Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 8 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 80

Onderwerp: Auto huren: onder de 25 jaar

  1. Top | #1
    Stamgast petra's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Driebergen
    Berichten
    219

    Standaard Auto huren: onder de 25 jaar

    Mijn vriendin gaat in de zomer met 18 jarige zoon (die vrijdag begint met zijn rijlessen) naar de USA. Ze willen daar, Californie/Nevada, een auto huren. Hoe zit dat nu ook al weer met die leeftijd, mag hij rijden of niet? Natuurlijk heb ik de 'zoekfuncie' gebruikt!!, maar kon niet een duidelijk antwoord vinden, en bij de buren allesamerika ook niet.
    Alvast bedankt!!!!!

  2. Top | #2
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: Hoe zit het ook al weer?

    Goedenmiddag Petra,
    Ik weet het exacte antwoord niet (vast iemand anders wel), maar er van uitgaand dat hij het rijbewijs haalt, is dit ook geldig in Amerika.
    Het probleem zal zijn, dat veel auroverhuurmaatschappijen of niet verhuren, of slechts tegen een hoger tarief.
    Het wordt dus rondsnuffelen bij de autoverhuurders, waar hij het beste terecht komt.
    Hij heeft 2 nadelen: en minder dan 3 jaar zijn roze papiertje en under 23........
    Succes, Eric

  3. Top | #3
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Hoe zit het ook al weer?

    Op de site van Alamo vind je dit bij het Gold-underage tarief:
    Het huurbedrag is exclusief drop off kosten, toeslag extra bestuurders, of bestuurders jonger dan 25 jaar, benzine, kosten voor een kinderzitje of enige andere optie. (Toeslag extra bestuurders en een tank benzine is alleen inbegrepen in Alamo Gold voor de Verenigde Staten en Canada, toeslag bestuurders jonger dan 25 jaar is alleen inbegrepen in Alamo Gold Underage)
    Het lijkt mij het informeren waard.

    Groeten
    Knaapje
    Laatst gewijzigd door Michael66; 30-04-10 om 16:19. Reden: full quote eruit

  4. Top | #4
    Florida Groupie Harm's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    gouda
    Berichten
    329

    Standaard

    Ik heb ook even bij Alamo gekeken en krijg de volgende uitkomst

    Age Limits: 21, except where state law provides otherwise. In NY the minimum age is 18 and for renters and authorized drivers age 18-20. Inclusive, an insurance recovery fee of $49,37 per day applies in lieu of an Underage Driver Fee. Underage Fee: In all states an underage fee of $20 per day per driver will apply for renters of 21-24 years.

    Young Drivers: In NY the minimum age is 18 and foor renters and authorized drivers age 18-24. Inclusive, an insurance recovery fee of $49,37 per day applies in lieu of an Underage Driver Fee. Underage Fee: In all states an underage fee of $20 per day per driver will apply for renters of 21-24 years.(mits Gold Underage is booked).

    Het wordt in iedergeval een kostbare geschiedenis.
    Harm

  5. Top | #5
    Regelmatige Bezoeker edenanita's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Berichten
    32

    Standaard

    Indien niet specifiek in onze factuur wordt aangegeven dat de UNDERAGE-clausule van toepassing is dan wordt ervan uitgegaan dat de chauffeur minimaal 25 jaar oud is. Voor jongere chauffeurs worden in de Verenigde Staten ter plaatse hoge toeslagen berekend, welke hier deels voorkomen hadden kunnen worden. Indien er 1 of meerdere chauffeurs dienen te rijden met een leeftijd van 21 t/m 24 jaar dan is het het beste en goedkoopste om dit vooraf aan ons kenbaar te maken.

    Dit is een gedeelte wat ik uit algemene voorwaarden heb gehaald van de reisbureau waar ik heb geboekt. Ik hoop dat je er wat mee kunt

  6. Top | #6
    Newbie
    Ingeschreven
    Jul 2007
    Berichten
    2

    Standaard Auto huren: leeftijd

    Hallo!
    Ik ga met mijn vriend in december naar florida - orlando.
    We willen graag een auto huren.
    Weet iemand misschien welke leeftijd daar aan verbonden zit?
    Groetjes,
    Faye

  7. Top | #7
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard

    - Vanaf 18 t/m 21 kan het alleen bij bepaalde bedrijven en met hele dure verzekeringen.
    - Tussen de 21 en de 25 kun je een Underage pakket afsluiten in nederland. Dan betaal je nog steeds iets meer maar het is te doen. Dit kan bij bedrijven als Alamo en Dollar.
    - Vanaf de 25 kun je normaal een auto huren.

    Onder de 21 is het heel lastig. De grote bedrijven als Alamo/Dollar/Herz doen het sowieso niet (pas vanaf de 21). Je komt dan bij de kleinere (en vagere) bedrijven uit. Pas hier erg goed mee op dat je de juiste verzekeringen afsluit!
    Ik zou zo geen bedrijf weten die het wel doet. Overigens is dit in Nederland ook zo. Onder de 23 betaal je veel meer aan eigen risico als je een auto huurt en je moet minimaal 21 zijn om een auto te kunnen huren.

    Zie ook hier: http://www.smartertravel.com/travel-...tml?id=1262493

    In Orlando kun je je ook nog wel redden met de bus. Kost je wel wat meer tijd maar bespaart je ook heel veel extra geld. Onder de 21 huren is extreem duur!
    Laatst gewijzigd door Michael66; 30-04-10 om 16:24. Reden: samengevoegd
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  8. Top | #8

    Standaard Rijden in huurauto

    Wie weet hier meer over?
    Ik heb zelf een auto gehuurd in Florida (ben 53). Onze dochter woont daar sinds begin dit jaar, ze is 19. Ze heeft daar haar eigen auto (gekocht). Nu hoor ik van de autoverhuurder dat zij NIET in de auto die ik gehuurd heb mag rijden, omdat ze onder de 21 is en onder de 21 mag je nooit in een huurauto in Florida rijden. Wie heeft hier ervaring mee?
    Brigitte

  9. Top | #9
    Florida Groupie Tinkerbell's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    671

    Standaard Re: rijden in huurauto

    Kijk even bij de voorwaarden van verhuurmaatschappij van de auto maar soms is dit wel het geval.
    Welke maatschappij heb je gehuurd?
    Laatst gewijzigd door Michael66; 30-04-10 om 16:16.
    Web log voor onze mei vakantie : http://slavessunandfun.punt.nl/#430722


  10. Top | #10

    Standaard Re: rijden in huurauto

    Ik heb via holyday car (martinair) bij alamo gehuurd. De mevrouw van holyday car heeft ook bij de andere verhuurmaatschapijen in de voorwaarden gekeken en volgens haar staat overal dat je pas vanaf 21 jaar in een huurauto mag rijden? Dit is raar, ik vraag me af of er geen uitzonderingen zijn. Onze dochter rijdt daar al maanden in haar eigen auto, maar mag niet in een door mij gehuurde auto rijden.
    Brigitte



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •