Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 13 12311 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 124

Onderwerp: Auto huren: Miami

  1. Top | #1
    Vaste Bezoeker nounou's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2005
    Locatie
    belgie west-vlaanderen
    Berichten
    51

    Standaard Auto huren: Miami

    Hallo ,wij hebben een auto gehuurd bij alamo, vorig jaar zeer tevreden ,wij kwamen aan in Orlando en hadden keuze zat .Nu is mijn vraag deze keer komen we aan op Miami kun je daar ook nog vrij kiezen of wordt er 1 bepaalde auto voor je gereserveerd? Graag iemand die daar ervaring mee heeft ! En als je de upgrade neemt is dat voordeliger dan vooraf een hogere klasse te boeken ?

    Dank u nounou :lol:

  2. Top | #2
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard

    Je boekt nooit een bepaald type auto maar een klasse. Hier kunnen verschillende auto's binnen vallen. Je krijgt dan dus de keuze uit jouw klasse.

    Of een upgrade goedkoper is dan hier boeken is moeilijk te zeggen. Je kan de gok nemen door een klasse lager te boeken dan je eigenlijk wilt hebben. Sommige klasses zijn bijna nooit aanwezig (vooral Economy) dus daar krijg je een gratis upgrade voor. Maar als je dan de pech hebt dat ze er toch toevallig 1 van hebben staan dan sta je daar..
    Vraag je bij een upgrade ook af of het wel praktisch is. Een upgrade naar een Convertible kan wel leuk lijken maar als je daar veel koffers in kwijt moet dan sta je toch mooi te kijken.

    Wij hadden in New York een Equinox geboekt (dit is de Midsize SUV klasse bij FTI). Deze hebben ze dus echt bijna nergens. We kregen dan ook een GMC Envoy mee. Heel stuk groter
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  3. Top | #3
    Vaste Bezoeker nounou's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2005
    Locatie
    belgie west-vlaanderen
    Berichten
    51

    Standaard huurauto

    Van die catogorie weet ik dat ,maar ik had gehoord dat je niet zelf kon kiezen in miami als je toekwam ! Wij nemen altijd een midsizers 2 deurs maar zouden graag eens een 4+4 nemen, maar het prijsverschil is wel zeer hoog 650 voor midsizer en 1350 voor de jeep .Wij zien ook graag de equinox.Misschien lukt het met een upgrade te nemen? Wij vertrekken op 8 januari voor 3 weken. Dus heb ik nog wel eventjes de tijd om alles uit te zoeken dank u voor het antwoord ,Wie nog een tip heeft is altijd welkom groetjes nounou . :lol:

  4. Top | #4
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: huurauto

    In Miami krijg je bij Alamo een auto toegewezen.
    Je kunt niets kiezen, en het personeel is ook niet echt behulpzaam.
    Ik heb op diverse plekken in de US een auto gehuurd, en vaak bij Alamo, maar Miami is het slechtste verhuurstation wat ik heb meegemaakt.
    Zorg dus dat je goed voorbereid bent, en laat je niet overbluffen.
    Eric

  5. Top | #5
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Berichten
    560

    Standaard

    De ervaringen van Eric komen mij bekend voor. Ook ik heb zeer slechte ervaringen met Alamo Miami. Lange wachttijden voor de bussen die je naar de verhuurlocatie brengen. Wachttijden van een uur of langer zijn niet ongebruikelijk. Vervolgens weer lange wachtrijen bij de balies waar ongemotiveerd en weinig servicegericht personeel de klanten afblaft.
    Ook v.w.b. de auto's zijn ze bij Alamo niet altijd even soepel. Je krijgt gewoon een auto toegewezen en dat is het dan. Als deze echter niet naar je zin is, ga dan gewoon terug. In eerste instantie zullen ze proberen om je af te wimpelen. Maar als je echt aandringt gaan ze over het algemeen wel overstag. Mocht dit alles op niets uitlopen, dan is er altijd nog het paardenmiddel. Bekijk de auto goed op gebreken (b.v. of het onderhoud goed is uitgevoerd, bandenspanning etc.) en kijk of de auto goed is schoongemaakt. Over het algemeen is er bij huurauto's altijd wel wat te vinden. Kaart dit vervolgens aan en 9 tegen 10 dat ze je een andere auto toewijzen. Mocht dit alles niet werken, dan kun je altijd na een half uurtje weer teruggaan naar het verhuurstation en aangeven dat de auto naar rechts (of links) trekt. Benadruk vooral dat de auto je een onveilig gevoel geeft. Dit laatste argument werkt altijd. In alle gevallen geldt dat de aanhouder wint. Je bent er wel wat tijd aan kwijt, maar aangezien je de huurauto vaak voor een langere tijd in gebruik hebt en er over het algemeen lange afstanden mee rijdt, betaalt deze kleine tijdsinvestering zich dubbel en dwars terug.

  6. Top | #6
    Newbie
    Ingeschreven
    May 2006
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    12

    Standaard

    En hoe is dat bij Budget Miami? Iemand ervaring mee?
    Ik heb een ongelooflijke hekel aan bumperklevers! Vanochtend zat er weer eentje voor mijn auto…

  7. Top | #7
    Stamgast deh78's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    178

    Standaard

    Wij hebben onze auto gehuurd via Dollar hoe is de service van hun in Miami

    Dennis

  8. Top | #8
    Vaste Bezoeker nounou's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2005
    Locatie
    belgie west-vlaanderen
    Berichten
    51

    Standaard huurauto miami

    Ik heb enkele emails gekregen van Alamo waarin zij bevestigen dat het overal dezelfde service is, en dat je ook de auto mag kiezen indien er nog genoeg in voorraad zijn.
    Dus toch misschien zorgen om niets .
    Hopelijk verloopt alles vlot ! :roll:

  9. Top | #9

    Standaard

    Wij hebben ook eens een auto ehuurd van Alamo in Miami.Het vervoer met de bus naar het verhuurstation ging goed. Er stond een redelijke wachtrij(20-25 minuten). De auto die wij hadden gehuurd was er niet en we kregen een upgrade.We konden verder dus niets kiezen. Wij hebben trouwens nergens ooit kunnen kiezen. In Orlando,NY,LA etc niet. Tenminste ze hebben het ons nog nooit gevragen. We hebben er ook niet zoveel verstand van dus het maakt noit zoveel uit wat we krijgen. Het is altijd goed.
    Orlando: 2007,2008,2009,2010. Florida: 2000,2002, 2004,2005,2012,2013 Zuid-west: 2001,2006,2011 Noord-oost: 2003. Las Vegas: 2003/2004.
    2014.1 o.a. NY+Wash D.C. http://usa2014deel1.blogspot.nl/
    2014.2 o.a. NY,Boston,Niagara,Toronto. http://usa2014deel2.blogspot.nl/
    2015 Orlando http://orlandolente2015.blogspot.nl/

  10. Top | #10
    Florida Groupie SpaceAce's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    593

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orangedevil
    Wij hebben trouwens nergens ooit kunnen kiezen. In Orlando,NY,LA etc niet. Tenminste ze hebben het ons nog nooit gevragen.
    Dat hebben wij dus ook, niet kunnen kiezen in Orlando, San Francisco of New York. Ik lees altijd dat iedereen mag kiezen tussen bepaalde auto's vanaf de parkeerplek (want de autosleutels zitten al in het contact), maar wij krijgen altijd een papiertje met het nummerbord erop en sleutels en die auto moeten we dus dan ook nemen...
    Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.huizedenbosch.nl
    en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar omgeving Great Lakes & more: https://usatour2018.wordpress.com/



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •