Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 44 van de 86 EersteEerste ... 34424344454654 ... LaatsteLaatste
Resultaten 431 tot 440 van de 852

Onderwerp: Creditcard

  1. Top | #431
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    327

    Standaard Re: Help!! CC werkt niet...!!!

    Toch maar even met SNS gebeld en gevraagd of het inderdaad de laatste tijd vaker voorkomt dat CC gewijgerd of ongeldig zijn! Het komt uiteraard wel voor maar niet vaker dan in de afgelopen jaren! Het advies is dan ook om in ieder geval te zorgen voor een alternatief betaalmiddel bijv. een wereldpas (Maestro).
    Als er twee soorten kaarten zijn (man en vrouw) die weliswaar gekoppeld zijn aan een zelfde rekening worden deze afzonderlijk beschouwd. Weigeren beide kaarten dan is er over het algemeen toch iets aan de hand met het limiet of de transactie, aldus de bankmedewerker.
    Erg veel nieuwe info geeft het waarschijnlijk niet maar wil het toch even melden!
    Ben overigens uiterst vriendelijk behandeld door SNS-medewerker! Bezetting daar is overigens 24 uur per dag.
    Laatst gewijzigd door pzomerdijk; 17-06-09 om 12:27.

  2. Top | #432
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Helmond
    Berichten
    752

    Standaard Re: Help!! CC werkt niet...!!!

    Ik zit bij de Rabobank Private Banking en dan krijg je echt wel de individuele aandacht. Kan ook veel regelen via de telefoon, zonder dat ze z**ken dat ik langs moet komen of zo.

    Maar over credit-cards kunnen hele fora volgeschreven worden (en dat gebeurt ook - al kan een forum tegenwoordig niet snel écht vol zijn...). Ik heb ook meegemaakt dat vrijwel mijn gehele bestedingslimiet (toen 10.000 euro) volliep met allerlei reserveringen die nooit daadwerkelijk geïncasseerd werden, maar ook niet op tijd vrijgegeven. Niet alleen de borg van de huurauto, maar ook hotelreserveringen, waarbij de limiet van wat je op je hotelkamer mocht laten schrijven, ook als reservering op de cc stond. En als ze dan daadwerkelijk doorbelasten en een nieuwe limiet openen, werd de oude reservering niet virjgegeven, maar kwam er wél een nieuwe bij. Als dat dan met bedragen van 1000 dollar tegelijk gaat, dan loopt het snel op....

  3. Top | #433
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Help!! CC werkt niet...!!!

    Ik heb m'n nieuwe CC gekregen van de ING... ben bang om 'm te activeren :mrgreen:

  4. Top | #434
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Berichten
    560

    Standaard Re: Help!! CC werkt niet...!!!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FrankS Bekijk Berichten
    Ik heb ook meegemaakt dat vrijwel mijn gehele bestedingslimiet (toen 10.000 euro) volliep met allerlei reserveringen die nooit daadwerkelijk geïncasseerd werden, maar ook niet op tijd vrijgegeven. Niet alleen de borg van de huurauto, maar ook hotelreserveringen, waarbij de limiet van wat je op je hotelkamer mocht laten schrijven, ook als reservering op de cc stond. En als ze dan daadwerkelijk doorbelasten en een nieuwe limiet openen, werd de oude reservering niet virjgegeven, maar kwam er wél een nieuwe bij. Als dat dan met bedragen van 1000 dollar tegelijk gaat, dan loopt het snel op....
    Over dit onderwerp heb ik in het verleden al heel wat discussies gehad met Interpay (bedrijf dat het elektronische betalingsverkeer regelt, heet volgens mij nu Equens). Ook ik dacht een redelijke limiet te hebben, totdat ik bij een dienstreis die wat uitliep ineens tegen betalingsproblemen aanliep terwijl ik zeker wist dat ik mijn limiet bij lange na nog niet had overschreden. Achteraf bleken de problemen voort te komen uit de manier waarop Interpay werkt. Een voorbeeld. Als je incheckt in een hotel, vraagt het hotel een autorisatie aan voor een bedrag ter grootte van de verblijfkosten plus eventuele extras (b.v. $900 kamerhuur + $100 extra's = $1000). Dit bedrag ($1000) wordt niet van je CC afgeschreven maar wel geblokkeerd waardoor je het niet meer kunt gebruiken voor andere betalingen. De daadwerkelijk afrekening vindt pas plaats als je uitcheckt (b.v. $ 900 omdat je geen extra's hebt). In 999 van de 1000 gevallen zal het bedrag dat je afrekent niet precies overeenkomen met het bedrag waarvoor het hotel een autorisatie heeft gekregen. Als het hotel vervolgens het autorisatiebedrag niet vrijgeeft (en in de VS doen ze dat nooit omdat dat volgens hen automatisch gaat) dan gaat Interpay/Equens ervan uit dat het om een andere betaling gaat dan waarvoor de autorisatie was verleend. Gevolg, je CC wordt belast met $900 (wordt daadwerkelijk afgeschreven) en ook de $1000 waarvoor autorisatie was verleend blijft staan. In totaal is nu $1900 van je bestedingruimte verbruikt. Vroeger had Interpay de onhebbelijke werkwijze dat het geautoriseerde bedrag tot drie maanden bleef staan, waarbij er elke maand een deel werd afgeschreven. Inmiddels is dat volgens mij aangepast. Je kunt je voorstellen dat op bovenstaande manier je zo door je bestedingsruimte heen bent. Zeker als je de CC gebruikt voor het betalen van de grote bedragen zoals voor hotelovernachtingen, autohuur etc.

  5. Top | #435
    Florida Groupie theovg's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2006
    Locatie
    Rotterdam, Netherlands
    Berichten
    290

    Standaard Re: Help!! CC werkt niet...!!!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JKG Bekijk Berichten
    Ik heb m'n nieuwe CC gekregen van de ING... ben bang om 'm te activeren :mrgreen:
    Wij hebben ook de nieuwe gekregen .
    Ik doe die van mij activeren, en met die van mijn vrouw wachten we mee tot we terug zijn.
    Dan heb ik ook nog een oude [dat ik zeker weet dat die het doet] bij me.

  6. Top | #436
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Help!! CC werkt niet...!!!

    Ik denk dat ik 'm dit weekend wel ga activeren hoor, mn vriendin heeft een VISA kaart dus dan kunnen we daar nog dingen op doen en vaak leg ik nog een kwak euro's neer op m'n gewone betaalrekening om bij de boodschappen weer via cash-back mee te nemen (100 dollar per keer).

    Enige is dat je bijv. met autohuur er wel aan moet denken dat je volgens mij als huurder een cc moet hebben met jouw naam erop, dus als je niet getrouwd bent (zoals ik) kan ik volgens mij niet de cc van mn vriendin geven. Maargoed, dan is het dus handmatig het cc-nummer invullen en ook weer opgelost.

    Ik weet ook niet hoe lang je mag wachten met het activeren / gebruik van de oude kaart. Maargoed, de planning is om in september weer te gaan, dus dan zal ik wel zien wat de resultaten zijn zodra ik bij de autoverhuurbalie sta.

  7. Top | #437
    Florida Fanaat Mickey99's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2006
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    1.908

    Standaard Re: Help!! CC werkt niet...!!!

    Mijn man en ik hadden vlak voor onze afgelopen vakantie ook allebei een nieuwe creditcard en pinpas van de ING ontvangen. We hebben de afgelopen weken totaal geen problemen gehad met betalingen dus het gaat gelukkig ook wel goed (al hoor je het altijd eerder/sneller als het fout gaat natuurlijk ).
    Florida:1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2 x 2004/2 x 2006/2 x 2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015/2016
    New York: 2006 / 2007 / 2009 /2015 Zuidwesten: 2008 / 2009 / 2013 /2016. Noordwesten: 2013
    Noordoosten: 2009. Mid- en zuidwesten: 2010. Zuidoosten: 2011. Alaska: 2014

  8. Top | #438
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Help!! CC werkt niet...!!!

    OK, goed om te horen. Dan is het dus geen structureel maar individueel probleem.
    Zal 'm dit weekend sowieso activeren. Grote kans dat idd de magnetische gegevens eraf zijn gegaan bij andere mensen.

  9. Top | #439
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2009
    Locatie
    Noord Brabant
    Berichten
    74

    Standaard !Q

    Tja, iedereen denkt het allemaal goed te weten, maar ik spreek toch echt uit ervaring.. helaas!!
    Wij hebben twee kaarten bij van Mastercard van de SNS bank. Thuis werken de kaarten perfect, er staat meer dan genoeg saldo op, maar hier werken ze totaal niet!! Volgens de sns heeft het met de chip te maken die in de nieuwe kaarten zit.
    Verder hadden wij ook een wereldpas bij. Met deze pas kunnen we wel geld uit de ATM halen, maar niet betalen in winkels enzo.
    Onze creditkaarten werken overigens wel als ze handmatig ingevoerd worden, maar niet iedere winkel wil daar aan mee doen. Sommige bellen terplekke met Mastercard, en dan is het ook goed.
    Het komt er in het kort op neer dat de apparaten in de States gewoon de chip niet lezen in onze nieuwe creditkaarten. Dit heeft absoluut niets met je limiet te maken! Dat de kaarten handmatig wel werken hebben we overigens zelf uit gevonden. We hebben totaal geen ondersteuning van de SNS bank ontvangen. Hun oplossing was om een nieuwe kaart op te sturen, welke we dan over twee weken zouden ontvangen......

  10. Top | #440
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2008
    Locatie
    limburg
    Berichten
    51

    Standaard Re: Help!! CC werkt niet...!!!

    Wij hebben ook de nieuwe ING cc.
    Hier in FL. nog geen problemen gehad, New York ook niet, in Atlantic City werkte hij echter niet.
    Ligt volgens mij ook aan de pinautomaten



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •