankt!

  6. Top | #96
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Berichten
    560

    Standaard Re: 1e keer vliegen met overstap.....

    Overstappen op Washington is vrij simpel. Nadat je het vliegtuig hebt verlaten volg je de paarse bordjes (transfers). Eerst ga je door immigration, daarna haal je de koffers op. Met al je bagage ga je vervolgens door de douane controle. Na deze controle geef je de koffers weer af en hoor je ook gelijk vanaf welke terminal je aansluitende vlucht vertrekt. Nadat je de koffer hebt afgegeven ga je door security. Als je dit allemaal hebt doorstaan kun je door naar de gate vanwaar je volgende vlucht vertrekt. Kind kan de was doen.

  7. Top | #97
    Newbie
    Ingeschreven
    Mar 2009
    Berichten
    3

    Standaard Re: Overstappen in washington dulles naar orlando

    We vlogen eind februari via dulles naar miami.
    Dikke ellende: er landden twee "jumbo's" tegelijk: gevolg een bartensvolle aankomhal, geen airco, twee uur en een half in de line-up voor de paspoortcontrole, en de ESTA formulieren moesten ze niet eens: iedereen nog maar snel groene kaarten invullen (want in het vliegtuig hadden ze er veel te weinig aan boord). Gevolg: vele mensen misten hun aansluiting.
    Maar ja, als je de volgende dagen in je cabrio over de overseas highway rijdt ben je dat ongemak vlug vergeten.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 12-04-09 om 01:57. Reden: full quote eruit

  8. Top | #98
    Vaste Bezoeker Sanibel's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2009
    Locatie
    Big city
    Berichten
    108

    Standaard Re: Vliegen via/vanuit Washington

    Ook wij vlogen in februari, maar wij hadden absoluut geen problemen.
    Vanuit het vliegtuig stonden wij binnen 30 minuten boven in C terminal.:razz:
    Het kan dus ook anders!!!

  9. Top | #99
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Overstappen in washington dulles naar orlando

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door van der Steen Bekijk Berichten
    hoelaat ging je volgende vlucht dan?
    stel dat wij dit meemaken, we hebben een villa gehuurd, dus dan moet je ook nog eens naar je villa toe in het donker....
    Ik ben de 2x dat ik naar Kissimmee ging ook gewoon in het donker de sleutel wezen halen en daarna doorgereden naar de townhome. Niets mis mee toch? Ben wel eens pas om 22u 's avonds de parkeergarage uitgereden, er stond een lange rij voor de autoverhuur want volgens mij waren we al om 20.30u geland.

  10. Top | #100

    Standaard Re: Vliegen via/vanuit Washington

    Ik ga in juli ook met vakantie naar amerika (voor de 1e keer). Ook ik zit met de vraag mbt overstappen. Ik blijf eerst aantal dagen in New York en daarna ga ik naar Orlando. De volgende vlucht schema heb ik van reisburo gekregen:
    UA7888 24JUL NEWARK WASHINGTON 1015 1133
    UA 778 24JUL WASHINGTON ORLANDO 1222 1441

    Nu lees ik al die 'enge' verhalen... voor mijn beeldvorming:
    1) koffers worden gewoon doorgestuurd naar Orlando toch (ipv in Washington van de band ophalen en weer afgeven bij checkin balie)
    2) overstaptijd van ong 45 min is toch genoeg??...ik hoef toch niet meer via de douane, het is nml een binnelandse vlucht. Het inchecken heb ik al gedaan in New York.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •