Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: [Reisverslag] Marisca: Orlando 2006

  1. Top | #1
    Florida Groupie marisca's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    634

    Standaard [Reisverslag] Marisca: Orlando 2006

    17 juli - Dag 1

    Eindelijk gaat onze vakantie beginnen, Wij staan om 6 uur op om ons aan te kleden en de koffers naar benden te sjouwen. Henny pakt de auto in en ik sluit alles in huis af. alles goed nagekeken want het zal 3 weken duren voordat wij weer terug zullen zijn. De rit naar Dusseldorf airport verliep rustig, geen file en alles stond goed aangegeven. Het was een mooie luchthaven om te zien en niet zo gaotisch als Schiphol. wij zijn ook nog op het dek geweest waar je alle vliegtuigen zag opstijgen en landen.



    Wij hadden uiteindelijk 1 uurtje vertraging maar dat was te overzien. De vlucht duurde 9,5 uur en het beviel prima met LTU. Er werden geregeld drankjes geserveerd en De film Big mama werd afgespeeld. Alleen een klein min puntje voor het personeel wat wij hadden , Ze hadden wel wat vriendelijker mogen zijn. Wij hadden vele goede verhalen gehoord over hoe vriendelijk ze wel niet waren en leuk met kinderen om gingen. Ik heb geen enkele keer oogkontact gehad met wie dan ook. Maar de rest was goed , Ook het eten. We landen om 17:30 en het duurde heel erg lang voordat wij door de douane heen waren. Er was ook net een vlucht van martinair voor ons geland en voordat al die stempels zijn gezet daar bij die vlotte lui, an ben je nog wel een 1,5 uur verder. Wij hadden nog nooit eerder zo achter in de rij gestaan als dit keer. Wij waren totaal gebroken na de lange vlucht. Eindelijk door de douane gekomen moesten wij weer onze schoenen uit trekken en riemen afdoen etc etc. Toen we de koffers hadden 2 stuks( De rest kopen we in orlando) liepen we naar Alamo om de auto op te halen. Nou nou daar stond me een rij van hier tot gunter. Dus ook een 1 uur gewacht bij Alamo. Henny bleef in de rij staan en ik ben al vast maar naar Starbucks gelopen voor een Frappechino Caramel.

    Eerst gepint want we hadden geen geld meegenomen. Het wachten weer beloond want alle Compact auto's waren al opgegaan dus mochten wij een mid-size model uitzoeken, No extra charge! En dat is niet verkeerd natuurlijk. Wij hadden een Dodge stratus uitgezocht. Wel even wennen zo'n lage auto als je thuis een hoge gewend bent. En een automaat is ook weer wennen.



    eenmaal in het hotel aan gekomen hebben we de koffers neergezet en zijn we naar Denny's gegaan om wat te eten want Orlando had honger gekregen. Het was onderhand 22:30 geworden. Ik nam een Club sandwitch, Orlando een hotdog met fries en henny een Chili burger. Toen maar snel naar het hotel gegaan om te pitten want morgen is er weer een nieuwe dag voor de boeg.


    18 juli - Dag 2


    Vanacht werd orlando om 4 uur al wakker en wij dus ook. Dit was niets nieuws voor ons want dit gebeurd ieder jaar. Het programma voor vandaag is erg rustig. Als aller eerste ontbeten in ons hotel want dat was inbegrepen.
    Het was een gewoon continental breakfast wat nog best uitgebreid was, Je kon zelfs je eigen wafels bakken, Ze hadden verschillende cereals en juice, toast, bagels, muffins, fruit, oatmeal.



    Wij zijn na het ontbijt eerst even wezen zwemmen in de pool de favoriete bezigheid van orlando want die is gek op zwemmen. toen douschen , omkleden en richting de Fleamarket gegaan op de highway 192 want die van de i-drive was nog niet geopend. Wij hebben als eerste 2 koffers erbij gekocht met de intensie: Dit jaar kopen wij massaal in! En daar hebben wij ons de eerste dag al aan gehouden. Wij zijn richting Premium outlet gereden en zijn begonnen bij de Nike store: Hardloop schoenen, veel t-shirts , fitnes kleding voor mijzelf, balletje voor orlando, sweater. Bij guess: tas
    Bij hillfiger: 4 spijkerbroeken , overhemd. En toen zijn we bij de footcourt wat gaan eten bij Maki of Japan. Lekkere noodles met bourban chicken en dat smaakte bijzonder goed moet ik je zeggen. En bij starbucks het toetje gehaald uiteraard. Ik had bij de sunglass hut nog een hele mooie Versace zonnebril gezien maar die was wel erg duur, Nog even over nadenken dan maar.
    Toen hebben we de auto weer gepakt en zijn nog maar wat gaan cruisen want die auto zullen we gebruiken dit jaar. Het genot van die auto willen we nu al nooit meer missen, No i-ride for us anymore! Wij zijn even naar Pointe orlando gereden en hebben even bij Hooters wat gedronken.



    Inderdaad een dooie boel bij pointe orlando. Er waren maar een paar winkels open, Ze waren flink aan het opbreken en je kon er moeilijk bijkomen. Toen zijn we gaan eten bij Race rock aan de overkant, Als vooraf hadden wij e onion explosion genomen. Die hadden wij beter als hoofd gerecht kunnen nemen met zijn drieen. Werkelijk een explosie! :shock: Maar wel lekker. Als hoofd gerecht de chicken sandwich, henny had pizza en orlando spaghettie. Geen toetje meer voor ons dus. Nog even een bezoekje aan Wallgreens gedaan om wat flesjes water te halen en om even rond te snuffelen voor snackjes voor op de hotel kamer. Je kijkt iedere keer weer je ogen uit in die supermarkten, de 1 is nog groter al de ander en de hoeveelheden en soorten ze in hu assortiement hebben verbaast me steeds weer.

    eenmaal terug in de hotelkamer ben ik nog wat baantjes gaan trekken in de swimmingpool. Orlando ging met zijn vader hagedisjes vangen(gekko's). Maar het is niet gelukt want ze zijn razend snel. we lagen om 21:30 op bed want morgen gaan we naar Universal ( zonder Vip express pas). Maar dat duurt niet lang meer, h hi


    19 juli- Dag 3

    Vanmorgen vroeg opgestaan om op tijd naar universal ioa te gaan, maar eerst ontbeten in het hotel uiteraard. Wij hebben tot 12 uur s'middags vele populaire attracties gedaan gelukkig nog in alle rust want de grote druktes zijn meestal na 13:00 uur. Dan zijn de wachttijden wel 90 min tot 110 minuten. Toen die drukke tijd in was gegaan zijn wij naar The eight voyage of sinbad gelopen, Dat is een komische stuntshow met veel lawaai en water. Dus er was ook een splash en soak zone.



    Toen zijn we naar het andere park gegaan om the Horror make up show te gaan kijken want die hebben wij al vele malen overgeslagen omdat het niets leek. Nou een Must do Attractie kan ik je zeggen, we hebben heel veel lol gehad met dit optreden. erg leuke humor zit er in verwerkt. wij zijn on 15:30 het park uitgegaan met een lekkere pretzel op de hand. met een lekkere ici coke. Ik was helemaal op , toen is henny gaan zwemmen met orlando en ik ben even in de koele hotel kamer een klein tukje gaan doen.

    Na mijn tukje zijn we nog naar prime 1 gegaan en daar weer verder geshopt. Nog een leuke rok van tommy hilfiger gescoort vor 12 dollar. Vestje voor orlando en een vest voor henny. 3 shirts. Bij Dkny( mijn favoriet) heb ik 3 t-shirts gekocht en een bolero en een colbertje. Toen op naar Tg friday's om een hapje te gaan eten, Ik geniet volop van de auto luxe die wij hebben. Je rijd gewoon heen waar je heen wilt gaan en hoeft niet meer op bussen te wachten. Wij gaan nooit meer zonder autohuur. Maar goed , bij friday's aangekomen konden we gelijk naar onze tafel. Het was bere druk dus moest het wel goed zijn. En dat was het ook. Henny een salade met pecans en ik had een kleine ceasar salade en tortilla's met Quakamole en gele rijst genomen en orlando uiteraard weer de hotdog. ( kinderen....?)



    om 22:00 ongeveer weer terug naar het hotel gegaan want orlando was erg moe. Het auto'tje in en karren maar.........
    Laatst gewijzigd door Michael66; 25-05-09 om 17:13. Reden: samengevoegd
    Getrouwd in orlando 16 mei 1996, Rondreis 3 weken. 1997: 4 weken Californie en Lasvegas. 1998 Ny/LasVegas.Florida 00,03,04,05,06,07 LV en 07 Orlando en bahama's http://ris32.hyves.net/

  2. Top | #2
    Florida Groupie marisca's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    634

    Standaard

    20 juli- dag 4


    Vanmorgen na ons ontbijt in La quinta inn naar gatorland gereden. Hier waren wij in al die jaren nog nooit geweest. Hij ging om 9 uur open en er stond nog niet veel volk voor de ingang , niet zoals bij disney en universal. Wij kochten een wat uitgebreider pakket incl trein rit door gatorand en op een krokodil te zitten en een pakket worsten om die te kunnen voeren aan de beesten. Wij waren in 1 klap 86 dollar armer, En dan komt je eten en drinken er nog bij. Deze dag mocht weer wat kosten. Wij hebben ons op de foto laten zetten met zijn drieen met een boa constriktor om mijn nek en een krokodil op de schoot van henny en orlando. Erg leuk allemaal deze foto kosten 27 dollar.
    Wij hebben ook nog foto's laten maken op de krokodil, maar die hebben wij niet genomen want die hadden wij van elkaar gemaakt, Alleen die van orlando was niet goed gelukt dus hebben wij die wel gekocht.



    Nog wat rond gekeken in gatorland zelf maar ik vond het tegen vallen , het is erg klein en ik vond het geld niet waard.
    Maar orlando en henny vonden het wel leuk, En dat is wel weer veel waard. Het enige wat ik leuk vond is dat ik een krokodil heb gevoeld en de slang maar dat is mijn mening. Wij hebben er nog wat gegeten maar daar stond ik van te kijken wat dat duur was. Daar was Disney niets bij, Twee kleine bakjes met snackjes en 2 ici's en een water 22 dollar..pffff
    En het was niet eens veel.
    Wij zijn rond 2 uur vertrokken want met een halve dag kom je er wel.
    Ik heb het wel gezien voor de komende jaren. Toen langs Steak'n Shake gereden en daar een milkshake gedronken....Damn good shake!!

    Wij zijn nog even langs florida mall gereden ook al zat het nog niet in onze planning. Wij hebben daar bij toy's are us nog chicken little voor op de gameboy gekocht. En wat reebok kleding. Toen kwam er een mega regenbui aanzetten met onweer, Toen heeft henny de auto even voor de shops gereden.

    Eenmaal in ons hotel aangekomen zijn we ons gaan opfrissen om naar Pondaosa te gaan want daar zat orlando al heel lang over te zeuren. Het is ook zijn favoriete restaurant, Hij eet zich altijd klem aan de meloen daar.
    En het ijsje wat je zelf kunt tappen is natuurlijk erg interresant. Wat bargain shops in gedoken en weer naar het bedje toe. morgen staat Busch Gardens op de planning.


    21 juli- Dag 5



    Vanmorgen na ons ontbijt in Denny's richting Bush gardens gereden. Wij hebben er op ons gemakje 1,5 uur over gereden. Bij aankomst hebben wij om preferded parking gevraagd, dat koste 14 dollar maar stonden wij lekker bij de ingang en hoefden wij niet ver terug te lopen na de slopende dag die er komen zou.

    Wij gingen kaarten halen want upgraden van onze flexticket was niet mogelijk dus konden wij 178,95 betalen uhhum! Best duur voor een dagje bush gardens. Maar we zijn op vakantie en kijken we er maar niet naar. De pijn was al snel verzacht toen ik als eerste de sheikra ging doen. Ik wilde er ook als eerste heen dus als een puber rende ik naar deze coaster waar ik al lang op had moeten wachten.

    (de derde van links, hi hi).

    Aangezien het nog rustig was kon ik nog 2 keer achter elkaar want wat was deze coaster gaaf zeg! En frontseat is werkelijk the best! Maar er moest ook aan de andere familie leden gedacht worden dus zijn we daar na naar een water attractie gegaan voor orlando. En we werden behoorlijk nat. Dus orlando had ook de tijd van zijn leven. We hebben daarna naar de show katonga gekeken en die was best aardig. Toen naar de 4-D van pirates gegaan, die vond orlando geweldig hij zat met zijn mond open te kijken.



    Een lekkere frozen lemonade genomen om af te koelen, En toen op naar de Rhino rally. Die erg verassend was want ik had niet verwacht dat hij ook een stuk zou varen die auto. Ik ben ook nog in de gauwe ouwe Kumba geweest want die blijft ook nog steeds leuk en de Montu. Wij zijn rond 19:00 weer terug richting hotel gegaan nadat ik nog twee keer in Sheikra was geweest, henny en orlando gingen nog andere dingen doen in de tussen tijd. maar nu moesten we echt gaan want orlando werd ook moe.

    Op de terug weg bij Friday's een hamburger wezen eten en orlando was uiteraard in slaap gevallen in de auto dus moesten wij hem wakker maken. Met moeite! Maar goed nog even de wallgreens ingelopen want een wallmart hadden we nog steeds niet gezien, Die schijnt nog groter te zijn. Misschien later deze vakantie. Na het eten terug naar het hotel en het bed in!


    22 juli- Dag 6

    Deze morgen ben ik verrast met een ontbijt op bed met koffie, jus en croissant. Ik werd er spontaan wakker van,hi hi Dus lekker rustig wakker geworden en lekker lui geweest tot een uur of 10 , Toen zijn we na aangekleed te zij richting de publix gereden om wat kleine boodschappen te halen. Dat hebben wij eerst naar het hotel gebracht en zijn toen aan onze officiale florida mall dag begonnen.
    Wij kwamen er om de haven klap van die rollie's tegen dat zijn van die schoenen met uitklapbare wieltjes waar je je benen op kunt breken idee! Het is helemaal in daar in florida net als die crocs! Lelijke dingen maar ze zullen best goed lopen. Anders kocht niemand ze natuurlijk. Wij waren nog niet 2 uur verder en waren al 450 dollar lichter geworden. Schoenen voor orlando en gekke opdruk-shirts voor mij zelf zoals: The rumors are true ha ha echt grappig.
    En nog wat shirts voor henny en voor orlando. Toen naar een zonnebril zaak gelopen en weer die mooie versace zonnenbril gezien en niet goedkoper als de sunglasshut dus heb ik mij zelf overgehaald om hem te kopen, ach je leefd maar 1 keer dus genieten we er maar van als het kan natuurlijk zeg ik altijd maar. Het is een sjieke,stoere.classy zonnenbril.
    Toen voor orlando naar zij favoriete playmobil store en heeft er weer van alles gekocht, Hij had tenslotte zakgeld mee genomen voor de vakantie. Nog naar Abercrombie en fitch wat ingeslagen, zoals rok en 3 shirts. Orlando heeft ook wat van de kinderafdeling een t-shirt met de opdruk: i love school when it's closed. Leuk voor zijn eerste dag bij zijn nieuwe juf in roep 4.
    Wij zijn ook nog naar build a bear gegaan en waren niet van plan om er wat te kopen maar an gezien orlando een echte knuffel kind is werden wij er naar binnen gezogen als het ware. En wij waren zelfs verkocht toen we zagen hoe het in zijn werk ging. Je kiest een knuffel uit keuze's uit vele soorten beesten, kat, hond, konijn, krokodil, beer. En dan kon je hem zelf stuffen met een speciale machine en je kon kiezen of je er een hart in wou hebben en een geluidje. Als je daar klaar mee was mocht je hem zogenaamd wassen en kleren voor hem uit zoeken en schoenen, Je kon het zo gek maken als je zelf wilde. Het is bij orlando een krokodil geworden met sportschoenen en een Basketbal tenue van Orlando magic geworden incl Basketbal. Echt geweldig, Hij werd ook nog geregistreerd in de computer en kreeg een geboorte acte mee. Dus bij verlies kunnen ze hem zo opsturen, oja zijn naam werd Rocky.\ Kassa: 53,49 dollar. Thank you for visiting 'Build a bear'.
    Toen zijn we in e foodcourt nog iets van de wok gaan eten. Het leek op maki van japan maar haalde het niet jammer genoeg. Aangezien we laat warm hadden gegeten hebben wij later in de hotelkamer brood met peanut butter en jellie zitten eten. Want we hadden niet meer zoveel honger meer. Het zijn weer slopende dagen in Orlando maar wij vermaken ons prima en te tijd gaat ook zo snel als je het naar je zin hebt.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 25-05-09 om 17:17. Reden: samengevoegd en niet meer werkende fotos eruit gehaald
    Getrouwd in orlando 16 mei 1996, Rondreis 3 weken. 1997: 4 weken Californie en Lasvegas. 1998 Ny/LasVegas.Florida 00,03,04,05,06,07 LV en 07 Orlando en bahama's http://ris32.hyves.net/

  3. Top | #3
    Florida Groupie marisca's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    634

    Standaard

    Die stewardessen hadden mooi onterecht voorang gekregen op die cinnabonns. Ik zal je zeggen, Ik heb hem aan mijn vriendin afgestaan. Als ik er meer had gehad was hij er bij ons ingegaan, hi hi En wel toevallig dat je ons nog een keer eerder hebt gezien. :shock: Bij universal 360 ook nog. Ik had afgesproken met mijn man dat hij bij de brown derby zou staan maar daar stond hij natuurlijk weer niet, ik geloof dat zo'n walkie talkie beter is voor ons de volgende keer. hi hi. Hoe vond jij de universal 360? Ik vond hem best tegen vallen. Heb je wel een leuke vakantie gehad? Onze vlucht had maar een uurtje vertraging maar dat noem ik geen vertraging meer.
    Vorig jaar 10 uur vertraging gehad. Leuk joh dat je ons herkend hebt, Ennuh welk t-shirt had ik aan dan? Gr marisca :lol:

    Ps: Hoe is martinair bij jullie bevalen dan? LTU was goed te doen, eten goed, vlucht goed en het personeel vond ik niet zo! Maar wel voor herhaling vatbaar hoor! Volgend jaar eens met united proberen misschien maar voor ons liever geen martinair meer!


    23 juli- Dag 7

    Vanmorgen om half 8 opgestaan en weer wezen ontbijten in het hotel omdat het inbegrepen was ga je niet zo snel ergens anders eten. Maar het was echt een prima buffetje. En toen gingen wij op weg naar Seaworld en hebben daar als aller eerste Journy to Atlantis gedaan Dat is een water attractie met achtbaan er achteraan. Hij is best geinig in elkaar gezet. Vorig jaar waren wij er ook ingeweest en toen vond orlando het nog erg spannend maar nu vind hij het voor baby's, Maar stiekem lees je de spanning van zijn gezicht hoor!
    Toen ben ik naar de Kraken gelopen en zijn henny en ik er om en om ingeweest. Deze moest ik wel front row doen na mijn front row ervaring in de Sheikra natuurlijk. Hij is leuk , nog steeds maar het is echt waar wat ze zeggen eenmaal in de sheikra is geen enkele andere rollercoaster spectaculair meer.
    Toen was het tijd voor de Believe show die dit jaar nieuw was. Ik heb echt genoten van de show. Vooral die schermen die ze gebruiken en het verhaal van die jongen met de droom om ooit met Orka's samen te werken vond ik ook mooi. Typish Amerikaans maar wel Touching! Orlando heeft nu ook zo'n mooie Amulet met de orka staart om.
    Na Believe zijn we bijna te laat bij de Sea lion and Otter show, En dat moet je dus nooit doen he! Als je in de zeik wilt worden genomen door de Clown( pierro) En dat gebeurde uiteraard met henny, Omdat hij zo'n typishe uitstraling heeft word hij daar wel vaker over aangesproken. Dus die clown keek henny boos aan en henny keek nog bozer terug, hi hi Toen maakte hij een gebaar van: Wil je vechten....? En dat ging tegen elkaar in en het publiek lag helemaal in een deuk en wij natuurlijk ook. Want wij wisten dat het er aan zat te komen.
    Toen kon de show eindelijk beginnen na veel gelachen te hebben. Na de show een bak met popcorn geluncht met frozen lemonade. Lekker gezond he? Wij zijn toen met het hele hebben en houden het Dolphin stadion in gelopen om naar de show Blue horizons te gaan kijken. Dat was ook een mooie show om te zien met acrobaten en Dolfijnen.
    Toen even in het vernieuwde kiddy land gekeken en daar in de shamu express gegaan met orlando. Dat is de nieuwe shamu kinder achtbaan. Die was geschikt voor peuters had ik het idee, De woody wood pecker in universal is nog wilder dan deze, En hij was ook snel afgelopen. Gelukkig maar!



    Om 3 uur zijn wij het park uitgegaan en hebben wat kaarten en postzegels gekocht voor het thuisfront. Het was een bedrukte warme klamme vochtige dag vandaag, Dus ook erg vermoeiend. Wij zijn op de terug weg ook nog even langs the house of Denim gereden om nog wat in te slaan. en nog langs Oldtown gewandeld. Rond 18:00 kregen we best wel trek en zijn we naar Ci Ci's gereden om daar dat pizza buffet eens te proberen. Ik vond het wel aardig, Je had keuze uit 15 soorten pizza slize's en maar 2 salade's. Helaas niet veel salade keus. Maar de pizza's waren lekker alleen de sfeer was nog minder als de Mc donalds dus niet echt een gezellig restaurantje maar wel goedkoop. En All you can eat natuurlijk weer. wij waren 18,50 incl tax kwijt met zijn drietjes.

    Als toetje naar de Starbucks gegaan want die zat vlakbij aan de i-Drive. Het zal mij benieuwen hoe lang het duurt dat ik mijn kleding niet meer aankrijg hier met dit eet gedrag, Dat word heel wat spinnen als ik weer thuis ben. Van sporten komt hier niets van maar dat had ik zelf ook wel kunnen bedenken. Ja, Van het buffet naar buiten rollen dat doe ik hier, ha ha!



    Toen naar het hotel terug gegaan en hebben de 40 year old virgin weer eens gezien op tv. Hilarishe film. Nou dit was dan weer dag 7 , Wat gaat de tijd weer snel.


    24 Juli- Dag 8


    Henny is vandaag opgestaan met enorme rugpijn en komt haast zijn bed niet meer uit. ( Ja dat krijg je he als je bijna 41 jaar word ). ops: Nee, Zonder gekkigheid waar zal dit door komen? Na ons laatste ontbijtje in La Quinta inn zijn we naar Wet'n Wild gegaan om vervolgens wat rustiger aan te doen ivm henny.



    Als eerste een plek gezocht bij de ligbedden om daar vervolgens lekker bruin te worden. Vlakbij de kids gedeelte zodat Orlando daar vrij zijn gang kon gaan in het Actievieteiten bad met tokkel baan en klim kussens en mini Golfslagbad met allemaal drijvende banden. Erg leuk, met 3 glijbanen en de om de 5 min vallende reuze emmer met water. Een lekkere verkoeling om daar af en toe onder te gaan staan. Orlando en ik zijn als eerste naar de Disco H2o gegaan, En die was weer Amazing fun! Daarna de Surge. Toen even bij henny wezen kijken en die wilde ook wel een glijbaan wagen met zijn rug! Nou, ik vond het niet zo'n goed plan maar eigen wijzigheid bestaad nog steeds. Wij zijn toen naar de Bubba tub gegaan , dat is een familie water ride. En best wel hoog. Toen zijn we ook nog de Lazy river ingegaan met zijn drieen. Lekker lui drijven in een bandje in de zon aan niets denken en gewoon relaxen.
    Toen op naar de golven in het golfslagbad waar ik mij op de korrelige vloer mijn knokkels van mijn vingers heb afgeschaaft. Om 15:30 begon het bewolkt te worden en hadden wij besloten om de spullen te pakken en te vertrekken. Na eenmaal dat gedaan te hebben brak de bui los. Net onderdak kunnen vinden onder de ingang van het waterpark. Henny is de auto gaan halen want het onweerde verschrikkelijk en Orlando is als de dood voor onweer. En hij wilde dat ik bij hem bleef dus dat deden we dan maar zo.
    Eenmaal de auto voorgereden zijn we ingestapt en terug naar onze kamer gegaan. Opgefrist en omgekleed klaar voor nog meer shoppen want met dit weer kun je weinig doen he? Maar de auto moest ook nog ingeleverd worden dus is henny dat alleen gaan doen. Wij moesten nu wel met de I-Ride naar de outlet. Dat zal wel weer even wennen worden. I-ride kaartjes gehaald bij Wallgreens en ingestapt richting Premium outlet.



    Toen we uitgewinkeld waren zijn we nog bij Outback wezen eten omdat wij daar zulke goede verhalen van hadden gehoord. n inderdaad heerlijk gegeten! Dit was een goede tip. Toen met de I-Ride weer terug gegaan naar ons hotel La Quinta inn voor ons laatste nachtje want morgen gaan we in stijl! hi hi. (Orlando was trouwens in slaap gevallen op mijn schoot.)



    Dit hotel was ons trouwens uitstekend bevallen, De mensen zijn erg gastvrij en vriendelijk en het incl continentale ontbijt was ook goed en dat voor 45 euro per nacht. Dat is geen geld!



    25 juli- Dag 9

    Vanmorgen om 7 uur opgestaan , Henny heeft deze nacht heel slecht geslapen met zijn rug. Wij weten nog steeds niet hoe het komt, misschien door de matrassen? Ons laatste goedkope ontbijtje verorberd en toen op naar Hard rock hotel.



    Koffers in gepakt en een taxi besteld om richting het luxe leven te gaan. Toen wij eenmaal daar aankwamen waren wij helemaal onder de indruk van het hotel. Wij wisten wel hoe het er uit zag maar als je werkelijk daar aankomt rijden is het toch weer anders. Wauw, en wat een lobby! Geweldig gewoon. Onze kamer was nog niet gereed dus konden we de koffers storagen for the mean time! ( 6 items ). Wij kregen al wel de sleutel mee om the regular line's te skippen. En daar gingen wij ook gretig gebruik van maken. Wij zijn toen eerst even wezen snuffelen in de lobby en het restaurant en het zwembad wou orlando natuurlijk graag zien. Ik was erg onder de indruk van de trap, Het leek wel de trap van de titanic in de film! Wij zijn toen met de boot naar Universal studio's gevaren en orlando wou graag zijn favoriet Jimmy neutron gaan doen. Hij ging al automatish in de gewone rij staan en zuchte : oh nee he, Kijk eens wat een rij! Toen riepen wij hem snel terug en vertelde hem dat we in een andere rij konden gaan staan. De fast pas rij! Nou toen wij hem dat uitgelegt hadden wat je met de sleutel kon doen werd hij heel blij! Dus als je straks nog een keer wilt dan kan dat orlando! Wij hadden in nog geen half uur tijd Jimmy neutron en Shrek en de mummy gedaan. Dat heet nou een Express pas!! Wij zijn nog naar de blues brothers wezen kijken en ik heb lekker mee geswingt, Tot dat jake mij uit het publiek haalde om met hem te twisten. Dat was wel komisch!



    Het was vandaag weer bloody hot ik denk wel 40 graden, het zweet druppelde langs je rug. Toen zijn we naar IOA gegaan om wat afkoeling te zoeken in de water attracties en dat konden we Ongelimiteerd doen met onze pas. 8) Iemand met een los gekochte express pas mocht maar 1 x iedere attractie doen en wij continue zo vaak wij wilden. Bij anderen werd het kaartje ook afgetekend! Wij zijn toen 3 x achter elkaar in Rip saw falls gegaan en waren soaking wet! Popeye en jurrasic park deden we ook nog. De hulk en dat in korte tijd, heerlijk leven zo in die hitte zeg! Henny heeft de hulk overgeslagen ivm zijn rug problemen . :twisted:



    Wij zijn toen terug gegaan naar het hotel om onze koffers daar neer te zetten en om even bij te komen met een bakkie koffie. Toen opgefrist en bij Hardrock Cafe gaan eten, Ja ja de famous burger met fries genomen en als toetje een heerlijke apple coppler. Wel machtig maar heel erg lekkerrrrr!!! Toen terug naar het hotel gegaan, Er stonden na aankomst met de boot vele studenten met riksja"s te wachten om iedereen die wilde naar de hoofd ingang te brengen voor een tip natuurlijk. Die hebben wij genomen en tipte hem 3 dollar. :? Ja, Wat moet je in vredes naam geven voor dat pokke eindje? Dus dacht 1 dollar pp zal wel goed zijn.
    Bij aankomst hoorden wij veel lawaai en muziek bij the swimming pool. Ze hielden een Karaoke avond en ik ben toen mee gaan zingen. Nee, hoor dat laat ik aan anderen over. Het was heel gezellig en hebben wat aan de bar gedronken en orlando heeft het zwembad maar ingewijd. :lol: En toen was het tijd om weer het bed in te duiken, pfffffff wat een zware dag weer! hi hi. 8)
    Laatst gewijzigd door Michael66; 25-05-09 om 17:30. Reden: samengevoegd en niet meer werkende foto's eruit gehaald
    Getrouwd in orlando 16 mei 1996, Rondreis 3 weken. 1997: 4 weken Californie en Lasvegas. 1998 Ny/LasVegas.Florida 00,03,04,05,06,07 LV en 07 Orlando en bahama's http://ris32.hyves.net/

  4. Top | #4
    Florida Groupie marisca's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    634

    Standaard

    26 juli- Dag 10

    Lekker Geslapen deze nacht behalve henny. Het houd maar niet op. Deze morgen zijn wij naar beneden gelopen naar het buffet in ''de Kitchen''. Henny is daar heen gestrompeld ops: Het was een super de luxe uitgbreid buffet met heel veel keuze. Ik moet zeggen dat ik nog nooit zo'n groot assortiment heb gezien aan scrambled eggs. Pancakes etc etc.



    En dat alles voor 48 dollar met zijn drieen. + tip kom je op 60 dollar. Nou ik moet zeggen we hebben ons op zijn hollands vol gestauwd! Wij hoefden in iedergeval s'middags niet meer te lunchen, hi hi Maar het was een gigantisch mooi buffet! Op weg naar universal had ik veel bekijks met mijn nieuwe t-Shirt : Please feed the models die ik op Florida mall had gekocht. Je zag de mensen echt bijna allemaal mijn shirt tekst lezen en het was behoorlijk druk op de city walk. Zelfs henny moest vreselijk lachen hoe de mensen reageerden. Ja, Hoe zouden die amerikanen zoiets opvatten? Het is maar net hoe je het wilt lezen toch? Het waren ook wel koeien letters hoor en rood met wit valt behoorlijk op denk ik toch wel. ha ha! Maar ik vond hem wel grappig, maar dat ik zoveel ogen naar mij toe kreeg had ik niet verwacht! ops: Toen op naar de parken met onze vip passen. Wij zijn begonnen met pteranodon flyers want daar had je geen fastpass lane voor. Daarom dat we deze gelijk gingen doen want orlando leek het een leuke attractie. Wij hadden hem nog nooit gedaan. Maar nu eindelijk na al die jaren wel en ik vond het niet bijzonder maar orlando gelukkig wel. Dit was overigens onze langste wachtrij sinds universal deze vakantie ( 30 min ). :lol: :lol:
    Toen naar Jurrassic park gelopen met een officiele wachtrij van 70 minuten hoefden wij maar 2 min te wachten ) En dan heb ik het over het lopen door die gangen tot aan de attractie)
    Wij zijn er 2 x achter elkaar ingeweest en dat maakt je in die hitte erg vrolijk! Ik vond het verblijf dubbel en dwars waard in het HRH nu al! Niet op fastpas tijden letten maar gewoon gaan met die banaan. Na al die geweldige attracties gedaan te hebben zijn we richting City walk gaan lopen. En hebben daar een starbucks gepakt.



    En zijn met onze water taxi terug naar het hotel gegaan. Orlando wilden gaan zwemmen maar er kwam onweer dreiging en het zwembad werd gesloten. Er was nog niets te zien maar iedereen in orlando raakt gelijk in paniek. Dus orlando heeft in het zandstrand
    taartjes zitten maken en henny en ik hebben even in een lekkere ligstoel geluierd. rond 5 uur naar de kamer gegaan , terwijl er nog helemaal geen onweer was gekomen bleef toch het zwembad gesloten. opgekallefaterd en al zijn wij naar Pastamore op de city walk gegaan om daar een lekkere pasta te gaan eten. En daarna richtig de 360 gr universal show. We haden nog even tijd dus ben ik naar de mummy gelopen en henny met orlando naar kidzone. We hadden afgesproken bij brown derby en daar zag ik henny maar niet staan. Wij had al een plaatsje gemaakt aan de brug waar je mooi uitzicht had. En ik stond ook aan het hek een oogje in het zeil te houden of ik hun zag maar dat wist hij toen ook niet. Maar goed de volgende keer maar een walkie talkie aanschaffen)



    Maar we vonden elkaar 20:55 en de show begon om 21:00. De show was best aardig maar niet geweldig. Het was ook best leuk gedaan met die bollen waar je universal films in zag geprojecteerd.
    Het leek wel een soort reclame. De vuurwerk kon van mij wel wat spectaculairder. Maar voor de rest was het best aardig maar geen wow!
    Eenmaal in het hotel aangekomen hebben wij een lekker ijsje gegeten bij Emack and Bolio's. En dat is het lekkerste ijs wat ik tot nu toe heb gegeten. This is the place to be for Jammy Ice cream



    Toen naar de hotel kamer terug gegaan en als een voldaan dood vogeltje neergeploft.


    27 juli - Dag 11

    Vanmorgen om 9 uur op gestaan want vroeg hoeven wij niet perse in de parken te zijn. Wij besluiten om een Cinnabonn te gaan eten op de City walk. En zien veel mensen gehaast naar de ingangen lopen om op tijd in het park te komen. Dit was onze laatste express dagje dus moesten wij goed bedenken wat we wilden doen. Wij hadden besloten om eerst naar het eerste park te gaan en Jimmy neutron weer eens te doen. En twister wilde orlado ook nog graag zien, Nogmaals de Horror make up show want die was echt leuk en grappig vonden wij allemaal. En toen hebben wij orlando overgehaald om mee de mummy in te gaan.
    Wij hebben gezegt dat hij dan wat uit de winkel mocht kiezen. En dat werkte, Vol spanning ging het kleine jong mee Toen wij er uit kwamen was hij helemaal verrast en wilden nog een keer en daarna nog een keer. Wij wisten niet wat wij mee maakte! Hij had zijn angst overwonnen.) Hij heeft toen een grote mummy pop uitgekozen, Oerlelijk ding maar hij vond hem cool! Er stonden officiele rijen an 1,5 uur en wij waren binnen 30 minuten 3 keer geweest. Hij zal wel weer moeten afkicken als wij in pop century zijn.



    Wij zijn weer naar het hotel gegaan en hebben daar in het pool retaurant gegeten. Lekker bij het zwembad. Er was veel kinderanimatie rond het avond uur, Ik denk omdat er in het hotel in de Vevet bar , Velvet sessions waren. Helaas konden wij er niet heen omdat kinderen niet welkom waren en alleen vond ik ook ongezellig voor henny. Ik vond het wel jammer maar kon de band goed horen in de lobby. Een heerlijke rockband gedreun. Maar buiten bij de pool was het ook aangenaam.



    rond 23:00 weer terug in de kamer en weer zoals gewoonlijk knock out! Morgen weer weg uit dit paradijsje op aarde!


    28 juli- Dag 12

    Vanmorgen weer ontbeten in het sjieke ontbijt restaurant "The Kitchen". Lekker uitgebreid buffet is goed voor het postuur, NOT! Maar het is gelukkig niet heel het jaar vakantie. Bij uitchecken heb ik nog 3 pins gekocht in de Hardrock hotel winkel en een T-Shirt uiteraard.



    Daarna met de taxibus naar Pop-Century gereden. Het deed mij wel even pijn bij het vertrekken van dit paradijsje. En Orlando was erg verdrietig omdat wij nu niet meer naar Universal gingen deze vakantie. Het is en blijft zijn favoriete park.



    Bij aankomst in ons hotel konden wij na het inchecken gelijk onze kamer in. Wij zaten in de 60 ger jaren thema. Onze entree was een grote Mogli en baloe de beer. Aan de overkant was het een mega groot play doo klei doos.



    We hadden helaas wel weer een wasbak minder. Na het uitpakken van de spullen zijn we gaan zwemmen en lekker gaan relaxen in de zon. Refill bekers gekocht van 11,99 per stuk. Maar daar kon je de hele vakantie gratis van allerlei frisdranken in tappen, zoals: Cola, Diet Coke, Lemonade, Frozen Coke, Frozen berry, Koffie, Thee. Hot chocolat etc etc. Helaas geen Rootbeer wat henny zo lekker vond. En ik ben het deze vakantie ook lekker gaan vinden vooral met vanille ijs er in , Jammie!
    Wij zijn sávonds nog even Magic kingdom in geweest. Er wasook Extra magical hour T/m 2 ur s'nachts maar dat zagen wij vandaag toch niet zo zitten. Wij zijn toen weer terug naar het hotel gegaan om een 16 Inch peperonie pizza te gaan bestellen met een Ceasar salad erbij. Erg huge maar wel weer lekker. Wij hebben er uiteraard met zijn drieen mee gedaan.
    Later nog even koffie gedronken bij de pool en Orlando heeft toen nog een duik in het zwembad genomen. Toen hielden wij het voor gezien en zijn we rond 22:00 naar boven gegaan en om 23:00 lagen we op bed. Welterusten!
    Laatst gewijzigd door Michael66; 25-05-09 om 17:28. Reden: samengevoegd
    Getrouwd in orlando 16 mei 1996, Rondreis 3 weken. 1997: 4 weken Californie en Lasvegas. 1998 Ny/LasVegas.Florida 00,03,04,05,06,07 LV en 07 Orlando en bahama's http://ris32.hyves.net/

  5. Top | #5
    Florida Groupie marisca's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    634

    Standaard

    Wij hadden er in Hardrock geen gemis van. Maar in Pop-Century is 10 dagen best lang vooral als je disney al zo vaak hebt gezien. Ik had die laatste dagen op het disney complex best nog wel weg gewilt met de auto. Gelukkig waren we ook nog even bij michael op visite in de villa en zaten wij volgestauwd in de auto. Ik heb gelukkig toen wel even een breek in die dagen gehad. Maar de volgende keer slaan we Disney over en gaan we een villa huren en daar heeft michael ons niet voor hoeven over te halen. Toen ik het zag was ik verkocht.
    De eerste week hebben wij echt genoten van die auto en die zal er de volgende vakantie geheel in zitten. Gr marisca 8)


    29 juli- Dag13

    Onze eerste wake up in Pop-Century resort. Wij waren bijna vergeten dat wij een character onbijt hadden gereserveerd in nederland. Dus snel de kleren aan en richting Polenesian resort naar het restaurant O'Hana ( Betekend: Familie). Wij hadden bij aankomst nog wat tijd over en hebben dit hotel geinspecteerd. Ik had er meer van verwacht voor de prijs die je voor zo'n kamer betaald. Het was allemaal wat aan renovatie toe had ik het idee. Maar het restaurant zag er leuk uit. Bij binnenkomst kon je vrijwillig op de foto met de familie en kon je later beslissen of je de foto's wou nemen. Ze kwamen dan langs je tafel. De binnenkomst was heel gezellig want iedereen was daar erg ontspannen,En de characters zag je ook echt de tijd nemen voor de kinderen. Toen we aan tafel zaten kwam onze serveerster er aan ze heette Gillian maar op haar naam bordje stond Jody. Daar zei ze ook gelijk wat van. Ik dacht waarom dan het naambordje opdoen???? Wij hebben er wel in een deuk over gelegen. Want achter ons vertelde ze het zelfde verhaaltje.
    Maar goed ze kwam als eerste met Koffie aan en dat is voor ons erg belangrijk. Toen kwamen de wafels, fuit, bread, cake, cinnamon bread, screambled eggs etc etc. Toen werd er afgeroepen door een microfoon dat er polonaise gelopen zou worden met stitch , lilo, mickey, pluto. Dus de samba ballen werden uitgedeeld en alle kinderen liepen mee op het liedje Hawaien rollercoaster ride. Erg leuk allemaal.( leukste character breakfast ooit). Na dit avontuur zijn we naar Blizzard beach gegaan met de Disney bus uiteraard. Wij hebben daar tot een uur of 3 vertoefd. Toen terug naar het hotel gegaan en zijn toen naar Mgm gereden om de Cars parade te gaan bekijken.



    Wij zijn rond 18:00 naar Hollywood & Vine gegaan, Daar was ook een lopend buffet. En heel uitgebreid maar wel prijzig. Het zit direct naast Prime 50 Cafe en ze delen de zelfde W.c's. En misschien ook nog wel de zelfde keuken is mijn vermoeden. Het was in iedergeval allebei jaren 50 stijl. Dit koste ons 70 $. slik, slik! :shock:

    Wij hebben na het eten het park nog wat door geslenterd. Great movie ride gedaan( Die volgens ons iets veranderd is!). Wij hebben ook onze pintrading vandaag weer opgepakt. Rond 20:00 rihting Fantasmic gelopen omdat je geadviseerd word om op tijd te komen hebben we dat gedaan. De show was weer geweldig, Deze verveeld nooit! Het was weer afgeladen druk en iedereen steekte elkaar aan met de wave!



    Toen de show afgelopen was zijn we langzaam achter het grote volk aangelopen want wat een mensen kunnen er in zo'n Theater zeg! Onze bus van ons hotel kwam net aanrijden en konden wij zo instappen. En toen weer uitgeblust naar bed.


    30 juli- Dag 14

    Uitgeslapen tot 8:30 en toen naar de foodcourt gestapt om wat te gaan ontbijten. Simpel, goedkoper en niet zo overvloedig. Wij hadden vandaag besloten om het rustig aan te gaan doen vandaag en wat hotels te gaan spotten, Daar waren wij al wat langer benieuwd naar en aangezien wij hier toch tijd genoeg hadden. Als eerste naar Dolphin and Swan wezen kijken want dat leek henny zo mooi. Toen naar de boardwalk want dat leek mij het mooiste. Wij vonden swan en dolpin tegen vallen. maar Boardwalk was een sprookje om te zien.




    Wij liepen daar langs een villa appartement en mochten daar vrijblijvend in gaan kijken want er was openhuis van de Vacation club. Er stond zo'n hostes die je alles wilde uitleggen over het vacation club gebeuren. Daar waren wij ook al een tijdje benieuwd naar wat dat precies inhield. dus hebben wij ons laten overhalen omnaar een meeting te gaan voor verdere uiteg. Ach waarom ook niet wij kregen 4 fastpassen cadeau oor 3 personen om de tijd te verzachten die je kwijt zou zijn.



    En een disney boek en gratis ijs en drinken en een koekjes buffet. Leuk toch, Wj hadden toch een rustdagje. Wij werden opgehaald met een speciaal Disney vacation busje en die zette ons af bij Saratoga springs resort. Daar zijn wij 2 uur lang geweest, ze liet ons alles zien en ik moet zeggen het klonk fantastisch allemaal. Het werkt op een soort punten systeem die je ieder jaar op kunt sparen en het begint bij 150 punten per jaar en dat zou te weinig zijn voor ons. Wij kwamen uit op 250 punten per jaar en dat zou dan 1 malig 25.000 $ gaan kosten, En dat voor 47 jaar lang genieten in een oort in heel de wereld. of in florida, Japan, Hawai , Bahama's waar dan ook. wow! Dat koste je dan alleen ieder jaar een vliegticket en zakgeld.
    Maar je kon ook lenen en bij disney aflossen met een rente percentage van 10,5%, En jaarlijks ook nog belasting btalen van 780 $. Nou, nee toch maar niet! Het zou ons minimaal 20 jaar gaan duren voordat je de kosten er uit hebt! En om nou zo ver uit te denken kreeg ik de kriebels. Maar wel gelachen, Vooral bij dat koekjes buffet. Als echte hollanders lopen snaaien aan dat buffet. Dit was toch iets boven onze pet. Wij hebben ons door het DVC busje laten afzetten bij Wilderniss lodge waar wij even wilden gaan zwemmen( Ilegaal). Ons oude zwembad van 10 jaar geleden. En we zijn ook nog wezen kijken met orlando op het Balkon waar het allemaal gebeurde.



    Na het zonnen en zwemmen zijn we naar Whispering canyon cafe gegaan om een hapje te eten. Een erg luidruchtig restaurant met veel geschreew. Je moest ook met spelletjes meedoen die daar werden gehouden zoals: Somebody needs Ketchup! werd er geschreeuwd en toen kwam iedereen met hun fles ketchup aan voor die tafel, kinderen die paardje mochten rijden en de gebruikelijke verjaardags vieringen in de restaurants, echt amerikaans.




    Dit was ook een all you can eat diner. Nou morgen maar weer een balans dag invoeren. Maar het was wel erg leuk om dit eens mee te maken hoor. Toen naar magic kingdom gegaan met de boot vanuit Wilderniss lodge en tot 1:30 daar gebleven met de magical hours. Wat een dag weer!


    31 Juli- Dag 15

    Vanmorgen om half 9 opgestaan en ontbeten in het hotel. Toen zijn we naar Typhoon lagoon gegaan, Het was er heel erg druk en er was geen ligbed meer te krijgen. Ze hadden extra magical morning hour. Dus maar naar het grote golven bad gegaan. Paff...Daar kwam de eerste knal van de Tsunami wave! Wauw! Iedereen was aan het gillen. Het is me ook niet een kleine golf hoor. Refillbeker gekocht, Want helaas geld de beker van het hotel hier niet. 11 dollar + datum sticker. Dus je kunt niet sjoemelen.) Henny had voor mij een pina colada gehaald met rum. Die steeg behoorlijk omhoog in de zon. S'middags nog een hotdog geluncht en rond twee uur weer terug naar het hotel om vervolgens naar Animal kingdom te gaan. Ze hadden extra Magical Evening hours.



    We wilden direct naar Expedition Everest maar je kon geen fastpassen meer halen, Het apparaat was leeg. En de rij was 90 minuten. No thanks, We probeerde het wel een andere keer weer. Misschien morgen ochtend of vanavond als er magical hour is. Toen maar na Dinoland naarmijn favoriet "Dinosaur". En toen Primeval Whirl waar ik eigenlijk helemaal niet tegen kon. Maar wel lol gehad. Er kwam onweer opzetten en moesten gaan schuilen in een winkel, Die doen nu goede verkoop zaken. De winkel puilt uit van de kopers nu!
    Incl wij natuurlijk. Alleen de poncho kon er niet af want die gebruik je toch meestal niet of 1 keer. Dus ben ik maar creatief geworden, Creatief met Disneytas.) Leuk petje ook he>?



    Op een gegeven moment moet je toch verder maar het regende nog steeds maar de onweer zat niet meer boven ons. Dus gingen we er van door. We wilden wat gaan eten maar heel veel restaurants waren al dicht en ook vele attracties. Alleen de 3-D film kon je gaan bekijken. Lekkere Magical hours dan! Wij zijn toen maar richting hotel gegaan en daar hebben we ook maar wat gegeten.
    Morgen hopenlijk weer een nieuwe kans op Expedition Everest. En dan onze Afspraak met Michael en zijn familie.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 25-05-09 om 17:34. Reden: samengevoegd en niet meer werken fotolinks eruit gehaald
    Getrouwd in orlando 16 mei 1996, Rondreis 3 weken. 1997: 4 weken Californie en Lasvegas. 1998 Ny/LasVegas.Florida 00,03,04,05,06,07 LV en 07 Orlando en bahama's http://ris32.hyves.net/

  6. Top | #6
    Florida Groupie marisca's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    634

    Standaard

    1 Augustus- Dag 16

    vanmorgen na ons ontbijt naar animal kingdom gegaan om onze tweede kans te krijgen om in Expedition Everest te gaan. Bij binnenkomst gelijk een fastpas getrokken van de DVC Kaart. Waar je weer gelijk mee door kon lopen. Ideaal maar helaas konden wij hem maar 4 keer gebruiken. Toen ook nog eens van onze gewone entree kaarten een fastpas getrokken om vervolgens nog een keer te kunnen gaan. De rijen breide zich langzaam uit! Populaire attractie natuurlijk. Orlando was ook mee gegaan en vond het maar niets, En henny zijn rug was ook nog niet helemaal jovel dus kon ik wat vaker gaan. De attractie was erg mooi aangelegt en overal hingen er gevonden spullen uit de Himalaja. Erg mooi! De attractie had ik zelf nog wat heftiger verwacht maar dat maakte hem niet minder leuk of zo.



    Toen nog 1 keer Dinosaur doen voor orlando.( en mij ). En toen zijn We rond half 12 richting Epcot gegaan. We zijn toen naar de favoriet an orlando gegaan ( test track ). Fastpas gehaald want de rijen waren groot. Dus pakte wij weer een fastpas van de DVC kaart. En konden gelijk naar binnen. Toen was het bijna 1 uur en liepen wij naar onze afspraak met Michael
    In The Land. ( Garden grill restaurant ). Ik zag chantal al staan met een rolstoel en steven dus dat kon niet missen en liepen wij er naar toe. Het was best wel spannend. Wij konden na ons korte kennis maak gesprekje naar onze tafel. Het restaurant draaide rond en dat was best grappig alleen de zitplaatsen waren niet zo gezellig want we zaten naast elkaar ipv tegenover elkaar. Heel jammer, maar dat kwam later wel weer goed.



    De kinderen konden het goed met elkaar vinden en wij ook. Het eten was goed en de bediening zeer overdreven vriendelijk ( Gewoon Irritant). Wij moesten daar wel om lachen. :lol: :lol: Toen wij weg gingen struikelde chip nog over een kindje heen ( Knabbel). Toen is chantal er iemand bij gaan halen om hem te helpen. Toen gingen wij na het eten richting parkeerplaats om vervolgens met de auto naar de villa te gaan. Met zijn alle gestauwd in de auto gingen wij op weg naar de villa.
    Maar toen kwam het woord "Wallmart" aan de orde. Wij hadden hem nog niet kunnen vinden. Dus hebben we daar ook een bezoekje aan gebracht. Ik keek mijn ogen uit,Zo groot had ik een supermarkt nog nooit gezien, Hierbij was wallgreens klein.
    Henny zag de bui al hangen........Geld uitgeven ). Hier had je zeker een paar uur voor nodig om alles te kunnen zien. Van autobanden tot Nagelstudio en weet ik veel wat nog meer en goedkoop! Uiteindelijk waren wij daar een uurtje geweest (te kort).
    Toen gingen wij afrekenen : 70$ Henny pakte zijn portomonaie en merkte op dat hij alleen Disney dollars in zijn Portomonaie had zitten.( Geld waar je alleen mee in disney kunt betalen). En de creditcard had hij in de kluis + pinpas. Wij hadden niet verwacht dat we de wallmart nog in zouden gaan. ops: Maar gelukkig heeft Michael de Disney dollars overgenomen omdat ze toch nog naar Disney gingen. Gelukkig maar, Saved by the bell! :lol:
    Toen richting Villa gereden. Toen wij eenmaal in de garage reden wist ik meteen al dat ik dit geweldig zou vinden. De woonkamer was nog groter als bij ons thuis, 2 badkamers, 3 slaapkamers, Private pool, Garage, koelkast, vriezer alles er op en er aan. En hele grote kleding kasten waar je verstoppertje in kon spelen. ops: ops: De kinderen plonsten al gelijk in het zwembad en wij gingen wat op het grote zwembad terras wat drinken en snacken. De kinderen en wij hadden het erg naar ons zin. Chantal nodigde ons zelfs uit om te blijven eten en dat leek ons wel gezellig. De kinderen zaten nog steeds in het zwembad (Uren). Tijdens het eten van hun Corndog waren ze ook aan het zwemmen. Ach, het is vakantie toch?



    Rond 10 uur heeft Michael ons weer naar ons hotel gebracht want de kids waren doodmoe. Wij hebben een zeer leuke tijd gehad deze dag. :lol: Ook aan deze hele leuke dag kwam een einde! :cry:


    2 Augustus - Dag 17

    Vanmorgen een goedkoop ontbijtje in de Foodcourt. Wij hadden de rugtas meegenomen met onze Wallmart bagels en hebben ze daar in de Toaster gedaan. Jam ligt daar gratis en het Toasten is ook aan de Gratis zone dus het viel niet op hi hi! Nadat wij onze Refill bekers onder de arm hadden genomen. Hadden wij het mooi voor mekaar zo!



    Wij gingen deze morgen naar Epcot toe om daar nog wat Attracties te gaan doen en Worldshowcase te gaan bekijken (Mijn Favoriet). Wij hebben daar Funnelcake met suiker en ijs zitten eten! Slurp Rond 15:30 zijn wij terug naar ons hotel gegaan om ons op te frissen voor de Hoop Dee Doo Musical Revue. Die begon om 17:00 uur , maar wij moesten met het Disney vervoer dus werd ons aangeraden om een half uur te vroeg te komen en een uur reistijd te incasseren. Dus deden wij dat ook. Wij gingen met de bus naar MK en daar vanuit ging een Ferry naar Fort Wilderniss Campground waar de Dinershow werd gegeven.



    Wij zaten geweldig, Net niet helemaal voor aan het podium maar het scheelde niet veel. De Show begon met een welkoms lied en het was heel leuk gedaan. het publiek werd overal bij betrokken en er werden uiteraard Verjaardagen gevierd en andere anniversaries.
    Dus ook die van ons 10 jarige huwelijk. Henny stak zijn hand op toen er werd gevraagd wie er wat te vieren had. ops: ops: de spotlights stonden op ons gericht en moesten dansen. Nou, Henny en Dansen :? :? Het ging wel redelijk! :lol: Er werd ook nog rondgeroepen door de hele Ranch ( restaurant) dat wij in Florida waren getrouwd en uit Nederland kwamen.



    Na de show zijn we met de bus naar Downtown gegaan en hebben daar wat rond geneusd. En een ijsje gegeten bij chirardellies , Pin trading gedaan en Spongebob lego meegenomen terwijl hij niet veel met lego speelt, Smeekte hij dat hij er wel mee zou gaan spelen ( Het zal mij benieuwen? ) Rond 22:45 terug in het hotel en als een blok in slaap gevallen.


    3 Augustus - Dag 18

    Deze morgen zjn wij na ons ontbijtje met onze Wallmart bagels naar Magic kingdom Magical hours gegaan dus moesten weer vroeg op. Om 8 uur gingen de deuren open. helaas was Frontier land nog niet open dus zijn we toen maar naar Tommorowland gelopen om Buzzlightyear weer eens te doen. Dat is de favoriet van Orlando en henny. Space mountain en toen was het onderhand bijna 9 uur klaar om naar Frontierland te lopen.



    Wij hebben daar toen Fastpassen gehaald met onze DVC Kaart en gewone tickets. Voor Splash mountain, Deze vind ik nog steeds erg leuk. Wij zijn Big thundermountain eerst gaan doen want daar stond maar 20 minuten. Uiteindelijk was het maar 5 min. Soms klopte die tijden niet helemaal.
    Het was vandaag weer eens bere heet dus wij werden onrhand best wel loom van al deze dagen in al die parken. Ik denk zeker dat wij wel 40 graden hadden hier in Orlando. Wij deden alles ook op een rustig tempo want wij hoefden niet zonodig alles meer te doen. Want zo kun je aan de gang blijven natuurlijk. En we kende gelukkig alles al. Henny is alleen mee in splash mountain geweest want zijn rug was niet best. Dus geen rollercoasters voor hem vandaag. :cry: Toen zijn wij met de veerboot naar Transportation and ticket center gegaan om daar de bus van Mgm te pakken.



    In Mgm aangekomen zijn we als eerste naar rock'n Roller Coaster gelopen om daar Fastpas voor te halen en zijn toen als eerste in de Tower of terror gegaan want daar stond ook maar 20 minuten wachttijd. Die blijft geweldig en dan je zelf niet vast houden. Je gewoon laten gaan met die lift geeft je en geweldig gevoel. Je word helemaal je stoel uitgewipt.
    Toen was het tijd voor de Rock'n Roler coaster en heb daar toch nog moeten wachten in de rij omdat er een storing was zeiden ze! Maar later bleek dat er iemand niet goed geworden was en dan stopt de attractie onmiddelijk in Disney. Dus wachten moest nu wel, Henny en orlando waren toch richting stuntshow gegaan en we hadden afgesproken bij de Tover hoed die centraal in mgm staat.
    Onze timing kon niet beter want we kwamen tegelijk aanlopen en ik was onderhand 3 keer geweest want we hadden nu zoveel fastpassen. Dus ik had mijn portie fun ook weer gehad. :lol: Toen terug naar het hotel om een dip in de pool te nemen we hadden het bloedheet.



    Er kwam later ook nog eens de gebruikelijke onweers bui aan, Dus moesten wij naar de kamer want het zwembad ging sluiten. Eenmaal op de kamer aangekomen zijn we er niet meer afgeweest. Alleen henny om een pizza te halen en wat te drinken uit de Foodourt. Wij waren zo gebroken dat we rond 21:00 in slaap zijn gevallen. Morgen weer fris op want dan hebben we een afspraak met Paula en haar familie. Ik ben benieuwd hoe deze afspraak zal zijn. Weer een blind date! Het zal mij benieuwen. 8)
    Laatst gewijzigd door Michael66; 25-05-09 om 17:39. Reden: samengevoegd en niet meer werken fotolinks eruit gehaald
    Getrouwd in orlando 16 mei 1996, Rondreis 3 weken. 1997: 4 weken Californie en Lasvegas. 1998 Ny/LasVegas.Florida 00,03,04,05,06,07 LV en 07 Orlando en bahama's http://ris32.hyves.net/

  7. Top | #7
    Florida Groupie marisca's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    634

    Standaard

    4 Augustus - Dag 19

    Vanmorgen was het heel erg met de rug van henny, hij kon gewoon bijna niet opstaan en hij had de hele nacht zitten spoken. Maar hij zette alles gewoon door. Ontbijt gehad met onze laatste bagels van de Wallmart en toen op naar onze afspraak met paula in Animal kingdom. De bus was wat aan de late kant maar waren maar iets van 5 min te laat. Ik zag paula al staan met jos maar zag de lisa en patrick niet. Hun hadden daar al v.a Half negen staan wachten en zagen al vele mensen naar binnen gaan. Ja dan denk je maar , zouden wij ze herkennen? Maar gelukkig zag ik hun al snel staan. De ontmoeting was gelijk al leuk. En we hadden veel dingen te kletsen. Wij zijn toen al kletsend richting Expedition Everest gegaan om daar een fastpas te halen. Daar wilden alleen Jos, patrick en ik in. Maar in de tussentijd gingen wij naar De Kilimanjaro safarie tour toe en dat was weer erg leuk om mee te maken.



    Wij gingen ook nog in de river rapids en ik kon mij herrinderen dat dit een tamme waterbaan was dus hadden wij hem al vaker overgeslagen. Na Popeye is geen enkele water attractie zo nat. Maar ik gaf het weer een kans, En hij was inderdaad tam maar ik kreeg wel een volle laag water over mij heen. Dus liep maris in de vroege ochtend al met een nat WIT rokje. Maar we hebben best even gelachen! Toen naar Dinosaur gegaan, Wij kenden die attracties allemaal al en wisten ook wat er ging gebeuren en hun niet dus dat was dan wel weer leuk om hun ervaringen te zien. Paula zei dat ze niet zo tegen wilde attracties kon dus ik was benieuwd hoe ze hier uit zou komen? En ze vond het gelukkig leuk! De 3-D film van It's Tough to be a bug lag ook wel in de smaak bij hun. En zo kwamen wij bij The lion king show en toen konden wij gelijk doorlopen naar Pocahontas.
    Nadat te hebben gezien zijn we een hamburgertje gaan eten op het park, Vlakbij een Krokodillen rivier waar Orlando niet weg te slaan was. Er stond ook een Douche om je onder af te koelen. Maar je moest hard trekken om er wat water uit te krijgen. Toen begon het behoorlijk te betrekken en onze plannen om naar Typhoon lagoon te gaan viel in duigen. Wij besloten om naar Mgm te gaan met de bus van Disney. Daar eenmaal aangekomen hadden wij weer fastpassen gehaald voor Rock'n Rollercoaster. Toen begon het te druppelen en waaien en de lucht werd heel donker. De show van beauty and the beast zou bijna gaan beginnen en er stond nog nooit eerder zo'n dikke rij daar te wachten. Ra ra hoe kwam dat? Wij waren net op tijd binnen toen het als een gek begon te hozen. De show gekeken en daarna miezerde het nog dus gauw naar Tower of Terror. Henny en Paula bedankte! Die zijn samen wat gaan drinken. Wij hebben heel veel gelachen in de attractie en geschreeuwd :lol: Toen wij daar klaar mee waren gingen patrick en ik naar de Rock'n Roller coaster toe. Later ook nog op de foto met zijn allen met disney foto pas laten maken, 1 gewone en een gekke (Wat een lol)!



    En toen zijn we met de auto van paula en jos richting Down Town gereden. Hun zouden ons in eerste instantie alleen afzetten maar besloten dus om een parkeerpek te zoeken maar het was mega druk met de auto's. Uiteindelijk een plek kunnen vinden en toen zijn we er naar toe gelopen. Het was mega druk het was zelfs zo dat wij jos even kwijt waren :lol: Bij de Restaurants stonden hele lange rijen te wachten dus besloten wij om naar de MC Donalds te gaan. We zijn nog in de Disney store geweest ( de grootste) en hebben daar van alles vastgepakt en op ons hoofd gezet zoals gewoonlijk! :lol:
    Toen kwam er weer een eind aan weer een leuke dag! Weer hele leuke gezellige mensen ontmoet! 8) Wij namen afscheid van elkaar en liepen ieder onze eigen weg. henny ik en orlando hebben als afsluiter nog een ijsje bij Chirardelie gegeten en zijn toen met de Pop-Century bus weer naar het hotel gegaan.


    5 Augustus - Dag 20

    Deze morgen zijn wij helemaal gebroken, Wij denken aan overspannen van de pretparken en al die druk geplande dagen. Wij besluiten het vandaag rustig aan te doen en zijn gaan ontbijten in Animal kingdom in Breakfastosaurus. Donald kwam al gauw aan onze tafel en wij hadden onze koffie nog niet en weg was hij. Toen gingen we er voor zitten , De koffie kwam er aan en wij konden met het buffet beginnen. Voordat wij op wilden gaan staan kwam mickey er aan lopen en kort daarna volgde pluto snel.



    En toen geheel het onbijt geen Character meer gezen in het restaurant. Nergens te bekennen. Lekker Character breakfast was dit, NOT! En hier betaal je wel voor maar het ging allemaal in sneltrein vaart. De rekening lag ook al na 10 minuten op tafel met de woorden Please take you'r time. Dit laatste hadden wij ook al vaker meegemaakt. Met andere woorden : schiet een beetje op ik wil nog meer fooi verdienen aan andere klanten! Dit viel ons zwaar tegen! Toen ben ik nog even voor het laatst in Expedition Everest geweest en Wij zijn ook nog naar Dinosaur geweest om Animal kingdom af te sluiten.
    Wij hebben na dit kleine avontuur de bus naar Down town genomen om nog wat souvenirs te kopen en de nieuwe Pin releases te kopen die deze dag uit waren gekomen. Die pin die ik wilde hebben van expedition Everest was alleen in set te krijgen van 8 stuks. 87 dollar! Ik schrokmij een ongeluk maar heb het toch maar gedaan want geld heeft deze vakantie toch gekost dan kon dit er ook nog wel bij dacht ik. Wij hebben ook nog een mooie lijst van disney world meegenomen met pins er op gedrukt. Die moest dus mee in de handbagage. Toen was het tijd om te stoppen met al dat geshop en geslenter want de warmte brak ons nu toch wel op! Wij zijn toen lekker wezen zwemmen bij het hotel.



    HOEZO GESLOOPT! En rond een uur of 5 zijn wij naar Epcot gegaan om wat Japans te gaan eten, en het vuurwerk Ilimunations te gaan kijken. Daarna als een blok in slaap gevallen. Morgen de aller laatste dag en dan al weer naar huis toe! Wat vliegt de tijd!


    6 Augustus - Dag 21

    Onze laatste dag helaas, maar niet ons laatste ontbijt nog gelukkig. Ik wil hier gewoon nog blijven maar aan alles komt een einde. Het was ook weer zo'n leke vakantie. Onze laatste dag was Bestemming :arrow: Typhoon lagoon. Ik heb deze dag maar een badpak aangetrokken want deze golf is niet te houden voor menig bikini. Tot een uur of 2 daar gebleven en toen naar het hotel terug. Wij hebben toen als eerste de koffers heringedeeld. Het was weer aanstampen maar het is uiteindelijk na 2 uur gelukt. Wat een tijd gaat daar in zitten zeg! Wij hadden ook 2 waskoffers vol...poeh zeg! Ik kan weer aan het werk thuis dacht ik. maar wij gingen eerst nog genieten van de laatste dag die al bijna om was gegaan. Rond 17:00 naar Mgm voor het laatst nog even de Tower of terror doen, En narnia hadden wij nog niet gedaan. Maar dat was tijdsverspilling, Het waren gewoon highlights van de film met wat simpele decoratie er omheen van nep sneeuw en bomen.
    Wij kwamen ook een straat artieste tegen die helemaal in haar rol opging daar hebben wij hartelijk om moeten lachen en ik moest daar uiteraard een foto van maken. Ze deed alsof ze wereld beroemd was en door iedereen geadoreerd werd En zei tegen mij : what a cute guye you have, you are a lucky woman! Op de manier hoe ze dat zei , Daar werd henny natuurlijk wel vrolijk van. mooi mens!



    Toen gingen wij een hapje eten bij Prime 50 Cafe en bestelde er nog een lekkere milkshake bij nu het nog kon. Orlando at niets dus werd hij gevoerd door de ober. Dat is daar gebruikelijk, je waand je in de 50 gere jaren bij een ouderwetse familie. Toen nog naar de extra magical Evening hours gegaan van magic Kingdom om uiteraard als afsluiter het vuurwerk te kunnen zien. 8) Dit keer gekeken v.a Fantasie land. En dat is zeker een aanrader , Je hoort de knallen goed en harder en het gebeurd allemaal vlak boven je hoofd. Wij stonden bij de carousel en vlakbij Phillarmagic. Mooi punt hoor! Orlando rond het zelfs eng zo hard. :twisted: Een hele mooie gewaarwording.
    Wij hebben daarna nog veel attracties kunnen doen zoals Pirates of the Carribean en small world , Splash mountain . Nog even voor de laatste keer kon het ivm de Magical hours. Wij hadden op een gegeven moment zin in een ijsje en haalde die in Adventure land met pineapple. Wij gingen zitten aan een tafeltje om het op te eten maar orlando trok het niet hij viel zo in slaap aan de tafel, En daar is veel voor nodig bij hem. In de bus sliep hij zo weer verder.
    Toen maar richting hotel terug gegaan en in bed gesprongen.


    7 Augustus - Dag 22

    ---VERTREK---

    Wij werden om 9 uur wakker en moesten officieel 10 uur uitchecken
    maar wij hadden om verlenging gevraagd omdat wij nog wilden zwemmen en nog wilden douchen. Dus om 12 uur gingen wij terug naar de kamer en lieten de koffers ophalen door de bellboy. Om 13:00 zou de magical Express komen om ons weer naar het vliegveld te brengen. Helaas was dit het einde van onze vakantie waar wij zo lang naar toe hebben geleefd. Op het vliegveld ging het inchecken vlot en hadden nog tijd genoeg om te winkelen en om nog wat te lunchen.



    Ik heb nog een mooi Oakley vestje gekocht . En na de Douane heb ik nog 2 flesjes parfum gekocht. Toen gingen wij maar wachten op de banken die daar stonden. Henny is nog gaan kijken of er cinnabonns waren maar die werden voor zijn neus weg genomen door 2 martinair stewardessen. Terwijl hun achter henny stonden. Dus onterecht was het. Henny heeft toen net de laatste gekregen maar wij wilden er eigenlijk 3. Hij heeft er ook flink zijn woede over geuit tegen de stewardessen. Samen met nog een nederlander die achter hem stond die ook een cinnabonn wilde.



    Toen vertrok ons vliegtuig met een klein uurtje vertraging naar onze eindbestemming Dusseldorf, maar konden nog even genieten van onze ( Voorlopig) laatste starbucks. Op de terug reis in het vliegtuig hadden wij een extra stoel dus daar hebben wij om en om gretig gebruik van gemaakt. Na een vlucht van een dikke 8 uur kwamen wij in het frisse duitsland aan. Gelukkig had ik een warm vestje gekocht op mco.



    En nu maar wassen!! :?
    Laatst gewijzigd door Michael66; 25-05-09 om 17:44. Reden: samengevoegd en niet meer werken fotolinks eruit gehaald
    Getrouwd in orlando 16 mei 1996, Rondreis 3 weken. 1997: 4 weken Californie en Lasvegas. 1998 Ny/LasVegas.Florida 00,03,04,05,06,07 LV en 07 Orlando en bahama's http://ris32.hyves.net/



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •