Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: [Reisverslag] Anthonie: Orlando, april/mei 2004

  1. Top | #1
    Stamgast Anthonie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Elst UTR
    Berichten
    237

    Standaard [Reisverslag] Anthonie: Orlando, april/mei 2004

    Maandag, April 12, 2004

    Nog precies 2 weken en we gaan weer naar Orlando USA.We hebben er al weer veel zin in en kunnen dus haast niet wachten.Afgelopen woensdag nog maar eens een keer op schiphol wezen kijken.Even bij Martinair langs geweest om te vragen of het vliegtuig al vol was, er was nog plaats voor 8 personen heen en maar 2 terug.

    Dit gaf ons te denken, want wij reizen ook nog met een baby van 7 maanden en hadden geen ticket voor hem gekocht.Normaal houden ze bij Martinair altijd een stoel vrij voor mensen die reizen met een baby.Nu kon dat dus niet omdat er te weinig plaats zou zijn.Hebben op dat moment maar een ticket bij geboekt bij Straus reizen in Roermond waar wij altijd onze tickets kopen.Moesten nu nog ruim 200, - Euro bijbetalen, maar goed we gaan weer lekker op vakantie naar Orlando.

    Heerlijk nog maar 2 weken wachten.Ik moet nu nog 8 dagen werken en heb dan lekker vakantie tot 17 mei.

    Anthonie


    Zondag, April 18, 2004

    Hoi, Morgen nog maar 1 week en we gaan weer met de Martinair MP635 van 10.20 de lucht in richting Orlando USA.De vlucht zal 09.20 uur duren (4527 mijl), met een Boeing 767-300.Het ticket van Jay was ook geregeld, maar is nog niet binnen, als het goed is moet het deze week komen.Deze week nog maar 3 dagen werken dan krijg ik woensdag om 18.00 voor 3 1/2 week vakantie ....HEERLIJK.

    We hebben er allemaal al erg veel zin in en kunnen dus niet wachten.Angelique krijg ook al de inpak kriebels en wil het allemaal zo snel mogelijk in gaan pakken, maar helaas ze zal toch nog een weekje moeten wachten.Ze heeft al wel allemaal spullen klaar gezet die ze al van te voren had gekocht, ze wou nog net niet de koffers van de zolder halen..Kaylee raakt ook al niet uitgesproken over de vakantie van vorig jaar, en wat ze nu dus weer wilt gaan doen.

    Nou volgende week nog een posting en dan is de eerste weer live from Orlando USA, als alles werkt.

    Anthonie


    Zondag, april 25, 2004

    Hoi, Eindelijk het is 25 April en morgen zullen we vertrekken naar Orlando USA.Vandaag kunnen we de koffers in gaan pakken en ons helemaal klaar gaan maken voor onze reis.Afgelopen Donderdag het ticket van Jay nog ontvangen, gelukkig maar en nog ruim op tijd.

    Vrijdag belde ze nog op van Straus reizen, of het ticket al was aan gekomen, ze hadden het namelijk rechtstreeks vanuit Duitsland naar ons toe gestuurd.Als dit nou niet was gebeurd zouden we het ticket op schiphol op moeten halen bij de balie van Martinair.Alles was dus goed geregeld, gelukkig maar.

    Goed dit is de laatste keer dat we vanuit Nederland posten en ik hoop dat we het allemaal voor elkaar krijgen daar in Orlando om ook jullie op de hoogte te houden van onze belevenissen aldaar.Mijn Internet verbinding van Compuserve werkt hier niet goed en hoop dus dat het daar wel werkt, maar anders heb ik nog wel een andere oplossing daar.

    Ik hoop dat het weer hier ook goed zal zijn, als we aan komen in Orlando is het als ruim 30 Graden en de vooruitzichten zijn ook prima


    Maandag 26 April 2004 28 Graden en mooi weer.

    Vannacht zeer slecht geslapen we waren om een uur of 21.00 naar bed gegaan en heb tot een uur of 01.00 geslapen.Toen begon de ellende, ben er maar uit gegaan en heb beneden wat T.V. zitten kijken.Nou maar weer eens naar bed gegaan en viel nog niet mee hoor om in slaap te komen.Maar goed om 0.500 ging de wekker en kon onze vakantie beginnen.

    Om 06.15 reden we weg uit Elst en we waren nu echt op weg naar onze vakantie bestemming.We waren om 07.30 op schiphol en konden meteen inchecken.We hadden gelukkig geen koffercontrole zoals afgelopen jaar.Angelique Kaylee en Jay zijn naar het Panorama terras gegaan en ik ben naar Patricia gereden om onze auto daar neer te zetten.Het was erg druk onderweg en dacht shit ik hoop dat ik weer op tijd terug ben op schiphol.

    Patricia wist wel een paar binnendoor wegen en negeerde een aantal stoplichten die volgens haar toch geen nut hadden.We waren toch nog op tijd op schiphol en hebben nog gauw wat gedronken en zijn toen snel door de douane gegaan en hebben nog even ons bestelde geld opgehaald bij de bank.Bij het vliegtuig aangekomen konden we meteen instappen.

    Na wat gewacht te hebben kon het vliegtuig met een kleine vertraging vertrekken vanaf de nieuwe startbaan.Wat is dat een eind rijden zeg vanaf schiphol naar die baan, ik geloof dat we er wel ruim 15 minuten over deden.Nou de vlucht ging voor ons eigenlijk wel heel snel voorbij want we waren druk met Kaylee en Jay die zich echt perfect hebben gedragen in het vliegtuig en ook erg makkelijk waren.Na 9 uur vliegen waren we dan eindelijk in Orlando aangekomen.Snel door de douane heen en we konden onze koffers op halen en weer inleveren.

    Bij het inleveren van de koffers hadden we ook onze autostoel ingeleverd en toen we bij de volgende kofferband aankwamen volgden de koffers snel, maar geen autostoel.Shit zeg wij dachten die zijn we kwijt.Na eindelijk iemand gevonden te hebben van Martinair is het toch goed gekomen, hij was naar Virgin Atlantic toe gestuurd en we konden hem daar ophalen.Maar goed we hadden hem terug, maar het koste ons weer ruim een uur.Ik had ondertussen onze auto al opgehaald en we konden meteen vertrekken.We hadden deze keer onze auto bij Avis gehuurd en ik had nu een Dikke Chevrolet Impala, een mooie auto hoor en nog maar 3000 miles op de teller.

    Ondertussen bij het hotel aangekomen konden we al snel inchecken.We waren net op onze kamer en daar ging de telefoon al.Maggie de General Manager van het hotel belde op en hete ons weer van harte welkom in het hotel en we werden op Dinsdag 27 April in het restaurant verwacht om wat bij te kletsen en te eten.Kaylee en Jay lagen heerlijk te slapen en we hebben ze toen uiteindelijk wakker gemaakt om hen zo snel mogelijk aan het tijdsverschil te laten wennen.We hebben wat boodschappen gedaan en zijn gaan eten bij de Mc Donalds.Terug in het hotel hebben we ze weer op bed gelegd en zijn weer heerlijk gaan slapen.Morgen gaan we wat winkelen en een ontbijtje pakken bij Pondarosa.

    Anthonie


    Dinsdag 27 April 2004 25 Graden en Regen.

    Vanmorgen begonnen met een ontbijtje van Pondarosa.Het smaakte best, maar niet om elke dag te gaan doen.Hierna zijn we naar de Orlando Premium Outlets gereden om te kijken of ze daar mooie kleren en schoenen hadden.Nog niet alles was open toen we er aan kwamen.Kaylee begon gelijk dat ze speelgoed wilde kopen en dat ze dit mocht omdat ze geld had gekregen.Dit klopt ook, maar wel met haar afgesproken dat ze geen onzin mag kopen.

    In de eerste winkel zag ze een vliegende vleermuis, dit was het helemaal, maar een tuinset van spongebob was ook leuk.Uiteindelijk zonder iets de winkel uit.Ondertussen wilde ze op alle kinderdraaimolens ed zitten.Dit voor deze dag goed gevonden.Bij Sketchers hadden ze de sandalen niet die we op Internet voor haar hadden gezien, maar Anthonie zag wel een paar slippers voor zichzelf.Daarna bij de Nikeshop.Viel tegen.Hadden ze andere jaren zoveel dat we niet wisten wat we moesten nemen, nu niks bijzonders.

    Ondertussen wat winkels ingelopen.Bij Factory Brand Shoes was Kaylee druk met haar voeten in een te kleine rosé barbieschoen te proppen toen we de rosé Allstars gympen zagen staan.Na even zoeken bleek haar maat er tussen te zitten.Ze heeft ze gelijk de hele dag aan gehouden.Daarna begon het gevraag wanneer gaan we zwemmen, maar helaas was het gaan regenen en niet al te warm meer.Heeft een paar tranen gekost vandaag, want ze bleef het vragen en wij wilden niet gaan met dit weer.

    Dit goed gemaakt door met haar te voetballen en te kleuren.Jay ondertussen geslapen waarna we naar de Wallmart konden gaan.Hier een booster voor Kaylee gekocht.Eerst vond ze hem mooi, maar toen we nog steeds niet gingen zwemmen was dat ineens ook niet mooi meer.Nog even bij Skechers in de Florida Mall gekeken, maar ook hier geen sandalen.Anthonie kon eindelijk bij Oakley de zonnebril halen die hij al steeds gezien had.Hier ook gelijk 2 kokers mee genomen.

    Terug naar het hotel waar Jay nog kon slapen voordat we om 17 uur weer in het restaurant moesten zijn.In het restaurant kregen we een warm welkom van Maggie en konden kennis maken met de andere aanwezige gasten.Iedereen was helemaal verbaast hoe groot Jay is en dat hij al zo goed groente at.Helaas moesten we al snel afscheid nemen omdat Jay nog zo moe was en begon te jammeren.Maggie de koektrommels gegeven voor haar en Camille en vertrokken naar de kamer.

    Kaylee en Anthonie gingen de Disneypassen ophalen, maar die kwamen al snel terug dat ze niet op dit kantoor lagen, maar op het andere.Deze heeft hij later met de auto opgehaald.Kaylee en Jay lagen allebei al om 19 uur te slapen waardoor we een rustige avond hadden.Op naar morgen, hopend op zon.

    Angelique


    Woensdag 28 april 2004 Mooi weer veel zon 27 graden

    Vanmorgen eerst even naar de Publix geweest om heerlijk vers en warm brood te halen.Nadat we hadden ontbeten zijn we richting Seaworld gereden.Het viel met de drukte wel mee.Ik had in Januari al van die E-Tickets thuis uitgeprint en wilde ze gaan inleveren, maar dit was niet nodig want het zijn gelijk de originele tickets.Maar goed we moesten ons dus identificeren, en dat ging helaas niet op want we hadden onze paspoorten niet bij ons.

    Nu was ons hotel toch niet zo ver weg van Seaworld, dus ben ik maar met Kaylee naar de auto terug gelopen en naar het hotel gereden om daar onze paspoorten op te gaan halen.Nadat we weer terug waren in Seaworld konden we naar binnen.Er stonden lange rijen voor de tassen controle’s, dus dat duurde wel wat lang.Seaworld is een mooi aangelegd park met veel flora en fauna.Ook stond er deze tijd van het jaar veel in bloei, waardoor het er allemaal erg mooi uit ziet.

    Als eerste zijn we naar de Dolfijnen gelopen, omdat we Kaylee hadden beloofd dat ze ze mocht voeren.In de rij gaan staan om 4 kleine visje’s te kopen voor maar $ 4,00!!!!!!Erg duur dus, maar goed Kaylee vond het geweldig en genoot ook zichtbaar.Nadat we daar een tijdje hebben rondgehangen zijn we weer verder gelopen door het park.Toen was Journey to Atlantis aan de beurt.Dit is een water attractie en Kaylee wou hier 2 jaar geleden al in, maar was toen nog te klein.Nu dus niet meer en ging graag mee.Het begin vond ze erg leuk, maar toen we die afdaling maakten werd het ineens een stuk minder leuk allemaal.

    Ze wilder eruit, maar dat ging niet.Nog even wachten zei ik, en zei zij tegen mij, Jij mag hier ook niet meer in hoor Pappa!.Ze vond de afdaling erg eng, maar we hadden haar gewaarschuwd en een tijdje staan kijken hoe het allemaal ging.Maar goed ze is weer een ervaring rijker.Ze was het wel weer snel vergeten.Jay lag ondertussen heerlijk te slapen toen Kaylee en ik terug kwamen van de Clyde & Seamore take Pirate Island show.Tijdens de show vroeg Kaylee wanneer Joop kwam?Joop is de zeeleeuw die in Ouwehands Dierenpark zit.

    Kaylee had vandaag een leuke dag gehad zei ze en had ook erg genoten van het water spelen in het nieuwe gedeelte van Seaworld The Waterfront.Dit gedeelte is echt helemaal nieuw en ook nog niet helemaal klaar.Je kunt hier shoppen en eten en ziet er erg mooi uit allemaal.Alles is ook weer mooi aangekleed met bloemen en planten.Bij de uitgang hebben we nog even onze tickets omgewisseld voor een second day free ticket, zodat we a.s. Zondag nog een keer terug kunnen.

    Onze avond hebben we afgesloten bij Golden Corral.Dit is een buffet restaurant waar je onbeperkt kan eten en drinken voor zo’n € 11,- p.p.We hebben hier weer heerlijk gegeten en Jay heb daar zitten eten, tjonge jonge echt niet meer normaal voor een jochie van 7 maanden, daarna zijn we nog even naar Pointe Orlando geweest om een mooi nieuw horloge te kopen bij de Watch Station.Ik heb een G-Shock gekocht, die zijn hier een heel stuk goedkoper dan bij ons, nu maar hopen dat ze ons niet aanhouden in Nederland bij de douane.Morgen gaan we weer rustig aan doen, zodat Kaylee en Jay ook bij kunnen komen van alles wat ze hier zien en meemaken.

    Anthonie


    Donderdag 29 April 2004 Heerlijk weer, zonnig en 27 graden

    Vandaag hadden we een rust en shopdag ingepland.Zijn vanmorgen met z’n 4en naar de publix gegegaan en hebben onze dagelijkse boodschappen weer ingekocht.Na een ontbijtje met Chigago Hard Rolls en ham en kaas, zijn we richting Belz gereden.Daar zijn we eerst na de Nike winkel gegaan en hebben daar wat kleren gekocht.

    Daarna nog even bij Tommy Hilfiger outlet langs gegaan en daar 2 spijkerbroeken en 2 blouses gekocht en een jas voor Kaylee.De rest van de malls afgelopen en bij de Adidas winkel ook nog een paar sportschoenen gekocht.Nadat we Belz hebben afgelopen zijn we nog langs de K-Markt en de Wallmart gegaan om daar nog even te kijken.Om een uurtje of 6 zijn we nog gaan eten bij Pondarosa, dit is een steakhouse waar je onbeperkt in buffet vorm kan eten en drinken.

    Daarna nog in Pointe Orlando rond gelopen en weer terug gegaan naar het hotel.Zoals jullie zien we hebben het echt rustig aangedaan.Morgen staat Disneyworld op de planning, Magic Kingdom.Ik hoop dat het weer goed is want er wordt morgen veel regen voorspeld.
    We zien het wel anders gaan we gewoon wat anders doen.

    Anthonie


    Vrijdag 30 april 2004 s’morgens veel zon en s’middags rond een uur 3 veel regen, 27 graden

    Na veel twijfelen of we wel of niet naar het Magic Kingdom zouden gaan, hebben we besloten om het toch maar te doen.Kaylee had zich er zo op verheugd en had er dus veel zin in.Toen we er aan kwamen leek het niet echt druk.Bij het treintje stonden veel mensen te wachten, dus besloten wij te lopen.Met de boot naar de overkant waar het feest al begon, want Pluto was aan boord.In het park stonden ook gelijk veel figuren klaar om met iedereen op de foto te gaan.

    Rustig richting kasteel gelopen waar al een show bezig was.Deze bekeken.Kaylee wilde gelijk naar de potten toe, maar toen ze de race auto’s zag moest dit eerst.Zo vanuit de auto’s naar de potten en daarna door naar de paardencarousel.Dit vond ze zo leuk dat we nog een ritje hebben gedaan.Daarna kreeg ze honger en zijn we bij Pinokkio wezen eten.Daar hebben we een heerlijke hotdog op.Het maakt het extra lekker doordat er een tafel staat met spullen waarmee je je hotdog kunt beleggen.

    Als je hier uit loopt kom je gelijk bij It’s a Small World.Hier met z’n allen in gegaan, want hij gaat 2 Mei voor bijna een jaar sluiten, en omdat Kaylee dit zo leuk vind en vorig jaar in Disneyland Parijs deze ook was gesloten zijn we vandaag dus maar naar Disneyworld gegaan .Toen naar Splash mountain.Vond Kaylee dit vorig jaar geweldig, nu durfde ze er niet meer in.Gerust met een ijsje.Daarna betrok de lucht ineens en barstte de regen en onweer los.Daarom naar de winkels gelopen.

    Erg sneu was het voor de showbands uit allerlei plaatsen uit Amerika die door de regen hun show moesten doen.Omdat het bleef regenen voor Kaylee en Jay een poncho gekocht en naar de auto gegaan.In het hotel Jay de fles gegeven en hem op bed gelegd, want hij had vandaag nog niet veel geslapen.Vanavond nog even wat te eten halen en er is weer een dag voorbij.Wat we morgen gaan doen weten we nog niet, maar ik denk dat we maar wat gaan zwemmen.

    Angelique


    Zaterdag 1 Mei 2004 Mooi weer en veel zon 29 graden

    Vandaag weer rustig aan gedaan nadat ik weer heerlijk vers brood had gekocht bij de Publix en op onze hotel kamer hebben ontbeten, zijn we richting de Millenia Mall gereden.In deze mall zijn we nog nooit geweest, het ziet er allemaal erg luxe uit, maar wij vonden het niks daar.Wij gaan liever naar de Florida Mall of naar de Orlando Premium Outlets.

    Nadat we wat hadden rondgekeken en een mooie broek hadden gekocht bij Gap voor Kaylee zijn we richting het hotel gereden om Jay even lekker te laten slapen.Angelique, Kaylee en Jay afgezet bij het hotel, en ik ben nog even naar de Publix gereden op de Sand Lake Road.Daar had ik een heerlijk stokbrood en wat Dark roasted fried chicken gekocht.We hadden bij de wallmart gisteren al Philadelphia gekocht, dit is een soort kaas spread, en dit samen met het stokbroodje en de kip opgegeten.

    Nadat Jay weer wakker was geworden en ook hij had gegeten, vroeg ik aan Angelique of zei vannacht ook zo’n last had gehad van die bussen die bij ons stopten.Wij zaten namelijk precies op de hoek waar een busplaats was en om deze tijd van het jaar schijnt het erg druk te zijn met school kinderen hier in het hotel.De bussen bleven maar af en aan rijden en ik had hier s’nachts toch behoorlijk last van, ondanks dat er een verbod is om de motor van de bussen te laten draaien trekken ze zich hier niks van aan.

    Ik stelde voor om een andere kamer te gaan regelen, zodat we in ieder geval weer rustig kunnen slapen.Die mensen blijven hier voorlopig nog wel en hebben veel excursies te doen.Bij het front desk een andere kamer gevraagd en snel ’overgehuisd’.Daarna nog even naar Belz gereden en niets gekocht.Weer terug in het hotel is Jay weer heerlijk gaan slapen en wij konden ook even bijkomen.

    Nadat Jay weer wakker was zijn we naar Golden Corral gereden om te gaan eten.Wat was het hier druk zeg, het hele restaurant zat stampvol en voor het buffet was het ook erg druk.Toen we weggingen kwamen er nog eens 2 bussen vol aanrijden, waar ze deze mensen kwijt wilden was mij een raadsel, maar wij hadden in ieder geval weer gegeten.Weer terug in het hotel zijn Angelique en Kaylee nog even naar de speeltuin geweest en ik heb even met Jay liggen spelen.

    Toen we Kaylee naar bed wilden doen en ik de lakens open gooide, dacht ik deze bedden zijn niet schoon.Ging toen verder kijken en wat ik toen zag zal ik jullie maar besparen, maar het was niet erg fris.Housekeeping opgebeld en die stonden met 2 minuten op de stoep met een setje schone lakens.Ik zei dat ze het andere bed ook moest schoonmaken en er ook nieuwe kussenslopen om moest doen.

    Dit werd zonder problemen gedaan, maar dit hebben we nog nooit in dit hotel meegemaakt.Wij komen hier al vanaf 1991 en het was elke keer erg goed.Volgens mij zijn ze hier ook aan het bezuinigen geslagen.Ik ga zo even een mailtje sturen naar Maggie de General Manager van het hotel met onze bevindingen en ben benieuwd wat zij hier van gaat zeggen.Volgend jaar zouden we weer terug gaan naar dit hotel, maar heb nu wel sterk mijn bedenkingen.

    Morgen gaan we weer naar Seaworld onze 2e dag gratis op maken.Nog even Kraken pakken en wat andere attractie’s doen.We zullen er niet de hele dag blijven zodat we nog naar de Orlando Premium Outlets gaan en nog wat kunnen zwemmen in het hotel.Kaylee is zo gek van dat zwemmen en zeurt ons ook de hele dag aan ons hoofd met de vraag wanneer gaan we nou weer eens zwemmen? Nou morgen gaan we weer zwemmen hoor! Ondertussen dat ik dit schrijf barst het omweer weer los hier boven Orlando.

    Anthonie


    Zondag 2 Mei 2004 Mooi weer en zeer warm ruim 30 graden.

    Vandaag stond Seaworld op het progamma.Na weer een vers broodje van de Publix zijn we richting Seaworld vertrokken.Het was al erg druk toen we aankwamen.Er was een festival met Latin Music, en trok dus veel bezoekers.Als eerste zijn we naar het Shamu stadion gegaan omdat we dat Kaylee hadden beloofd.Kaylee zat hier met volle teugen te genieten van alles wat de Killer Wales allemaal konden.

    Ondanks dat we in de Soak zone zaten, zijn we niet nat geworden.De show was aangepast omdat er 2 nieuwe orca’s uit San Diego waren over gekomen, maar ondanks dat was het wel een goede show.Daarna na de Dolfijnen show geweest.Op een gegeven moment mochten de kinderen naar voren komen als ze nat wilden worden.Dit was niet tegen dovemansoren gezegd.Kaylee vertrok naar voren en stond hier te dansen en te klappen op de muziek.Werd uiteindelijk 1x een beetje nat.Vond het helemaal geweldig en stond ook aan de ruiten van het bad te voelen als er een dolfijn langs kwam zwemmen.

    Na dit ben ik richting Kraken gelopen, ondanks de drukte stond hier maar een wachtrij van 5 minuten.Voor de frontseat stond er een langere rij.Ik stond te wachten voor de 4e rij, maar toen ik aan de beurt was zag ik dat er nog 1 plaatsje vrij was op de frontseat en ik vroeg of ik daar mocht gaan zitten, dat mocht en wat is dat gaaf zeg daar vooraan.Ondertussen stond Kaylee bij Journey to Atlantis te kijken.Vond het erg leuk om te kijken, maar wilde er echt niet meer in.Zijn ook gelijk naar het winkeltje gelopen.We hadden van de week een pluche orka gekocht, maar zagen nu dat deze kapot ging.Deze werd zonder problemen omgeruild.

    Daar vandaan nog rond gelopen en bij Wild Artic wezen kijken.Duurde vrij lang voor we naar binnen konden.Kregen eerst een film te zien en toen konden we rond lopen.Er was een groot soort aquarium met een ijsbeer erin, die lekker aan het spelen was met plastic tonnen.Daarnaast zat een grote walrus.Mooi om te zien, maar het was daar erg druk met veel lawaai, waar Jay onrustig van werd en hij kreeg honger, dus er niet te lang gebleven.Eruit en snel een fles klaargemaakt.Dit is nogal makkelijk, want je kunt overal water krijgen.Zelf wat poeder mee en klaar is het.

    Tijd om naar het hotel te gaan.Hier om de beurt met Kaylee gezwommen terwijl Jay lag te slapen.Helaas ondanks dat hij zo moe was sliep hij net een uur.Even bij laten komen en naar de Outlet mall gereden.Hier bij de net geopende Tommy Kids een shirtje voor Jay gekocht.Daarna in de foodcourt een maaltijd op bij Max Orient, hier kun je zelf je combo maaltijd uitzoeken, heelijke bourbon chicken met noedels.Zelfs Jay vond het eten geslaagd.Kaylee had meer belangstelling voor de race machines die er stonden.Bij de Nike Outlet schoenen voor Kaylee gekocht.Had nu eindelijk schoenen met een banaan erop (Nike teken).Kon er super hard mee hollen en wilde ze gelijk aan houden.Zelf een broek bij Tommy gekocht en daarna snel naar de auto, want de lucht werd weer erg donker.

    Eenmaal in het hotel barstte de regen en het onweer los.Vandaag weer een hele geslaagde dag gehad met heerlijk weer.Dat het s’avonds regent, is niet zo erg, als het overdag maar goed is.Kijken wat we morgen weer gaan doen.

    Angelique & Anthonie
    Laatst gewijzigd door Michael66; 25-05-09 om 11:37. Reden: email eruit gehaald
    Deep South 2023... Facebook photo blog


  2. Top | #2
    Stamgast Anthonie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Elst UTR
    Berichten
    237

    Standaard

    Maandag 3 Mei 2004 Bewolkt en af en toe een flinke bui. 25 graden

    Vandaag hadden we besloten ondanks het weer toch richting de MGM studio’s te gaan.Als eerste naar Playhouse Disney gelopen.Helaas was de show net begonnen en werd er geadviseerd over een ½ uur terug te komen voor de volgende show die over een uur begon.Ondertussen richting Tower of Terror gelopen waar Anthonie in wilde.Hier was het druk en hij had een Fastpass gehaald en dit op mijn pas ook gelijk voor Rock & Rollercoaster gedaan.

    Om 11 uur terug naar Playhouse Disney waar we lang niet de eerste in de rij waren.Geduldig met Kaylee in de rij gaan staan en net voor we naar binnen konden heeft Anthonie Jay aangegeven zodat hij ook mee kon.Kaylee vond het weer helemaal geweldig om te dansen en de bellen van de bellenblaas te vangen.Jay vond er geen bal aan.
    Toen we er uit kwamen was het ondertussen flink gaan regenen.Gelukkig was Anthonie buiten gebleven zodat hij met de wagen op een droog plekje stond.Vanmorgen wel zo slim geweest om de poncho’s mee te nemen zodat Kaylee en Jay in elk geval droog bleven.Anthonie kon daarna zijn lol op, want hij kon gebruik maken van de eerder gehaalde fastpasses.Had bij de Tower op de eerste rang gezeten en het was weer gaaf om er in te zijn geweest.

    Een rondje door het park gelopen waar we jammer genoeg net te laat waren om met Minnie op de foto te gaan.Besloten om eruit te gaan en naar Magic Kingdom te vertrekken.Hier verliep alles vlot omdat het al later in de middag was.Even naar Fantasy land en daarna was het tijd voor de parade.Het was een parade die we voor de derde keer zagen, maar hij blijft mooi.Kaylee was teleurgesteld dat er niemand naar hij zwaaide.Toen ze Kapitein Haak aan zag komen dook ze achter de kinderwagen.Daar moet ze echt niks van hebben.Nog een mooie ballon van Tinkerbell gekocht, die zo groot is dat hij haast niet in de auto paste

    Onderweg naar het hotel bij de Publix wat te eten gekocht.Besloten om dit te doen omdat Jay bijna niet geslapen had.Na het eten met Kaylee naar de speeltuin, maar die zat door de regen dicht.Even aan het zwemwater gevoelt en dit leek warm, dus dan maar zwemmen.Helaas in bikini was het water niet echt warm meer te noemen.Voor Kaylee maakte het allemaal niks, die bleef springen.
    Later toen we terug kwamen was Jay ook wakker, maar die bleek niet helemaal lekker.Hem een pil gegeven en een lekker flesje, zodat hij weer verder kon slapen.
    Het programma voor de komende dagen maar iets aangepast omdat het voor hem iets te veel lijkt al dat gesjouw in de parken.

    Angelique


    Dinsdag 4 mei 2004 Mooi zonnig weer 28 graden.

    Vandaag gingen we voor een rustige dag.Jay had nog last van koorts en zonder pil was hij echt niet lekker.Als eerste om 9uur met Kaylee naar de speeltuin terwijl Jay nog lag te slapen.Nadat hij wakker was bij Ponderosa wezen ontbijten.Blijft toch vreemd dat als er een ijsmachine staat we dus ook gewoon een ijsje na het ontbijt nemen.Kaylee vind het erg leuk om zelf het ijs uit de machine te pakken en zou het liefst iedereen in het restaurant een ijsje geven zodat ze er veel kan maken.

    Daar vandaan naar de Wallmart gereden.Kaylee wilde graag een prinsessen popje van Disney.Deze hadden we van de week al gezien, maar toen zag ze zoveel dat ze geen keuze kon maken.Gisteren in de MGM studio’s zag ze deze pop weer en was de keuze snel gemaakt.Alleen was het prijsverschil te groot.Dezelfde pop was bij de Wallmart 10 dollar goedkoper.Dan toch maar een echte Hollander.Verder een aantal dingen van Little People van Fisher Price meegenomen.Dit scheelt toch aanzienlijk in prijs met Nederland, en we wilden dit toch al gaan kopen voor de verjaardag van Jay (duurt nog wel tot 09-09)
    In het hotel vroegen we ons wel af hoe we het allemaal mee moeten nemen, maar een extra koffer is zo gekocht.

    Vanmiddag wat rondgelopen en Anthonie is nog met Kaylee wezen zwemmen.Toen we daarna op het punt stonden naar de MC Donalds te gaan, had Jay het weer echt te pakken.Anthonie en Kaylee zijn daarom samen wat te eten wezen halen bij de MC Donalds.Ze hadden een hot&spicy MC Chicken meegenomen.Helemaal vergeten hoe hot dat ook weer was.Na 2 happen ben je er wel weer aan gewend.
    Om 8uur lagen Kaylee en Jay te slapen en is Anthonie even een bak Haagen Dazs ijs halen die we zo even achterover werken.Dit zal wel lukken. De voorspellingen voor morgen zijn weer mooi.We hebben de plannen al klaar, maar het wordt wel weer rustig.

    Angelique


    Woensdag 5 Mei 2004 Mooi weer veel zon 27 graden

    Na een zeer moeizame nacht met Jay waren we weer vroeg wakker.Jay had vannacht ruim 40 graden koorts en ik was er niet gerust over.Hij was veel aan het huilen en was dus ook veel wakker.Gelukkig hadden we paracetamol en oordruppels meegenomen, wat wel leek te helpen.Vanochtend was de koorts gezakt naar 37,5 en was dus weer bijna normaal.

    We denken dat het kwam dat hij een paar dagen elke keer met zijn oren onder water heeft gezeten tijdens het in bad doen.Het water is hier niet zo schoon als bij ons in Nederland.Maar goed het ging gelukkig al weer een stuk beter.Na een ontbijtje met vers brood van …ja daar gaan we weer de Publix, zijn Kaylee en Angelique gaan zwemmen.Jay lag ondertussen alweer heerlijk te slapen en ik heb hier een beetje T.V. zitten kijken.

    Nadat Jay weer wakker was en zijn flesje op had was zijn temperatuur gezakt naar 36.6, dus normaal.We zijn maar richting de Florida Mall gereden om daar eens goed rond te kijken.Nadat we net binnen waren eerst maar eens een blizzard ijsje gekocht bij de D.Q.
    Deze zijn zo lekker, we hadden ze met Oreo koekjes genomen.Nadat we wat hadden rond gekeken zijn we weer richting het hotel vertrokken en Jay weer op zijn bedje gelegd.

    Voordat we naar het restaurant zijn gereden hebben we eerst nog een brief opgehaald bij de frontdesk met een uitnodiging om te komen eten samen met alle hoofden van diverse afdelingen van het hotel op 11 Mei a.s. in de Privé eetkamer van het hotel.
    Daarna zijn we richting Golden Corral gereden waar we hebben gegeten.We gaan meestal naar het restaurant op de I-Drive, maar het is daar elke keer zo druk dat we besloten hebben om eens een andere te gaan proberen.Deze snel gevonden op de Vineland Ave deze zat vlakbij de Orlando Premium Outlet.Hier leek het ook erg druk, maar er was bijna niks te doen.

    Ze waren hier ook een stuk royaler met de steaks als op de I-Drive, waar je altijd erg lang moet wachten voordat ze je eens een keer helpen.Ze hebben het wel slim aangepakt ze lopen af en toe gewoon weg of blijven gewoon met elkaar praten….en jij maar wachten, onbeschoft is het eigenlijk en maar reclame maken voor onbeperkt steaks eten..jaja het is wel zo, maar het duurt wel lang voordat je er weer 1 op je bord hebt liggen, of ben ik de enige met deze ervaring.

    De serveerster was wel erg aardig en ze vond dat we een leuk gezin waren met mooie knappe kinderen, of ze het voor de fooi deed weet ik niet, maar het was wel leuk om te horen.Na het eten weer richting hotel gereden waar ik nog even met Kaylee ben wezen zwemmen.Het was behoorlijk afgekoeld en het water dus ook, koud dus.Nou gelukkig gaat het met Jay nu weer erg goed, morgen nog maar een rustig dagje van maken om dan Vrijdag naar Islands of Adventure te gaan.

    Het weer is nu ook erg goed en a.s. Vrijdag wordt het ruim 31 graden zodat we rustig alle waterattracties kunnen gaan doen zonder dat we het koud zullen hebben.Leuk even de hulk pakken daarna marvel Super Hero Island waar Kaylee haar held weer kan ontmoeten SPIDERMAN, dan naar Toon Lagoon waar we dus ook ontzettend nat kunnen worden.Zal wel weer leuk worden, we kunnen 5 dagen lang onbeperkt naar binnen met onze passen die we via Internet hadden besteld.

    Anthonie


    Donderdag 6 Mei 2004 Mooi weer veel zon strak blauwe lucht 30 graden

    Vanmorgen uitgeslapen tot half 9.Gebeurt niet vaak met 2 kinderen.Voordat we weg gingen was het 11 uur.Eerst naar de Wallmart gereden in Kissimmee.Hier nog 2 broeken gekocht voor Anthonie.Daarna terug naar het hotel waar ik met Kaylee ben gaan zwemmen.Ze vindt het zo leuk om het water in te springen vanaf de kant en dan het liefst in het diepe.Al steeds gezegd dat dit nog eens mis zou gaan en vandaag gebeurde het dus.Ze dook en tegelijk kiepte de zwemband om, waardoor ze uit de band glipte en naar beneden zakte.Haar aan haar benen omhoog getrokken.Zo zie je hoe snel je kind verdronken kan zijn als je niet op let.Gelukkig was het verdriet snel over en sprong ze in het ondiepe verder.Daarna moest ze nog even op het ligbed uitdrogen zoals ze zelf zegt.
    Hierna heeft ze nog even met Anthonie gezwommen.

    Vanmiddag naar Downtown Disney gereden.Blijft leuk om in de winkels daar rond te lopen en te zien wat er allemaal weer nieuw is.Helaas zijn veel dingen die ik mooi vind breekbaar en is het dus niet mee te nemen.Kaylee vindt alle prinsessenjurken geweldig en heeft besloten om later een prins te trouwen zodat ze prinses kan worden.Ze wil graag zo’n jurk kopen, maar daar ga ik dus echt mijn geld niet aan uit geven.
    Bij de Mac nog een milkshake gehaald.Schandalig om te zien dat de prijzen daar bijna 2x zo hoog zijn als ergens anders.

    In het hotel wat gedronken en Jay op bed gelegd.Gelukkig voelde hij zich vandaag weer als vanouds.Met Kaylee nog naar de speeltuin en daarna bij Ponderosa wezen eten.Kaylee vindt het hier leuk en lekker, want ze kan kippenpoten en ijs door elkaar eten.
    Bij terugkomst wilde ze nog even van de glijbaan.Daarna zijn ze allebei nog in bad geweest en was de dag voor hen weer voorbij.
    Morgen naar Islands of Adventure.De vooruitzichten van het weer zijn weer erg goed.

    Angelique


    Vrijdag 7Mei 2004 Mooi weer veel zon 32 graden.

    Vanmorgen na het ontbijt naar Islands of Adventure vertrokken althans dat was de bedoeling.Daar aangekomen was het zo verschrikkelijk druk met schoolkinderen dat we besloten om naar de Universal studio’s te gaan.Hier was het ook druk, maar in mindere mate.Gelukkig voor Kaylee stonden Angelique'je en Tommy klaar voor de foto.Gelijk kwamen ook Eline, maar daar wilde ze niet mee op de foto.

    Bij Jimmy Neutron’s Nicktoon Blast meteen een express pas gehaald omdat het druk was. 10 minuten later konden Anthonie en Kaylee naar binnen.Je zit in een raket en dan vlieg je Jimmy achterna om zijn gestolen raket terug te halen.Ondertussen vlieg je langs alle Nickelodeon tekenfiguren.Voor Kaylee een heftige rit.Vond het op het laatst toen Spongebob kwam het leukst.Daarna nog met Spongebob op de foto.Een Spongebob en pantoffels daarvan gekocht.
    Anthonie is gelijk met Shrek op de foto geweest.

    Het park rond gelopen en veel gezien.Voor Kaylee hadden we de bikini mee genomen voor het geval ze in het water bij de Citywalk wilde. Nu gingen we naar Universal en kwam het goed uit voor bij de Woody Woodpeckers Kidzone.Ze kon nu lekker door al het water lopen. Er was ook een grote ruimte met allemaal ballen, die je kon wegschieten enz, enz. Bij het waterschieten was Anthonie druk om mensen nat te gooien.Op het hoekje stond een kerel een emmer water te vullen om anderen nat te gooien.Toen de bel ging wist Anthonie dat er een waterval ging komen en die ging aan de kant.Die kerel wist van niks en stond op zijn gemak het emmertje te vullen.Hij kreeg dus zelf die waterval over zich heen.Helaas geen camera klaar om te filmen hoe hij zo zelf drijfnat werd.Hij hield gelijk op met het emmertje vullen.

    Helaas voor Kaylee vonden wij het na z’n 11/2 uur wel genoeg. Ze is toen gelijk in de achtbaan van Woody geweest.Daarvandaan weer verder gelopen terwijl de zon heerlijk scheen.Moesten goed op het insmeren letten. Ondertussen kwamen de Blues Brothers nog langs. Jammer genoeg voor Anthonie was de Mummy returns nog niet geopend, maar we kunnen volgende week nog terug.

    Vanavond bij Golden Corral gegeten.Het is toch elke keer weer genieten als je een goed gebakken steak op je bord hebt liggen.Anthonie kon er geen genoeg van krijgen en bleek weer te veel te hebben gegeten. Terwijl ik Jay in bad en naar bed deed zijn Anthonie en Kaylee nog naar Race & Rock gelopen.Toen ze terug kwamen kon zij ook naar bed.Het zijn drukke dagen voor hun.

    Morgen lekker naar St Petersburg voor een boottocht en we willen naar de pier. Fort Du Soto staat ook op de planning.Kijken of het allemaal gaat lukken. Aan het weer zal het niet liggen.

    Angelique


    Zaterdag 8 Mei 2004 Mooi weer veel zon weinig wind 31 Graden

    Vanmorgen weer om 8.00 op gestaan, Kaylee en Jay waren ook laat.Snel even onder de douche, Jay de fles gegeven en Kaylee een snee brood.Om 9.00 gingen we weg uit ons hotel en nog even de auto aftanken en we waren onderweg richting St Petersburgbeach.Onderweg vlak voor Tampa even gestopt bij de Burger King en daar ontbeten.Een croissant met kaas, ei en een soort hamburger. Smaakte heerlijk.

    Via de I-4 en de I-295, I-395 kwamen aan bij de Pier van St Petersburg.Daar hadden we al een Dolphin Watching Tour in gedachten bij DOLPHIN SIGHT SEEING CRUISES die daar aan de pier ligt.De eerste boot zou om 11.30 vertrekken en we waren nog op tijd.De boot schommelde hevig door het water, maar was niet vervelend.Na bijna 1 ½ uur te hebben gevaren en vele mooie huizen hadden gezien, waren we nog steeds geen dolfijn tegen gekomen.Ik had de hoop al opgegeven en toen we bijna terug waren bij de Pier zwommen daar ineens 3 dolfijnen.Het blijft toch een mooi gezicht, dolfijnen in hun eigen omgeving.

    Vanaf de Pier zijn we richting Fort Du Soto park gereden.Dit zijn verschillende stranden en er staat een heel oud fort.Het was er erg druk met de locale bevolking die daar aan het zwemmen, barbecuen en aan het varen waren.Even met Kaylee door het water gelopen en toen zijn we weer richting Orlando gegaan.We hadden het erg rustig in de auto, want Kaylee en Jay hebben bijna de hele weg liggen slapen achter in de auto.Het was ondertussen al weer 17.00 geweest toen we weer in Orlando aan kwamen.
    Hier zijn we bij de Mc Donalds gestopt om een hapje te eten.Even een Big Mac menu en een hot & spicy Mc Chicken naar binnen gewerkt en weer terug naar het hotel.

    Morgen staat Epcot op de planning en kan Kaylee eindelijk haar moederdag cadeau aan Angelique geven die ze op school had gemaakt en had mee gekregen van haar juf.Voor onze moeders, wij willen jullie een hele fijne dag toewensen en het cadeau’tje komt als we weer terug zijn in Nederland, en dat schiet al weer op want over 5 dagen is het alweer voorbij…….Hellaas, maar we hebben nog 5 volle dagen hier in Orlando en zullen er zeker van genieten.

    Anthonie


    Zondag 9 Mei 2004 Mothersday Mooi weer zeer warm en weinig wind 32 graden

    Kaylee zou mij wakker maken vanmorgen om het moederdag cadeau te geven, maar ze sliep zelf het langst.Toen ze wakker werd ben ik gauw het bed weer in gegaan en kon ze me wakker schudden.Zoals op school geleerd, eerst een hand en dan een kus.Ze had een mooie beer beplakt en een taart getekend.Ze was er zelf erg trots op.
    Nadat we allemaal aangekleed waren, zoals bijna elke ochtend eerst naar de Publix voor de ontbijtspullen.Kennelijk doen veel Hollanders dat, want de Goudse kaas is al dagen uitverkocht.

    Na het ontbijt naar Epcot gereden.Het was er druk, maar het was ook Flower & Garden festival.Bij binnenkomst kregen alle moeders een anjer. Alles was erg mooi aangelegd.We keken onze ogen uit hoe mooi alle planten in bloei stonden.Verder hadden ze vele Disneycaracters van buxus gemaakt en dan met een kleur bloemen de kleding van de caracter.Ook op alle vijvers was wel iets bijzonders te zien.

    Bij de landen kreeg Kaylee een masker op een stok, met daarbij een ster met alle landen erop.Bij elk land kon ze een stempel gaan halen en werd er een typering van het land aan het masker gehangen.Hier was ze erg druk mee en op deze manier werden ook alle delen bezocht.Het is een bijzonder masker geworden wat zeker de moeite van het bewaren is.Ik weet niet of dit altijd zo is, of dat dit speciaal vandaag was.Bij verschillende landen waren ook “attracties”.Er was muziek, acrobatiek, tromgeroffel.Het duurde uren voor we alles gezien hadden.

    Anthonie wilde later in testtrack, maar daar was een lange wachtrij.Kaylee zou meegaan, maar die zag de auto’s langskomen en vond het al genoeg.Het leek wel of er iets kapot was, want de rijen voor de ingang en voor de fastpass waren erg lang.De deuren zaten ook dicht.Hierom maar besloten terug te gaan naar het hotel.Daar hebben we Jay op bed gelegd en ben ik met Kaylee wezen zwemmen. Tegen 6en zijn we naar Golden Corral gereden, maar eenmaal binnen zijn we omgedraaid, omdat het helemaal vol stond met mensen die naar binnen moesten.Snel naar Ponderosa waar nog plaats genoeg was.Na het eten bij de K-mart binnen gelopen en toen was het weer tijd om naar het hotel te gaan. Kinderen in bad en bed en de dag was weer voorbij.

    Angelique


    Maandag 10 Mei 2004 Mooi weer veel zon 28 graden, in de avond wat regen

    Eigenlijk zouden we het vandaag rustig aan doen, maar hadden toch maar besloten om naar Islands of Adventure te gaan.Eigenlijk stond dit park voor morgen op de planning, maar het weer zou wat minder zijn morgen en omdat je toch veel water attracties hebt daar is het wel zo fijn als het erg goed en warm weer is. Nou ja na ons dagelijks ontbijtje van de Publix (wat zullen die ons gaan missen zeg) zijn we richting Universal gereden.Het was er erg rustig, waardoor we eigenlijk bijna niet langer dan een minuut of 10 moesten wachten voordat we een attractie in konden gaan.Was het wat drukker gewoon onze tickets gebruikt voor de Express pas en we konden meteen doorlopen.

    Als eerste stond voor mij de Hulk op het progamma, Man………wat een achtbaan zeg.Een tijdje terug was er op het Orlando forum een poll met wat is de beste achtbaan in Orlando en we konden daar onze top 5 (10) invullen, maar ben nu wel van mening veranderd.Eerst stond bij mij altijd op 1 Kraken uit Seaworld maar nu……Ik zal nu onderaan dit verslag opnieuw mijn top 5 zetten.Oké, op naar de volgende, Dr Doom zou dit worden, dit is toch ook zo fantastisch zeg.Je wordt 150 foot ( bijna 50 meter) de lucht in geschoten en gaat met een vrije val weer naar beneden.Ondertussen was ook Spiderman weer aangekomen in Marvel Super Hero Island en omdat Kaylee toch wel een hele grote fan van hem is, moesten er weer foto’s worden genomen.Spiderman nam alle tijd voor haar en zat van alles tegen haar te vertellen, maar ze snapte er geen barst van en schudde alleen maar met haar hoofd.

    Toen met Captain America op de foto, en later ging ook Jay met hem op de foto.Hij vond het wel leuk zo te zien aan de foto.Jay zelf vond het ook wel erg leuk en moest er wel om lachen.Daarna doorgelopen naar Toon Lagoon en daar hebben we de Popeye & Bluto’s Bilge-Rat Barges gedaan.Dit is een wild water baan waar je echt door en door nat wordt.Ook nog even op de boot van Popeye gestaan en de waterpistolen gebruikt om de andere mensen nog natter te spuiten dan ze al waren.

    Tussendoor ben ik nog een Express ticket wezen halen voor Dudley Do-Right’s Ripsaw Falls.Nou in die wildwaterbaan wordt je nat maar hier is het echt feest.Ik was blij dat ik mijn slippers had meegenomen, anders had ik de hele dag met natte voeten gelopen.Daarna doorgelopen via Jurasic Park naar The Lost Continent waar ik Dueling Dragons Fire and Ice achter elkaar heb gedaan daarna door naar Seuss Landing, waar ook Kaylee zich prima heeft vermaakt.

    De dag was ook weer zo voorbij en het was tijd om weer terug te gaan naar het hotel.Het begon onder tussen ook nog wat te regenen, maar betekende eigenlijk heel weinig.Jay lekker in zijn bedje gelegd.Zelf even heerlijk onder de douche, nadat Jay wakker was zijn we naar de grootste Mc Donalds in de wereld geweest om daar te gaan eten.Nou weer een dag voorbij in Orlando.Nu dus nog maar 3 dagen en we gaan alweer naar huis.De dagen vliegen nu echt supersnel voorbij.De komende dagen gaan we geen parken meer bezoeken, zodat Kaylee, Jay en ook wij uitgerust weer aan onze terug reis kunnen beginnen.

    Hier nog even mijn nieuwe Top 5

    1. De Hulk The Ride (IOA)
    2. Dueling Dragons Fire Coaster (IOA)
    3. Kraken (Seaworld)
    4. Rock en Roller Coaster (MGM)
    5. Dr Doom (IOA) Niet echt een Coaster maar……..

    Anthonie


    Dinsdag 11 Mei 2004 Bewolkt en af en toe veel zon benauwd en 27 graden

    Vanochtend weer eens een beetje uitgeslapen.Het was alweer 07.30 voordat we wakker waren.Heerlijk rustig aan gedaan en na ons ontbijtje een beetje rond gereden hier in de buurt.Even bij de Supermarket of Shoes binnen gelopen, en natuurlijk voor mij een paar nieuwe Cat’s gekocht en voor Kaylee een paar mooie sandalen.
    Via Oak Ridge Road naar de Orange Blossom Trail gereden en nog even gestopt bij de Florida Mall.Daar heeft Angelique bij de Footlocker een paar mooie Puma’s gekocht.Nog wat rond gelopen en een Blizzard gekocht bij de DQ, onze knipkaart is bijna vol, dus die gratis Blizzard halen we wel.Kaylee heeft nog wat gespeeld in de Playmobiel winkel en daarna zijn we terug gegaan naar het hotel.

    In het hotel aangekomen zijn Angelique Kaylee en Jay nog even richting Race en Rock gelopen en ik ben naar onze kamer gegaan.Toen ze weer terug kwamen ben ik met Kaylee wezen zwemmen, Angelique is later nog even met haar naar de speeltuin geweest en ik heb wat zitten MSN’en met een paar collega’s en met mijn moeder.

    Vanavond gaan we eten in het restaurant hier in het hotel.We zijn weer uitgenodigd om te komen eten met Maggie de General Manager van het hotel.We hebben het nog gehad over het incident en het is allemaal opgelost.Ik had ook niet anders verwacht, want het is echt een goed en schoon hotel en ik zou iedereen aanraden die naar Orlando op vakantie gaat hier te overnachten.Het was erg gezellig tijdens het eten, we hebben het gehad over de benzine prijzen, iedereen vond het zo duur hier, maar toen wij vertelden hoe duur de benzine bij ons is toen was het wel afgelopen.

    Daarna nog gezellig met 2 wat oudere Amerikaanse koppels zitten praten over van alles en nog wat.Ondertussen ging Kaylee nog wat te eten halen voor zichzelf.Toen Angelique net wou gaan kijken wat ze aan het doen was kwam ze aangelopen met een aantal serveersters achter haar aan en toen ze Angelique zag begon ze hard te huilen, wat bleek nou ze had een bord laten vallen.De serveersters zeiden nog tegen haar ´het is niet erg hoor´, maar ze begreep het niet. Maar het was wel een gezellig etentje .

    Kaylee had van Maggie een hele partij van die munten gekregen voor de gameroom.Nadat we weer bij de Orlando Premium Outletts waren geweest, waar we trouwens een paar hele mooie Puma´s hebben gekocht voor Jay, zijn we die munten eens gaan gebruiken.Die dingen vliegen er door heen en zijn dus zo op, maar goed het is wel leuk.

    Goed morgen dus nog maar 1 volle dag hier in Orlando en dan zit het er weer op.Kunnen we weer uitkijken naar volgend jaar, maar dat duurt nog wel even want we willen dan pas met de Kerst en Oud en Nieuw gaan.Als het goed is met Thea en Frank en misschien gingen mijn schoonouders ook nog mee.Gaan we ons 12 ½ jarige bruiloft hier vieren samen met Thea en Frank die dan ook 12 ½ jaar getrouwd zijn.Kaylee kan dan haar verjaardag hier vieren, dus zo wordt het een feestelijk verblijf hier. Morgen dus nog een rustige dag en eens kijken of we het allemaal in onze 3 koffers mee kunnen krijgen, anders even op zoek naar een nieuwe koffer.

    Anthonie


    Woensdag 12 Mei 2004 Bewolkt met af en toe zon 25 Graden

    Vanmorgen wat aangelummeld.Het ontbijt overgeslagen en om 12 uur kip en stokbrood met Philadelphia gegeten.Kaylee werd al misselijk van de honger zei ze en zette haar tanden goed in de kip.Vermakelijk om te zien hoe ze dat zit te eten.Daarna is haar gezicht ook zo vet als spek.
    Nadat Jay weer op bed lag en Anthonie en Kaylee naar de gameroom gingen heb ik de laatste was weg gewerkt.Als we nu thuis komen heb ik tenminste niet veel was meer. Kaylee had helaas weer geen Spiderman te pakken gekregen met de gokautomaat en ze vond het gelijk stomme knuffels. Toen ze terug kwamen hebben ze de grote ballon van Tinkerbell opgelaten vanaf de 6e verdieping. We hadden er een kaartje met haar naam aan gedaan met de vraag of de vinder een postcard wil sturen. Benieuwt of dit ook gebeurd.

    Nadat Jay wakker werd zijn we naar Old Town in Kissimmee gereden.Anthonie vond het mooi, maar ik vond het echt ouwe meuk. Smaken verschillen.Hierna rond gereden en het beloofde ijsje bij de Mac gehaald.Door Celebration gereden.Blijft mooi om te zien wat een huizen er staan.Ze blijven er ook volop bouwen. Bijna de hele 192 uitgereden via de John Young Parkway naar de Walmart.Hier een nieuwe haarband voor Kaylee gekocht, want ze was erg verdrietig dat ze die van haar gebroken had.Nog een shirtje voor haar gevonden ook.

    In het hotel Jay de fles gegeven en Anthonie en Kaylee zijn gaan zwemmen.Eindelijk om half 7 werd Jay wakker en konden we gaan eten.We hadden ondertussen goeie trek gekregen.Bij Golden Corral was het niet echt druk en hebben we het laatste diner buffet van deze vakantie gehad. Het smaakte weer goed. Toen we terug kwamen zijn we bij de Footlocker nog schoenen voor Patricia en Henk-Peter wezen kopen en was het tijd om naar de kamer te gaan. Nog een avond genieten.Zo meteen nog een bak ijs eten.

    Morgenvroeg een ontbijtje bij Ponderosa halen en daarna de koffers pakken.Anthonie denkt dat het mij niet gaat lukken zonder extra koffer, maar ik ga mijn best doen. Morgen lopen we ook nog even naar beneden om Maggie en Camille gedag te zeggen.Kaylee heeft een kleurplaat voor Maggie om haar voor alles te bedanken.Ze vond het een aardige mevrouw. Helaas zit het er dan weer bijna op.Ik zou nog wel 2 weken willen blijven, maar aan alles komt een eind en dus ook aan deze vakantie.Het is beter zo, dan dat ik niet kan wachten om thuis te komen.Als we eenmaal thuis zijn, zal het vast weer fijn zijn om iedereen te zien.

    Angelique


    Donderdag 13 en Vrijdag 14 Mei 2004 Begonnen met mooi weer eindigde met koud weer

    Vanmorgen waren we allemaal vroeg wakker, we gaan naar huis.Angelique ging de koffers pakken en Kaylee wou hierbij helpen, maar haalde eigenlijk meer overhoop dan dat ze inpakte.Ik heb Kaylee maar meegenomen naar de Gameroom waar we onze laatste munten hebben opgemaakt.Kaylee had we 110 munten gekregen van Maggie en heeft zich best vermaakt daar.Daarna nog even naar de speeltuin.Terug op de kamer was Angelique bijna klaar met pakken.
    Angelique is nog 1x met haar wezen zwemmen en toen hebben we ons omgekleed.Zijn nog even naar de K-mart gereden om te kijken of ze nog banden hadden voor onze koffers, ze waren wel erg vol dus het zou wel verstandig zijn om er een band om heen te doen.Ik denk niet dat we de enige waren met dit idee, want alles was uitverkocht.Helaas voor ons, dus maar even door naar de Publix om daar nog wat brood en kaas meegenomen voor de reis naar huis. Terug in het hotel hebben we nog even afscheid genomen van Maggie en Camille en nog even een paar foto’s gemaakt.Maggie vroeg gelijk of wij wat later wilden uitchecken en ging dit gelijk voor ons regelen.Ben daarna nog even naar Pointe Orlando gelopen en daar toch nog 2 koffer riemen gekocht.Om 13.45 zijn we richting het vliegveld gereden.Auto ingeleverd bij Avis en inchecken maar.We waren nu wat later dan normaal en konden nu meteen inchecken. Bij de koffercontrole werd er gevraagd of ze op slot zaten, en moesten daarna aan het einde van de controle wachten totdat ze gecontroleerd waren.1 koffer werd er uitgehaald en moest worden geopend.Er werd met een doekje door heen gehaald en onder een apparaat gelegd.Ik denk dat ze poeder hadden gezien op de X-Ray en daarom dit deden, maar het was melkpoeder van Jay, netjes een briefje er in gedaan en de koffer werd verzegeld. Toen uiteindelijk ook deze koffer weg was zijn we gelijk richting de douane gelopen.Het werd erg hectisch voor ons want, Angelique moest worden gecontroleerd op alles ging het alarm bij haar af.Stond ze daar op sokken en met Jay op haar arm.Ik een stuk verder op sokken, alle spullen weer bij elkaar pakken, kinderwagen opbouwen, autostoel weer op een andere plaats ophalen.Toen moest ik eerst Jay weer ophalen bij Angelique, want ze konden zo niks met haar beginnen.Ze waren allemaal wel erg vriendelijk.

    Eindelijk konden we richting de Gate.Zijn eerst maar eens bij de Burger King gaan eten.Jay was al niet erg lekker en wat we dachten gebeurde eigenlijk toch nog onverwacht.Hij spuugde zich zelf en de wagen echt helemaal onder……..wat een zooitje zeg.Nadat we alles hadden opgeruimd en Jay hadden omgekleed zijn we naar het vliegtuig gelopen.De vlucht ging erg goed met Kaylee en Jay.Het spugen had hem erg opgelucht en die zetpil werkte ook al.
    Na 8 uur en 26 minuten vliegen zijn we weer op Nederlandse bodem aangekomen.Wat moesten we ver lopen zeg is echt niet normaal.We moesten onze koffers ophalen bij bagage band 16.Nou daar loop je dan met een kind van 8 maanden op je arm, autostoel vast en nog eens handbagage.Iedereen hoorde je klagen.Vind het ook niet normaal dat je niet gelijk je kinderwagen kan krijgen zodat je in ieder geval niet zover met een kind op je armen moet blijven lopen.

    Patricia stond ons al op te wachten en Henk Peter stond ons buiten op de wachten met onze auto.Na een uurtje rijden zijn we weer aangekomen in Elst en we waren weer thuis.Pa en Ma Kosters stonden na een half uurtje ook al weer op de stoep om hun kleinkinderen te zien.Koffers uit de auto gehaald en opgeruimd en de vakantie was voorbij.Kaylee heeft al weer lekker met Job en Rozemarijn gespeeld nadat ze toch nog 2 uurtjes had geslapen.

    Nou ons reisverslag is hierbij ook teneinde gekomen en ik ga dit verslag ook weer helemaal aanpassen en foto’s erbij plaatsen.Ik hoop dat jullie hebben genoten van ons reisverslag van onze vakantie in Orlando USA en tot volgend jaar.Heb je aan of opmerkingen laat het ons weten op <<emailadres erwijderd>> je kunt ook ons reisverslag van Orlando 2003 hier nalezen.

    Anthonie Angelique Kaylee en Jay
    Laatst gewijzigd door Michael66; 25-05-09 om 11:38. Reden: email eruit gehaald
    Deep South 2023... Facebook photo blog




Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •