Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 38

Onderwerp: Auto huren: Orlando International Airport (MCO)

  1. Top | #1
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Berichten
    43

    Standaard Auto huren: Orlando International Airport (MCO)

    Ik zou eerst op Tampa vliegen, nu toch besloten op Orlando te vliegen. Ik land eerst op Atlanta en dan binnenlandse vucht naar MCO.

    - Is 3,5 uur overstaptijd voldoende in Atlanta. Ik moet helaas helemaal opnieuw mezelf en bagage inchecken in vertrekhal. Ik vlieg namelijk vanuit ATL met een maatschappij waar dit nodig is (Airtran)

    - Duurt de afhandeling voor aankomende domestic vluchten lang bij aankomstin MCO?

    - Alamo makkelijk te vinden in MCO?

    Ik las zelf iets van dat je je bij Alamo meld bij een computer, daar het nodige moet intypen, komt een bonnetje uit en dan op weg naar de garage en autootje uitzoeken in het juiste vak.... Klopt dat?
    Ik huur EQ-class auto via USAreisen.de

  2. Top | #2
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Alamo Orlando Airport

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Geert76 Bekijk Berichten
    - Is 3,5 uur overstaptijd voldoende in Atlanta. Ik moet helaas helemaal opnieuw mezelf en bagage inchecken in vertrekhal. Ik vlieg namelijk vanuit ATL met een maatschappij waar dit nodig is (Airtran)
    Zou in principe voldoenden moeten zijn. Normaal (dus zonder de eigen checkin) is een ruim uur vodoende, dus dit moet lukken.

    - Duurt de afhandeling voor aankomende domestic vluchten lang bij aankomstin MCO?
    Vliegtuig uit, treintje in, naar de bagageband en klaar. Geen controles.

    - Alamo makkelijk te vinden in MCO?
    In de bagagehal één verdieping naar beneden, daar zit Alamo, e.a. autoverhuurders.

    Ik las zelf iets van dat je je bij Alamo meld bij een computer, daar het nodige moet intypen, komt een bonnetje uit en dan op weg naar de garage en autootje uitzoeken in het juiste vak.... Klopt dat?
    Ik huur EQ-class auto via USAreisen.de
    Volgens onderstaand Alamobericht zou dat moeten kunnen, maar of het werkt ??


    Wij hebben dit één keer geprobeerd, maar ze keken ons aan of ze water zagen branden.
    Is al wel weer een tijdje terug, dus we gaan het de volgende keer maar weer eens testen.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  3. Top | #3
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Alamo Orlando Airport

    Heb nog even verder gekeken dan mijn neus lang is en vond het volgende, helaas :evil:

    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  4. Top | #4

    Standaard Auto inleveren bij Alamo Orlando Airport

    Binnenkort maak ik een rondreis door Florida. Ik kan haast niet wachten. Het eindpunt is Orlando, waar ik de huurauto weer moet inleveren bij Alamo.
    Wat is handig? Eerst het gezin met bagage afzetten bij het vliegveld en dan de auto wegbrengen. Waar moet ik met de auto heen? Is de afleverlocatie vlakbij het vliegveld?
    Ik zie het al weer gebeuren dat ik een beetje rondjes rijd in de buurt van het vliegveld en de afleverlocatie niet kan vinden.
    Zijn er mensen die hier iets meer over kunnen vertellen?

  5. Top | #5
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Auto inleveren bij Alamo Orlando Airport

    Alamo zit in een parkeergarage op loopafstand van Terminal A en B.
    Zou gewoon de auto wegzetten en daarna met de koffers naar de Terminal lopen.
    Als je Rental Car Drop-Off volgt dan kan het bijna niet missen.

    Hier staan een aantal kaarten: http://www.orlandoairports.net/directions.htm
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  6. Top | #6

    Standaard Re: Auto inleveren bij Alamo Orlando Airport

    Ik huur altijd bij Dollar,budget of hertz veeeel makkelijker dan Alamo!
    GRAPJE, Alamo is in dezelfde terminal...\\/
    Zoals eerder geschreven, de afleverplaats is in het gebouw recht tegenover de inkom waar de incheck balies zijn.
    Goede reis!!!

  7. Top | #7
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Auto inleveren bij Alamo Orlando Airport

    Let wel op dat je op de ringweg rond het vliegveld meteen de linkerbaan neemt. De afrit naar de inleverplek van Alamo is namelijk aan de linkerkant en is een vrij korte uitvoegstrook. Eenmaal daar wijst e.e.a. zich vanzelf.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  8. Top | #8
    Regelmatige Bezoeker nicole-onno's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2008
    Locatie
    Almere Nederland
    Berichten
    27

    Standaard Re: Alamo Orlando Airport

    Ik weet niet of dit nog iets is ter aanvulling van Alamo:
    https://www.alamodirectroad.com/directroad/index.jsp
    Je vult je gegevens hier in nederland al in en kan dan op orlando bij een aparte balie je sleutel halen(driver road counter).
    september 2005 cruise Miami, Cozumel, Jamaica Kaaimaneilanden. Strand en winkel vakantie Miami
    juni 2007 dominicaanse republiek
    14 maart 2009,12 dagen Orlando, pretparken bezoeken en winkelen\\/

  9. Top | #9
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Alamo Orlando Airport

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nicole-onno Bekijk Berichten
    Je vult je gegevens hier in nederland al in en kan dan op orlando bij een aparte balie je sleutel halen(driver road counter).
    Waar heb je gelezen dat er een aparte balie is? Kan het namelijk zelf nergens vinden. Ben je niet in de war met de Kiosk check in? Deze is helaas niet toegankelijk voor 'ons' Europeanen.

    Volgens de site van Alamo is dit het voordeel van Direct Road:

    Arrive at the Alamo rental location and your personal information will already be entered into your booking, helping you to get on the road in no time!
    Overigens: Wanneer je eenmaal als klant bekend staat, staan je gegevens volgens mij ook al in het systeem. Vroeger vulde ik trouw van te voren mijn gegevens in op de Direct road site. Bij mijn vorig bezoek heb ik dit niet meer gedaan en toch wist de baliemedewerker mij precies te vertellen welke auto's ik in het verleden had gereden. It's all in your record, sir!



  10. Top | #10
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Auto huren: Alamo Orlando Airport

    Eergisteren de auto bij Alamo op MCO opgehaald. Wat mij opviel is dat voorheen elk type auto wel een eigen rij had, aangegeven met een bordje, maar dat dat nu aanzienlijk is teruggebracht. Waar bijv. voorheen een splitsing was tussen 3 maten SUV's is er nu nog maar één rij genaamd "SUV".
    Misschien dat het te maken heeft met een nieuwe aanbieder die ook in dezelfde gaarage staat nu: Enterprise. Die heb ik daar niet eerder gezien. Waar vorig jaar nog Alamo's Crossover's stonden is nu Enterprise-terrein.

    Er stonden op dat moment trouwens maar twee SUV's, allebei midsize, een Equinox (ja, ze bestaan echt!) en een Toyota RAV4 4x4. De Equinox was net ingepikt maar dat vond ik niet erg. De mooi rode RAV4 is perfect qua formaat voor ons drietjes.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •