Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 6 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 53

Onderwerp: Vliegen van/naar/via Manchester (UK)

  1. Top | #1
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Berichten
    64

    Standaard Vliegen van/naar/via Manchester (UK)

    Beste forumleden, ik heb een nieuw onderwerp geopend over de luchthaven van Manchester. Dit doe ik omdat ik vermoed dat mijn dramatische ervaringen vandaag niets te maken hebben met de individuele luchtvaartmaatschappijen.
    Een relaas van wat ons gezinnetje vandaag is overkomen.

    Allereerst vertrok het vliegtuig van Virgin gisteravond een uur te laat uit Orlando. Er waren drie passagiers ingechecked, die toch niet mee gingen op de vlucht. Reden is mij niet bekend. Omdat de koffers uit het vliegtuig gehaald moesten worden, moesten ALLE 450 koffers uit de Jumbo om ze te zoeken. Tja, dat kan gebeuren.

    Echter, toen begon de ellende voor mij en vele medepassagiers die een vlucht geboekt hadden van Orlando naar Manchester ( Virgin ) en daarna van Manchester naar A´dam ( KLM ). Sommigen hadden een overstaptijd van 2 uur ingepland in Manchester. Ik moet forumgenoten adviseren dit NIET te doen via Manchester. Je komt namelijk aan bij vertrekhal 2, daarna moet je met de bus naar de Transferhal in vertrekhal 1 om boardingkaarten te halen en daarna terug met de bus van 1 naar 2. Die bus rijdt om de 10 minuten. Je kan dus op je klompen aanvoelen dat je het absoluut niet haalt als je eerste vlucht een uur vertraging oploopt. Bij de meeste luchthavens gaat de transfer redelijk soepel, in Manchester niet. De boardingkaarten voor de KLM vlucht werden zelfs met de hand uitgeschreven omdat de serviceagent van KLM in de Transfer hal geen print automaat tot haar beschikking had.

    Als klap op de vuurpijl was het vandaag helemaal een drama omdat het luchtruim boven Manchester om 1400 uur dicht ging vanwege de aswolk. Wij hadden zelf de middagvlucht geboekt die door KLM in schema naar voren was gehaald omdat ze anders de 1400 uur deadline niet redden.
    We zijn vanmiddag net op tijd vertrokken, maar een groot aantal passagiers is nu zijn bagage kwijt. Heb er ook rapport van op moeten maken in de bagagehal van Schiphol. Drie van de vier koffers waren wel aangekomen, heel raar, omdat de overstaptijd in Manchester voor mij ruim 4 uur betrof. Ik kan daardoor alleen maar vermoeden dat het fout gegaan is in de transfer bagagehal in Manchester buiten de schuld van Virgin en KLM om.
    De moraal van het verhaal......
    Een rommelige bagageruimte in Manchester en een amateuristische bedoening bij het uitgeven van boardingspasses voor de 2e vlucht in een andere transfer hal.
    Op de heenvlucht verliep alles vlekkeloos via Gatwick. Zowel bagage als boardingpasses. Ik vlieg nooit meer met een transfer in Manchester !

  2. Top | #2
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Locatie
    Houten
    Berichten
    18

    Standaard Re: Vliegen van/naar/via Manchester

    Hebben er nog meer mensen hier ervaring mee??
    Wij vliegen namelijk ook via Manchester, en terug ook..... :-(

  3. Top | #3
    Florida Groupie hrjhaan's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2010
    Locatie
    Veendam
    Berichten
    412

    Standaard Re: Vliegen van/naar/via Manchester

    http://barbaraensanderinflorida2010....anchester.html

    Barbara en Sander hebben hier ook een heel avontuur beleefd.

  4. Top | #4
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Berichten
    374

    Standaard Re: Vliegen van/naar/via Manchester

    Alleen op de heenweg, inderdaad met het busje (lopen kan ook)
    Staat nergens fatsoenlijk aangegeven.
    Onze boardingpasses, gekregen in Dusseldorf(Flybe) moesten wortden vervangen.

  5. Top | #5
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2008
    Berichten
    15

    Standaard Re: Vliegen van/naar/via Manchester

    Wij zijn vorig jaar ook via Manchester gevlogen met Virgin. Ik moet zeggen dat ik het wel een gedoe vond met dat busje en de koffers ophalen en opnieuw afgeven maar al met al vond ik het best om te doen. Wij hadden wel redelijk veel tijd tussen de volgende vluchten; iets van 2,5 uur.

  6. Top | #6
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2007
    Berichten
    21

    Standaard Re: Vliegen van/naar/via Manchester

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door griffioen Bekijk Berichten
    Hebben er nog meer mensen hier ervaring mee??
    Wij vliegen namelijk ook via Manchester, en terug ook..... :-(
    Onze gegevens:

    14 mei'10 Orlando-Manchester VS076 Virgin 18:16 - 07:35
    15 mei'10 Manchester- Brussel SN2174 Brussel Airline 10:35 - 11:45 (engelse tijd) 12:45 NL

    Online ingecheckt via Virgin, daar kwamen alleen de boardings passen uit van Orlando naar Manchester, deze uitgeprint. Bij aankomst in Orlando luchthaven ben ik gelijk bij bagage incheck gegaan heerlijk rustig, dus niet bij de incheck balie (die was heus grooooot). Daar zijn nieuwe boarding passen aangemaakt inc boardingpassen t/m brussels.

    Wij zijn vrijdag van Orlando 18:15 vertrokken naar Manchester met Virgin. We hadden 10 minuten vertraging, niemand die daar over klaagt. Keurig op tijd geland in Manchester, daarna via de transferbus naar terminal 1 gebracht. Daar moesten we nog even wachten, bagage check, en we gingen weer in de transfer naar terminal 3. Daar moet je in de Lounge wachten totdat je ziet bij welke gate je kunt instappen, dit is kort voor vertrek pas bekend. Vanuit Manchester ook keurig op tijd vertrokken, 5 minuutjes te laat. Maar 1 uur en 5 minuutjes later landde we op Brussel.

    Op brussel kwamen we voor het eerst onze koffers 3stuks weer tegen, zonder enige wachttijd.

    Dus onze ervaring is zeer plezierig geweest.
    Laatst gewijzigd door mail.eve; 17-05-10 om 01:34.

  7. Top | #7
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Berichten
    64

    Standaard Re: Vliegen van/naar/via Manchester

    Twee uur overstaptijd houdt risico's in bij Manchester Airport. Ik zal jullie op de hoogte houden hoe het afloopt met mijn bagage die ik kwijt ben. Vermoedt dat het nog in Manchester ligt, kan er de komende twee dagen sowieso naar fluiten met die aswolk, want het luchtruim is inmiddels dicht.

  8. Top | #8
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Vliegen van/naar/via Manchester

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yabbadabbadoo Bekijk Berichten
    ... kan er de komende twee dagen sowieso naar fluiten met die aswolk, want het luchtruim is inmiddels dicht.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  9. Top | #9
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Berichten
    64

    Standaard Re: Vliegen van/naar/via Manchester

    Forumgenoten, vandaag de laatste koffer ontvangen via de koerier met een waardebon van 25 euro van de KLM. Goede service.
    Ik wil graag meer ervaringen horen over transfer in Manchester.

  10. Top | #10
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Vliegen van/naar/via Manchester

    Je wilt ook niet weten hoeveel koffers er kwijt raken op de luchthavens, of eigenlijk moet ik zeggen zoek. Dat zijn er enorm veel en slechts een klein deel daarvan raakt echt kwijt.

    Maar gelukkig komen de meeste snel weer boven water. Wellicht dat je problemen ook mede veroorzaakt worden door 2 maatschappijen waarbij je risico loopt dat Virgin en KLM een andere verlader hebben voor de bagage.

    En vertragingen en een vervroegde aansluitende vlucht is gewoon pech hebben, denk aan een mega rij bij de imigratie in Amerika, ook daar kan je niets aan doen als het je overkomt en moet je accepteren en daarna zien toch een andere vlucht te krijgen als je je vlucht mist. Ook dat gebeurt geregeld op luchthavens.




Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •