Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 8 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 73

Onderwerp: Vliegen van/naar/via New York (JFK)

  1. Top | #1
    Newbie
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    de klinge
    Berichten
    3

    Standaard Vliegen van/naar/via New York (JFK)

    hoi,
    heb vandaag myn reis geboekt naar orlando.
    ik vertrek op 19 juli van brussel om 11u10 en aankomst in new york om 13u20 in terminal 3.
    om 14u54 vertrekt myn vliegtuig naar orlando via terminal 2,dus heb ik ongeveer 1u 30 om myn vlucht naar orlando te halen.
    nu is myn vraag, als ik aankom in new york moet ik dan terug opnieuw inchekken met myn baggage ???
    heb totaal geen ervaring met overstappen,dus als iemand weet wat ik allemaal juist moet doen laat het dan aub weten hee
    de vlucht is met delta airlines en myn hotel is de quality inn plaza op international drive.

    ik dank u

  2. Top | #2
    Webmaster Daniel's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    883

    Standaard

    Hallo Ulrich,

    Welkom op het Florida Forum!

    Het antwoord op je vraag kun je lezen in de Florida FAQ: http://www.floridaforum.nl/viewtopic.php?t=310

    Indien je verder nog vragen hebt: stel ze gerust; er zijn genoeg forum-leden die je vragen graag beantwoorden!

    Daniel

  3. Top | #3
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard

    8) Even Snel; Ja, tijd genoeg en Ja, opnieuw inchecken. Have Fun :lol:
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  4. Top | #4
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Berichten
    18

    Standaard

    Hoi Ulrich,

    Ik moet je helaas bekennen dat ik wat slechtere ervaringen heb met overstappen..... :cry:

    Ik ben 2 weken geleden gevlogen via atlanta naar tampa, maar ik heb zowel op de heen als terugweg mijn aansluiting gemist.
    Wij hadden 2 uur tussen de vluchten inzitten.....

    Dat komt allemaal door de imigratie dienst daar. Ze vragen het hemd van je lijf tegenwoordig en je vingerafdrukken worden genomen en ook nog eens een foto's. Op zich niet zo tijd rovend zul je denken, maar ja, je staat er met een paar honderd man.....

    Wij hadden zowel op de heen weg als op de terug weg onze vlucht op 5 minuten na niet gehaald......
    Is wel overgeboekt toen (met upgrade naar business class ), maar ja wel een hoop regelwerk weer en irritatie natuurlijk. Op de terugweg naar nederland had ons toestel tank problemen, dus konden we later toch mee. Anders moesten we vliegen via Parijs.

    Als ik je 1 advies mag geven, zorg dat je vooraan in het toestel komt te zitten zodat je er als eerste uit bent en loop stevig door naar de immigratiedienst. Dan ben je al die andere 400 man voor waarvan de meeste ook in diezelfde rij komen te staan.
    Oh ja, en bewaar je geduld.....

    GREETZ

  5. Top | #5
    Webmaster Daniel's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    883

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ta2 Gerrit
    8) Even Snel; Ja, tijd genoeg en Ja, opnieuw inchecken. Have Fun :lol:
    Even voor de duidelijkheid: je hoeft niet opnieuw in te checken, maar je moet wel je koffers van de band halen en weer afgeven. Je krijgt wel in NL al je instapkaart voor de volgende vlucht.

  6. Top | #6
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard

    Anderhalf uur is niet erg lang. Vorig jaar heb ik lang moeten wachten bij de douane, daardoor hebben we op het nippertje de vlucht nog maar gehaald. Eén van mijn koffers was niet zo gelukkig. Hoop geregel in Orlando, maar de volgende morgen stond hij keurig afgeleverd voor de deur van m'n huisje. Zorg dus dat je je bagage verdeeltover meerdere koffers (dus niet al je korte broeken in één koffer stoppen).

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  7. Top | #7
    Newbie
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    1

    Standaard Re: overstappen in new york jfk

    Hoi Ulrich,
    Ik kan je geruststellen hoor. Wij zijn al verschillende keren naar Amerika geweest en hebben ook over meten stappen. Nog nooit geen problemen mee gehad! Gewoon op Schiphol zeggen bij het inchecken dat je koffers doorgelabeld moeten worden naar je eindbestemming. Dan hoef je niet je bagage mee te zeulen. Wij vertrekken 5 juni en stappen ook over in New York; Wij hebben 50 minuten. Nu schijnt er een 'verkorte' incheckbalie te zijn voor mensen die doorreizen. Ik vraag dat nog even na, dan laat ik het weten. In ieder geval heb je tijd zat, anders laten ze je de vlucht echt niet boeken, hoor.

    Groetjes Sneeuwwitje
    Laatst gewijzigd door Michael66; 25-04-10 om 11:37. Reden: full quote eruit

  8. Top | #8
    Webmaster Daniel's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    883

    Standaard Re: overstappen in new york jfk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sneeuwwitje
    Ik kan je geruststellen hoor. Wij zijn al verschillende keren naar Amerika geweest en hebben ook over meten stappen. Nog nooit geen problemen mee gehad! Gewoon op Schiphol zeggen bij het inchecken dat je koffers doorgelabeld moeten worden naar je eindbestemming. Dan hoef je niet je bagage mee te zeulen.
    Voor Amerika gaat dit helaas niet op. ALLE koffers moeten opgehaald worden bij "The Port of Entry" en door de douane heen gebracht worden. Je koffers worden wel doorgelabeled zodat er niet een nieuwe label op hoeft, maar je moet ze van de band halen en ermee door de douane om ze vervolgens weer op een andere band te leggen of af te geven bij een balie.

    Over het algemeen is 2 uur voldoende tijd om over te stappen. Een enkele keer kan het langer duren bij bijv. de immigration en is 2 uur niet voldoende. Met wat geluk haal je het in anderhalf uur.

    Aan 50 minuten op JFK heb je denk ik te weinig, maar wie weet heb je geluk: staat er geen rij bij immigration, kun je je koffers weer kwijt zonder in de rij te hoeven staan en is je gate vlakbij. En ik ben bang dat websites niet controleren op voldoende overstaptijd; een goed reisburo zal je er wel op wijzen.

  9. Top | #9
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: overstappen in new york jfk

    Sneeuwwitje,
    Of je de koffers nou doorlabelt of niet je zult ze toch bij de eerste stop door de douane moeten brengen, in zijn geval dus op JFK.
    Persoonlijk vind ik 1 1/2 uur voor JFK rijkelijk kort met alle veiligheids- en controle procedures. Ik hoop dat hij dan nog niet ook eens van terminal hoeft te wisselen.
    Ik hoop voor je dat ik het verkeerd heb, maar 50 minuten voor de hele procedure en overstap op JFK lijkt me vrijwel onmogelijk.

    Goede reis
    Knaapje.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 25-04-10 om 11:38. Reden: full quote eruit

  10. Top | #10
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: overstappen in new york jfk

    1,5 uur is niet echt veel, vooral niet op JFK.
    Meld je korte overstaptijd bij de stewardess, zorg dat je 2 formulieren goed zijn ingevuld (blokletters en geen doorhalingen) en ondertekend (ook op de achterkant) probeer snel het vliegtuig uit te zijn, zodat je snel bij de immmigration bent, hier kun je echt tijdwinst boeken.
    En inderdaad, houd er rekening mee, dat je bagage een dagje later komt, dus verdeel je bagage, en doe wat in je handbagage.
    Als je de bagage hebt opgehaald op JFK, en je bent door immigration en customs, moet je de bagage meteen weer afgeven voor de volgende vlucht. Doe binnenin ook een papier met je naam, en jullie eerste bestemming, gewoon voor de zekerheid.
    Succes daar, Eric



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •