Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 16

Onderwerp: Autohuur: drop-off kosten

  1. Top | #1
    Newbie
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Berichten
    2

    Standaard Autohuur: drop-off kosten

    Hallo,

    Tijdens mijn verblijf in de VS wil ik van Miami - Memphis rijden (of visa versa). Nu heb ik bij Exit reizen geinformeerd naar een huurauto wat me 205 euro per week kost (DOLLAR) plus....300$ dropp-off fee.!!

    Zelf even op de site van Dollar gekeken; kwam ik op 172$ drop-off kosten..ik bedoel maar!

    Maar mijn vraag is: weet iemand een mogelijkheid omtrent autohuur waarbij dit te voorkomen is (bv ander verhuurbedrijf, wisselen per staat die je door komt etc.)?? Toch wel veel geld aangezien er altijd toch wel 1 toerist moet zijn die de tegenovergestelde richting reist??!!

    Bedankt!!!

    EWoud

  2. Top | #2
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard

    Ewoud,

    Hangt er vanaf hoe lang je in Florida blijft en hoe lang in andere staten i.v.m. week- of dagtarief om te huren. Mogelijkheid is om tot de grens van Florida te rijden en daar van auto te wisselen. De meeste verhuurbedrijven hebben geen drop-off charges binnen Florida. Aangezien de drop-off charges hoofdzakelijk berekend worden aan de hand van de afstand tussen ophaal- en retourlocatie kan dat werken.
    Maar zoals veelal: standaard is goedkoop, speciaaltje kosten een klein vermogen.
    Het zal een kwestie van opvragen en rekenen worden.

    Goede reis
    Knaapje

  3. Top | #3
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: huurauto drop-off

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ewoud
    Hallo,

    Tijdens mijn verblijf in de VS wil ik van Miami - Memphis rijden (of visa versa). Nu heb ik bij Exit reizen geinformeerd naar een huurauto wat me 205 euro per week kost (DOLLAR) plus....300$ dropp-off fee.!!
    volgens mij heb je die Drop-Off fee niet als je van Memphis naar Miami rijd..
    Dit is iig wel zo met de Customer Facility Charge..
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  4. Top | #4
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard

    Njit,
    Waarop baseer je dat?
    De facility charge heeft hier niets mee van doen, dat is een soort belasting die je op een paar luchthavens betaalt.

    Groeten
    Knaapje

  5. Top | #5
    Stamgast
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    Gouda
    Berichten
    131

    Standaard

    De dropoff kosten worden idd berekend om de auto weer retour te brengen. Je kunt ook even op de site van Hertz kijken of Alamo. Die doen volgens mij ook dropoff kosten tegen gereden miles......het kan in sommige gevallen misschien goedkoper zijn dan in een keer $175 of $300 te betalen.
    Florida: juli 2001, augustus 2003, juli 2004, december 2004 en februari 2005. Nou maar weer alvast gaan plannen voor november 2005......

  6. Top | #6
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: huurauto drop-off

    Njit,

    Ik ben nog steeds benieuwd waar je dat op baseert of hoe je het voor elkaar gekregen hebt en bij welke verhuurmaatschappij.
    Het kan onze medelezers een hoop geld besparen.

    Groeten
    Knaapje
    Laatst gewijzigd door Michael66; 01-04-09 om 17:22. Reden: full quote eruit

  7. Top | #7
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: huurauto drop-off

    ik baseerde dit op een vermoeden...ik kan het helaas niet hard maken. Maar ik kan me dus wel voorstellen dat het kan schelen vanaf welk vliegveld je vertrekt.. Sommige vliegvelden zijn nu eenmaal meer in trek dan de andere en men is dan alleen maar blij dat je een auto die kant op brengt

    Van San Fransisco naar LAs Vegas heb je bijvoorbeeld geen Drop-Off Fee..
    Laatst gewijzigd door Michael66; 01-04-09 om 17:22. Reden: full quote eruit
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  8. Top | #8
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: huurauto drop-off

    ik baseerde dit op een vermoeden...ik kan het helaas niet hard maken. Maar ik kan me dus wel voorstellendat het kan schelen vanaf welk vliegveld je vertrekt..
    Jammer want zo zet je nieuwkomers of onbekenden op het verkeerde been.

    Van SF naar LV zie je inderdaad ook weleens bij de tarieven staan, even als binnen Californie en Florida.
    Maar ik denk dat zolang ze niet ergens een echt tekort aan auto's krijgen het ze niet zoveel uitmaakt. Ze kunnen de auto lokaal toch verhuren.
    Zeker lang van tevoren, waar hier sprake van is, zal men het denk ik niet gauw zonder kosten doen.

    Ik heb het zelf 1 keer meegemaakt, dat ik een auto kreeg zonder drop-off. Ik stond toen op Atlanta Airport en moest over de weg naar Washington DC. Ik kreeg een (gratis upgrade) auto toegewezen met een Maryland kenteken en men wilde een drop-off charge berekenen.
    Ik heb toen voor elkaar gekregen om hem zonder DOC mee te nemen, maar dat was een korte zakelijke huur in de 70-er jaren.

    Groeten
    Knaapje.

  9. Top | #9
    Florida Groupie ekkie50's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    498

    Standaard

    goed checken of er drop-off charges zijn en hoeveel. Misschien is er vriendelijk over te onderhandelen, want ze willen je als klant vast niet kwijt.
    Ik heb wel eens gehoord van iemand die geen drop-off charges hoefde te betalen omdat hij een auto, behorend aan een verhuurder in een andere staat, terugreed naar die staat.
    In feite is dat geen drop-off, maar terugbrengen naar de originele verhuurder.
    Ik zou zeggen, je kunt altijd vragen of er zo'n regeling is.
    Groeten van Eric!
    Ik hoop dit jaar weer naar Florida te gaan, net als alle voorgaande jaren.

  10. Top | #10

    Standaard Autohuur in Miami in terugbrengen in Charleston

    Hoi, wie heeft ervaring met het huren van een auto en hem terugbrengen in een andere staat? Wij willen ons rondje Florida nog wat uitbreiden met South Carolina, ik zou dus daar de huurauto inleveren. Kan via internet alleen brengen en halen op zelfde locatie vinden.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •