Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 10 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 94

Onderwerp: Muggen, en hoe je je ertegen kunt beschermen

  1. Top | #1
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Hoorn NH
    Berichten
    292

    Standaard Muggen, en hoe je je ertegen kunt beschermen

    Wij gaan eind april/begin mei voor 10 dagen naar Fort Myers. Ons verblijfadres ligt vlak bij een golfbaan/country club en ik vroeg mij af of ik daar last heb van muggen en of ik daar iets voor mee moet nemen of daar moet kopen. Suggesties? 8)

  2. Top | #2
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    189

    Standaard

    Als je daar last van muggen hebt ga dan naar Walgreens en koop DEET!

    :arrow: http://www.walgreens.com/search/sear...deet&section=A

    Info Deet: http://www.deet.com/

  3. Top | #3
    Vaste Bezoeker Karin71's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Locatie
    Zandvoort
    Berichten
    70

    Standaard

    Ik heb DEET ook zien staan in de apotheek in NL, je kunt maar voorbereid zijn. Het is overigens het populairste 'muggenspul' onder het "vliegende personeel".. dus dat zegt wel iets over de goeie wereldwijde werking neem ik aan.. :wink:
    Karin en Wander (35 en 38 jaar) uit Zandvoort 8)
    Florida-1995-2005-2007

  4. Top | #4
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Voorschoten
    Berichten
    80

    Standaard

    Wij zijn net terug en oa in de Everglades geweest. Nu ben ik zelf allergisch voor muggen en heb dan ook pillen bij mij (Claritine, in nl op doktersvoorschrift in in USA gewoon in de supermarkt te koop). Ik was dan ook zwaar voorbereid met pillen en DEET, maar heb gelukkig niets nodig gehad en geen mug gezien!
    Ooit zal het er weer van komen, want Florida is HET gewoon. Plannen voor nu: New York na groep 8.

  5. Top | #5
    Florida Groupie ekkie50's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    498

    Standaard

    Muggen zijn er vooral in de zomer, met hoge temperaturen en - vooral - hoge vochtigheidsgraad. Zelfs in Dania, bij Miami Beach, heb ik ooit hele wolken kleine muggen gezien. 't lijkt niks, je ziet ze ook bijna niet, maar steken! Je krabt je lam. #-o
    Ze noemen ze daar toepasselijk "no-seeums" (ziet ze nietjes, of elke andere leuke vertaling is ook goed)
    Groeten van Eric!
    Ik hoop dit jaar weer naar Florida te gaan, net als alle voorgaande jaren.

  6. Top | #6
    Florida Groupie Harm's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    gouda
    Berichten
    329

    Standaard

    Normaal heb ik bijna geen last van muggen. Verleden jaar bij het bezoek aan Flamingo zijn we de auto ingevlucht vanwege de muggen en het ontbreken van deet. Later vertelde een ranger ons dat de muggenplaag afhing van de vochtigheids graad en de wind. Als het wat harder waaide zou je meer last van muggen hebben dan anders. Dit jaar gaan we het weer proberen maar hebben dan zeker deet bij ons.
    Harm

  7. Top | #7
    Stamgast Francien's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Schiedam/Bonita Springs FL
    Berichten
    177

    Standaard Re: Muggen?

    van juni t/m september stikt het van de "no seeums", hele kleine mugjes. Ze steken als grote muggen. Het fijne is is dat ze over het algemeen actief zijn bij zonsopgang en zonsondergang. Dus als je rond die tijd rondwandelt (vooral bij het strand) even een lange broek aan. Ze steken vrijwel alleen maar in je onder lichaam. De Floridians schijnen heel veel knoflook te eten en hebben er dan weinig last van!!! Is dit misschien een tip????????????
    Floridian Francien

  8. Top | #8
    Stamgast sleepwalker's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Geldrop
    Berichten
    148

    Standaard

    Deet (N,N diethyl-m-toluamide) is geen produkt maar een stof die uitstekend werkt tegen muggen. Koop Deet is dus een zinloze kreet!
    Een middel moet een bepaalde hoeveelheid Deet bevatten wil het goed en lang werken. Zelf hou ik een minimale concentratie Deet aan van 40%.
    Careplus heeft goede prdukten zoals lotion met 50% Deet. Een spray zou ik niet aanraden omdat de kans groter is dat Deet op je slijmvliezen komt wat erg gevaarlijk kan zijn.

    goede site over DEET:
    http://www.tropenzorg.nl/produktvoor...load_coolmenus

  9. Top | #9
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sleepwalker
    Een spray zou ik niet aanraden omdat de kans groter is dat Deet op je slijmvliezen komt wat erg gevaarlijk kan zijn.
    Inderdaad is DEET geen ongevaarlijk goedje. Ben er daarom extra voorzichtig mee bij kinderen, smeer alleen als je zeker weet dat jekinderen het niet in hun mond krijgen. Een spray wordt volgens mij niet veel meer verkocht, en als je spray ziet: lekker laten staan.

    Mij viel trouwens op dat er in Kennedy Space Centre geen produkten met DEET meer worden verkocht. Baalde ik wel van, want 2 jaar terug ben ik daar heel erg te pakken genomen door de minimuggen, en er erg lang ziek van geweest.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  10. Top | #10
    Stamgast sleepwalker's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Geldrop
    Berichten
    148

    Standaard

    Overigens is inderdaad wetenschappelijk aangetoond dat knoflook muggen op afstand houd. (trouwens niet alleen muggen, ook andere mensen).
    Zo zijn er tabletten met knoflookextract voor paarden op de markt om ze tegen insecten te beschermen.
    Dus doe maar een teentje extra in de soep



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •