Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 12

Onderwerp: De Leon Springs State Park

  1. Top | #1
    Newbie
    Ingeschreven
    Jul 2007
    Berichten
    4

    Standaard De Leon Springs State Park

    Is hier al iemand geweest ? Ik kan op het forum er niets over vinden.
    We hopen dat het vrij rustig is in December. Wat zouden we zeker moeten bezoeken in de buurt ? Het De Leon Springs State Park zou er 45 minuutjes vandaan zijn, is dit de moeite, is er al iemand geweest ?
    groetjes Anjes

  2. Top | #2
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: New Smyrna beach /De Leon Springs State Park ?

    Zegt me helemaal niks. Ik zie dat het bij Daytona Beach in de buurt ligt. Volgens Google maps is het idd ca 45 minuten rijden.
    Hoe zijn jullie zo bij dit plaatsje terechtgekomen?
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  3. Top | #3
    Newbie
    Ingeschreven
    Jul 2007
    Berichten
    4

    Standaard Re: New Smyrna beach /De Leon Springs State Park ?

    De Amerikanen in wiens huis in Smyrna beach verblijven vinden dit heel goed en hebben ons aangeraden daar naartoe te gaan. We houden wel van natuur, rust, kayakken,enzo ... en wilden wel een "State Park" in Florida bezoeken maar misschien zijn er betere, andere ?

  4. Top | #4

    Standaard Re: New Smyrna beach /De Leon Springs State Park ?

    Hallo Anjes,

    Als je kijkt op www.orlandosentinel.com doorklikken op travel ( linker kolom) dan krijg je bij video een heel leuk fimpje over
    Hidden gems: De Leon Springs State Park
    Wij zijn er nog niet geweest, maar het staat op de agenda voor november.
    Ina

  5. Top | #5
    Florida Groupie A3's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Heesch
    Berichten
    544

    Standaard Re: New Smyrna beach /De Leon Springs State Park ?

    Hallo,


    Ben er wel geweest. Is, zoals veel van de natuurlijke bronnen in Florida, een mooie plek.

    Zie deel uit ons reisverslag:

    VRIJDAG 8 SEPTEMBER 2006

    Na St. Augustine gaat de trip weer verder naar het zuiden. Via Daytona en natuurlijk ook Daytona Beach ga ik op zoek naar de Deleon Springs in de gelijknamige plaats, Deleon.

    De Springs zijn één van de zeer velen in deze regio en volgens mijn reisinformatie moet er bij deze bron een apart zwembad zijn waar je heerlijk kunt zwemmen. Ook is er een oude watermolen en een pannekoekenrestaurant. Het lijkt hier wel Nederland.......... Tot zoverre mijn internetinfo, dus ik ga maar eens in de praktijk kijken wat er van dit alles klopt.

    Ponce de Leon, de Spaanse ontdekker en naamgever van Florida, was op zoek naar de bron van de eewuige jeugd (tja, wie niet....). Na vele trektochten door de jungle die Florida toen was, kwam hij aan op deze op wonderbaarlijke wijze behouden gebleven, plek. Omdat hij dacht hiermee de lang gezochte bron eindelijk gevonden te hebben, was hij zo bescheiden om de bron naar zichzelf te noemen. Vandaag de dag is nog goed te begrijpen waarom Ponce dacht hier de juiste bron gevonden te hebben. De plek is adembenemend mooi en zowel de flora als de fauna van florida zijn hier in al hun pracht makkelijk te vinden. Tegenwoordig is van de bron zelf een soort pool gemaakt, die via een waterval onder de weg door uitmondt in een stroom die dus hier eigenlijk ontspringt. Een bordje laat niets aan duidelijkheid te wensen; no swimming beyond this point; alligators!

    De tocht die ik daarna met de ranger en een groep van nog 13 anderen in een kayak maak, toont dat het bordje er niet voor niets staat! We zien zoveel alligators dat ik de tel kwijt ben geraakt. Ook diverse hagedissen, vogels, vissen en schildpadden passeren de revue. Het kayakken is best inspannend, en het is maar goed dat de weg terug niet over het water, maar met de State park Minivan uitgevoerd wordt. We moeten zelf meehelpen met het laden van de kayaks in de trailer, en daarna gaan we terug. Al met al een leuke en aanbevelenswaardig tochtje.







    Met de groep maken we ook nog een tochtje door de oude vervallen sugar mill, en daarna gaat ieder zijns weegs. Ook ik dus. Morgen lekker naar Blue Springs State park. Ik verheug me er nu al op!

    Tot morgen.

    A3

    Het pannekoekenrestaurant heb ik - gelukkig - niet aangetroffen. De hamburgers van Checkers zijn toch vele lekkerder..........




    Voor foto's en meer: check de link: http://floridaforum.nl/showthread.php?t=2077&page=20


    MVG

    A3
    Lees: http://www.floridaforum.nl/showthrea...-baco%92s-2013

    States Visited: All! Muv Alaska & Hawai............

  6. Top | #6
    Newbie
    Ingeschreven
    Jul 2007
    Berichten
    4

    Standaard Re: New Smyrna beach /De Leon Springs State Park ?

    Dat zie er leuk uit ! Bedankt, maar begrijp ik het goed dat je met je kayak tussen de alligators vaart ?

  7. Top | #7
    Florida Fanaat moonlight91's Avatar
    Ingeschreven
    May 2009
    Berichten
    1.072

    Standaard Re: De Leon Springs State Park

    zijn er ondertussen al meer mensen hier geweest...
    ben benieuwd ..
    ik zoek nog een leuk dagje uit vanuit orlando
    2010 florida disney..2011 rondje florida..2011 great smoky mountains..2012 memphis/orlando
    2012 key west/everglades/Orlando.2013 Georgia/Florida,2013 halloween Orlando.febr 2015 Orlando
    December 2015 -XMAS in Orlando/oktober 2016-2017Orlando/mrt2018Xmas2018

  8. Top | #8
    Florida Groupie A3's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Heesch
    Berichten
    544

    Standaard Re: De Leon Springs State Park

    Tja, wij zijn er weer geweest vorig jaar......

    Lees maar:

    http://www.floridaforum.nl/showthrea...t=11832&page=3

    MVG

    A3
    Lees: http://www.floridaforum.nl/showthrea...-baco%92s-2013

    States Visited: All! Muv Alaska & Hawai............

  9. Top | #9
    Florida Fanaat Dr. Phlox's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2005
    Locatie
    N-Br
    Berichten
    846

    Standaard Re: De Leon Springs State Park

    Dat ziet er inderdaad heel leuk uit. Ook spannend tussen de alligators kayakken
    Grz
    Ton
    Zie op onze site (www.don-damen.nl) zowel de reisverslagen als de foto's van onze vakanties in 2004, 2008 en 2011 in Florida, 2013 en 2015 in het westen van de USA, 2018 rondje Denver en in 2019 een week in New York.

  10. Top | #10
    Florida Groupie petrajessy's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Locatie
    Velserbroek
    Berichten
    315

    Standaard Re: De Leon Springs State Park




Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •