Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 39

Onderwerp: [Reisverslag] Michael66 & chantalgouda: Florida 2011

  1. Top | #1
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard [Reisverslag] Michael66 & chantalgouda: Florida 2011



    Over een uur of 5 vertrekken we vanuit Gouda naar Düsseldorf om vanuit daar naar Miami te vliegen. Ons verdere reisschema staat hier.

    Ook deze vakantie gaan we uiteraard weer een verslag maken. Van al onze belevenissen en onze indrukken. Op de valreep heb ik het template voor het verslag alvast klaargezet, en staan de voorbereidingen er alvast op.

    Kijk maar eens op www.chantalsweb.nl

    Ook hier in dit onderwerp op het forum ga ik waarschijnlijk ook wel wat intypen.

    Nu nog even proberen te slapen .... :-$
    Laatst gewijzigd door Michael66; 30-06-11 om 22:46.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  2. Top | #2
    Florida Fanaat mattrob's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zuid Limburg
    Berichten
    1.288

    Standaard Re: Reisverslag Michael66 & chantalgouda: Florida 2011

    Hele mooie reis voor jullie; lekker genieten van je favoriete plekjes en natuurlijk van je vrouw en zoon ! Hopelijk nog ergens lekker een balletje slaan en veel sterkte ook !

    Ik ga jullie proberen te volgen, maar ligt aan ons eigen genieten !! Slaap lekker en vroeg op !
    Orlando 1999, 2000, 2002, 2002, 2003, 2005, jan 2008, juli 2008, 2009, mei 2010, juli 2010, kerst 2010, jan 2012, juli 2012, nov 2012, juli 2013, nov 2013, juli 2015, juli 2016, juli 2017, nov 2017, juli 2018, nov 2018 http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2018

  3. Top | #3
    Florida Fanaat Syllvia's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Berichten
    974

    Standaard Re: Reisverslag Michael66 & chantalgouda: Florida 2011

    Veel plezier!

    Leuk dat word smorgens weer reisverslagen lezen van mijn 2 favo's
    Ik zit dan mijn kwark en tomaatjes te eten. (ik doe het South Beach dieet, toch een beetje Florida
    Florida: 2004, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2012, 2016, 2018, 2019.
    2011 Las Vegas en Hawaii - 2014 Zuidwesten US - 2019 Zuidwesten US + Florida

  4. Top | #4
    Stamgast mineke's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2009
    Locatie
    ilpendam
    Berichten
    246

    Standaard Re: Reisverslag Michael66 & chantalgouda: Florida 2011

    Ook namens mij heel veel plezier en net wat Sylly ook al schreef, wij gaan ook onze dag beginnen met het lezen van jullie reisverslag, goh wat krijgen we het smorgens toch druk met het lezen van alle reisverslagen(maar wel erg leuk).
    Een hele goede vlucht en natuurlijk een fantastische tijd in The Sunshine State.
    grtjes Mineke

  5. Top | #5
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Reisverslag Michael66 & chantalgouda: Florida 2011

    Om 4.15u in de vroege ochtend de deur uit met onweer, aankomst in Miami ook onweer .... my luck!



    Goede reis gehad. Rustige rit naar Düsseldorf. Goede parkeerplaats in P7 garage, vlakbij de terminal. In de vertrekhal eerst in verkeerde Air Berlin-rij aangesloten, maar snel in andere rij geholpen. Vriendelijk personeel bij Air Berlin, mooi groot vliegveld. Veiligheidscheck snel en adequaat, douane lange rij en toch binnen 5 minuten door. Moe. Door de duty-free shops en even op een bankje wat drinken en de oogjes dicht. Half negen boarden, ook snel en 9.15u deuren dicht en wegwezen.
    Vlucht loopt gesmeerd. Net als de "Hünchen oder Paaasta" (lekkere pasta!). Aankomst in Miami 13.10u, zoals gepland. Vanaf rij 19-20 zijn we snel uit het vliegtuig. Veel rijen open bij Immigrations en kwartiertje later staan we bij de koffers. Gratis karretjes, kunnen ze in Orlando ($3) nog wat van leren. Kleine bus naar car rental gebouw, geen rij bij Alamo. Dame aan de balie merkt op dat we al heel vaak bij Alamo huren (duh ...) en heeft het niet over extra's en zo. Mijn boeking met Insiders-code wordt zonder moeilijke vragen geaccepteerd. Misschien dat het zelfgemaakte voorblad bij de voucher voldoende was. Hoef mijn ID-kaart van mijn werk niet eens te laten zien.
    Auto uitzoeken. We worden gewezen naar de rij full-size SUV's. Chantal vindt ze allemaal te groot, vooral de Chevy Tahoe. OK, dan kies ik maar een andere Chevy uit: de Traverse. Ook een mega-bak. Eindelijk. Heerlijk!!!



    De weg op. TomTom heeft 2 jaar stilgelegen maar doet het meteen. Onweer barst los, veel regen en dus langzaam verkeer. Chantal is blij dat ik rij, Steven bestudeert de auto nog maar eens goed aan de binnenkant en meldt alle luxe die hij ziet: eigen airco, knopjes, LEUK!! Raam is wel wat hoog, maar morgen kan hij op de meegebrachte stoelverhoger (marskramer €5) zitten.
    Walmart in Hollywood is ..... anders. Kliener, minder uitgebreid dan we gewend zijn. Steven wil uiteraard meteen zijn beloofde Nintendo 3DS, maar die hebben ze niet. Ach ... toch moe, niet erg. Vooral veel drinken ingeslagen, en wat hot pockets, bagles en chips.

    Huis is snel gevonden. Vreemde buurt: matige huizen met tralies afgewisseld met mega-villa's met mega-opritten. Grote oprit achter het huis, past de Traverse makkelijk 6x op. Sleutel ligt klaar. Binnen ziet het er mooi uit. Mix van koloniaal en Ikea Drie TV's met cable, wifi aanwezig. Mooi. Precies wat we wilden.

    Gaan we nog wat doen? Inmiddels is het zes uur (middernacht NL-tijd). Nee dus, alleen wat hangen, TV kijken (Steven uiteraard vanuit zijn bed naar de TV in zijn kamer, dat wilde hij al jaaaaaren en nu heeft'ie het eindelijk!!).

    Inmiddels zijn de hot pockets op, heb ik anderhalve liter lemonade (jummie!!) op en ga ik ook maar naar bed. Fijn bed (hoog!) en slaap snel. En nu dus alweer wakker. Hoor net dat Steven vannacht heeft overgegeven. Niet zo raar, het was allemaal erg vermoeiend en hij heeft zich uitstekend gehouden. De hele lange dag lang. Mijn lekkere mannetje!

    Zo, nu even wat mail bijwerken en misschien nog wat slapen. Het weer wordt niet zo mooi vandaag, goede dag om wat winkels te gaan verkennen en niet al te veel te doen.

    VAKANTIE! IN FLORIDA!!! Heerlijk!

    Uitgebreid verslag met foto's volgt nog op de site. Is nog niet klaar, chantal was ook erg moe.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 02-07-11 om 11:25.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  6. Top | #6
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Reisverslag Michael66 & chantalgouda: Florida 2011

    Dat is een lekkere auto om mee te rijden en vooral de luxe van de airco kanalen(plafond) voor de stoelen achterin is erg lekker.

    Verder is de automatische achterklep natuurlijk ook helemaal TOP, want ik neem aan dat er bij jullie ook zo'n mooi knopje aanwezig is om hem open en dicht te doen. Deze zit onderop het dashboard bij de versnelling, op de afstandbediening en ook nog eens op de rand van de achterklep.

    Geniet er lekker van en hopelijk wordt het weer gauw beter.


  7. Top | #7
    Florida Groupie r.teeuwsen's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2010
    Locatie
    Purmerend, NL & Kissimmee, FL (USA)
    Berichten
    642

    Standaard Re: Reisverslag Michael66 & chantalgouda: Florida 2011

    Wat een heerlijke bak, lekker groot en comfortabel....
    Jammer dat er een klap onweer is, maar meestal is dat ook zo weer weg....
    Heel veel plezier nog en we 'horen' je wel weer met een mooi verslag ;-)

    Veel plezier,
    Remco en Inge

  8. Top | #8
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Reisverslag Michael66 & chantalgouda: Florida 2011

    @verwijderd:
    Toen ik de auto eerst zag moest ik aan de Dodge Caliber denken. Beetje hetzelfde model. Maar als je er in zit .... WOW wat een ruimte! Wat een bak! En wat issie hoog! De Caliber past zo in de achterbak (als ik de achterste rij stoelen naar beneden geklapt laat ...).
    Airco is helemaal top.
    Achterklep automatisch? Als dat zo is, dan heb ik het nog niet gevonden. Op de ab bij de sleutel zit er geen knopje voor.
    Stoelen zitten heerlijk ruim en zijn geheel electrisch verstelbaar. COOL!
    Opvallend: In de zijspiegels zitten dode-hoek-spiegeltjes. Die heb ik in de VS niet eerder gezien. Wel heel handig. Of zijn dit parkeer-spiegeltjes? Zou ook zomaar kunnen.

    Het weer ziet er voor dit Independence Day weekend erg nat uit. Veel regen, maar uiteraard wel erg aangename temperatuur. Mwa, gaan we vandaag maar wat shoppen en rondtouren. Voor Steven is er vandaag maar één doel: zijn Nintendo 3DS aanschaffen, met het 3DS spel van Zelda. Dan is zijn vakantie geslaagd. Een kinderhand is snel gevuld.
    Zondag en maandag is het vooruitzicht beter. Zal ook wel druk zijn. Gezellig!

    TomTom werkt in ieder geval wel in één keer goed. In het verleden wel eens problemen gehad met auto's waarvan de voorruit een coating had, die liet dan onvoldoende de GPS-signalen door.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 02-07-11 om 10:52.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  9. Top | #9
    Florida Groupie Lea's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2009
    Locatie
    Den bosch
    Berichten
    326

    Standaard Re: Reisverslag Michael66 & chantalgouda: Florida 2011

    Ha wat leuk de nintendo 3ds met Zelda hebben wij ook zoonlief al helemaal uitgespeeld maarja die kent de oude versie voor op de 64 uit bolletje.

    Zo maar al een aardige start gemaakt met helaas veel nattigheid.
    Hoop dat dat nog gaat veranderen maar zal best wel.

    En wat een wagen zeg mijn oudste zou ook graag in zoiets willen rijden maar of moeder dat wil.

    Fijne dag nog
    gr Lea

  10. Top | #10
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Reisverslag Michael66 & chantalgouda: Florida 2011

    Michael,

    Bij de versnelling zat een rijtje knopjes, hier zat een knopje bij waarmee wij (mits versnelling in P stand) de achterklep konden openen, ook zat er naast het sluitmechanisme van de klep een rubber stukje met daarop de auto met open klep, dit konden wij ook indrukken om de klep te laten sluiten.

    Maar wij hadden dan ook een luxe versie mee gekregen bij Dollar, wij hadden ook stoel verwarming en stoel verkoeling op de voorstoelen, ook deze knopjes zaten op de middenconsole.

    Maar ik heb er bijna 3 weken met veel plezier in gereden en je hoeft je niet af te vragen hoe je je bagage erin doet, ruimte zat met de 3e rij plat.

    En je moet er inderdaad even inklimmen.




Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •