Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 26

Onderwerp: [Reisverslag] Karin17: Orlando/Bradenton, juli/aug 2008

  1. Top | #1
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2006
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    57

    Standaard [Reisverslag] Karin17: Orlando/Bradenton, juli/aug 2008

    Vandaag ben ik begonnen aan het verslag van onze eerste geweldige vakantie in Florida. Ik probeer er ook wat foto's bij te plaatsen. Als dit niet meteen lukt moet ik wachten tot manlief vanavond thuiskomt.
    Hier volgt dag 1:

    Vakantie Florida

    Dag 1- 14 juli 2008
    Vandaag is het eindelijk zover. De reis waar we twee jaar naar hebben uitgekeken gaat beginnen!!! Om 5.00 uur staan we op en na het ontbijt pakken we de laatste dingen in. Wat gaan er toch altijd veel toilettassen mee!!!! We hebben drie grote reistassen en ieder een tas als handbagage. Zo hebben we nog armen vrij voor extra bagage op de terugreis!!! Om 6.10 uur komen Ed en Ietje ons ophalen en het is niet druk op de weg zodat we om 7.00 uur aankomen op Schiphol. We krijgen nog een tas vol boekjes, spelletjes en snoepjes mee en we gaan richting de balie van Britisch Airways. Het inchecken thuis is gisteren goed gegaan dus we zijn hier heel snel klaar. We drinken nog een lekker bakkie koffie met een muffin erbij en om 9.30 uur gaat het boarden beginnen.

    Er heeft een vogel in de motor van het vliegtuig gezeten dus moet er van alles nagekeken worden en er zal misschien vertraging zijn. Wij knijpen hem wel een beetje want we hebben maar 50 min. overstaptijd op London Gatwick en daar dit onze eerste grote reis is, is alles erg nieuw en spannend!!Maar als snel komt het goede nieuws: geen vertraging en we mogen instappen. Het vliegtuig vertrekt precies om 10.05 u en onderweg krijgen we een beker water en pinda’s.
    Om 10.10 u locale tijd landen we op Gatwick. Het overstappen gaat zonder problemen en na de nodige controles stappen we de Boeing 777 in. We zitten gezellig met z’n 3-en op een rijtje. Al snel wordt er omgeroepen dat we vertraging hebben door een kapot bagage-systeem. Om 12.10 u ,een uur later dan gepland vertrekken we. De vertraging halen we onderweg weer in. We vermaken ons de eerste uren best. We hebben ieder een eigen scherm en we kijken o.a. naar Toy Story 2 en Vegas 21. We krijgen wat te drinken met zoutjes erbij en later volgt de maaltijd met zalm of sausage, sla, broodje, soesjes met chocola en een twix. Het smaakt ons prima. We doezelen een beetje in, lezen wat, doen een spelletje en gaan af en toe eens naar het toilet. Dan krijgen we nog een afternoon-tea-doosje met een lekkere sandwichkip, meloen, brownie en koffie of thee.

    Om 15.45 u landen we op Orlando. Ook hier gaan de controles soepeltjes, misschien ook omdat wij ons op lange rijen, veel vragen en knorrige douane-mensen hadden ingesteld. Van dit alles was geen sprake!! Aan Kirsten wordt zelfs gevraagd waarom ze zo serieus kijkt!! Bij Alamo staat een lange rij maar ook hier gaat het redelijk snel. We hebben een midsize gehuurd maar de medewerker van Alamo vindt dit voor ons aan de krappe kant. Nou wij dus niet en ook alle extra extra’s hoeven we niet, we hebben immers een gold-pakket. We lopen het vliegveld uit, steken over en gaan de garage in om een auto uit te zoeken. Rob en Kirsten zien een grijze Chevrolet HHR en vinden deze prachtig (ik vond de knalrode zo leuk!!!). We laden de bagage in, installeren de TomTom en soepeltjes rijden we naar de uitgang. Daar is het even zoeken naar het knopje om het raam te openen maar als ook dat lukt kunnen we op weg naar het kantoor van Ridge Vacantion Homes in Davenport.

    Daar ligt de sleutel van de villa in een kluisje. We hebben een andere villa dan was opgegeven. We hebben nu een villa in Westridge The Manors South, 216 Langham Drive.




    Ook hier rijden we zonder probleem naar toe. Het is nog wel wennen aan het rechts inhalen en ook het rechtsaf slaan “door rood” is in het begin vreemd. We hebben een mooie villa met 3 slk., 3 badkamers , 2 eethoeken, grote keuken, mega garage met wasmachine en droger en natuurlijk ………………..het zwembad met aparte jacuzzi!!



    We pakken alles uit en gaan nog even naar de Publix voor de nodige boodschappen, o.a. een pizza voor het avondeten. Ook het pinnen gaat zonder problemen en we voelen ons echte wereldreizigers. Tijdens het eten realiseren we ons dat we al 21 uur op zijn en Kirsten en ik zijn dan ook helemaal kapot. Om 21.00 u gaan wij naar bed en ook Rob volgt niet veel later. ’s Nachts zijn we veel wakker door vreemde geluiden. Later blijken dit de airco, de ijsblokjesmachine en de buitenjacuzzi te zijn.
    Laatst gewijzigd door Karin17; 20-08-08 om 19:23. Reden: lettertype standaard gemaakt

  2. Top | #2
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2006
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    57

    Standaard Re: Reisverslag Karin Orlando/Bradenton juli/aug 2008

    Dag 2 – 15 juli 2008
    Om 7.30 u worden we wakker en na het ontbijt proberen we het thuisfront te bellen met de telefoonkaart van Cloncom. En zoals wij dit dan thuis zeggen: Hij doet t niet!!!! Later blijkt het niet aan de kaart te liggen maar aan de telefoon in de villa!!! We rijden als eerste naar het kantoor van de verhuurder om het registratieformulier af te geven en maken een afspraak met Tim die vanmiddag langskomt met allerlei info en tickets.

    We moeten echt nog wennen aan de warmte want het is vanmorgen erg warm. We gaan naar de ATM om geld te pinnen (dankzij alle tips gaat dit vlekkeloos) en dan naar de Walmart. Wat een geweldige zaak. Ze verkopen er echt alles!!! We kopen allerlei lekkere boodschappen en ook nog een leuk polo-shirt (er zullen er nog genoeg volgen) voor Rob ($ 8,--).

    Weer thuis eten we een lekker stokbroodje gezond en gaan Rob en Kirsten zwemmen. Het wordt erg bewolkt en als Tim om 14.00 u komt regent en onweert het flink. Tim heeft een hoop info bij zich en tickets voor de parken die iets goedkoper zijn en het scheelt lange wachtrijen. We kopen tickets voor Universal Studio’s, Seaworld, BuschGardens en Kennedy Space Center en zijn $ 618,-- armer!!

    ’s Middags rijden we naar Downtown-Disney. Hier zijn o.a. allemaal Disneywinkels en daar Rob en ik nog nooit in Disney-Parijs zijn geweest kijken we onze ogen uit. Ook de lego-winkel is erg leuk en de draak van lego en de hondjes zijn prachtig.
    Dan begint het gigantisch te regenen maar ik weet Rob en Kirsten ervan te overtuigen dat dit maar een half uurtje duurt (dat staat tenminste in de meeste reisverslagen die ik gelezen heb….). Beetje dom om dat te denken omdat wij op onze vorige 8 vakantie (in Nederland) meestal maar een half uurtje droog weer per dag hebben.



    En inderdaad na ruim anderhalf uur hoost het nog en besluiten we naar de auto terug te lopen (lees: waden). Compleet verzopen komen we bij de auto aan maar de grijns die we sinds aankomst op ons gezicht hebben weet van geen wijken: Wat is dit allemaal leuk. We zeggen dan ook nog de hele vakantie wel 30x per dag tegen elkaar: Leuk he!!!

    In Davenport halen we bij de Publix heerlijk gegrilde kip, sla en stokbrood. Na het eten storten Kirsten en ik weer in (het blijkt toch wel dat zeker mijn conditie na vorig jaar nog niet helemaal optimaal is) en rollen om 20.15 u ons bed in.
    Zelfs Rob gaat voor zijn doen vroeg naar bed en om 21.30 u heerst er in Villa-grijns-op-je-gezicht totale rust.
    Laatst gewijzigd door Karin17; 20-08-08 om 19:29. Reden: lettertype standaard gemaakt

  3. Top | #3
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2006
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    57

    Standaard Re: Reisverslag Karin: Orlando/Bradenton juli/aug 2008

    Dag 3 – 16 juli 2008

    Om 6.30 u zijn Rob en ik wakker. Dit is voor Rob aan de late kant en hij gaat er dan ook al uit. Ik blijf nog even een uurtje liggen en even later komt ook Kirsten tevoorschijn. Haar slaapkamer is aan de andere kant van de villa dus heeft zij geen last van vroeg-kletsende-ouders.
    Om 9.00 uur gaat de telefoon: Pa en Ma aan de lijn. De lijn valt elke keer weg dus het is een gesprek met een hoop “ hallo’s, ik hoor niks” en flink door elkaar geschreeuw. Daarna nog een felecitatie-sms-je naar Ton waar ook snel weer een antwoord terug op komt.
    Om 9.30 u vertrekken we naar Kennedy-Space-Center. Eigenwijs als we zijn denken we dat Annie (=TomTom) de weg niet goed weet met als resultaat dat we flink omrijden en om 11.30 u bij KSC aankomen. De zon schijnt flink en we kijken onze ogen uit. Wat mooi allemaal.



    We weten Kirsten er van te overtuigen dat het leuk is om met een” echte” astronaut op de foto te gaan.



    (Let vooral op onze schoenen: ik heb Kirsten moeten beloven deze uit de foto's te shoppen, maar ach zelfs een moeder "vergeet" wel eens iets! Ze lopen trouwens heerlijk!)

    Daarna gaan we de standaard-bus-tour doen die ons naar 3 verschillende afdelingen brengt. Er wordt een hoop uitgelegd en zeker Rob geniet van deze dag. Tussendoor genieten we nog van een lekkere lunch van een sandwich en wraps en ieder een beker limonade van ca. 0.75 ltr.
    Om 15.30 u begint het weer flink te regenen en moeten we er toch aan geloven: we kopen voor ieder een prachtige zilver-grijze poncho!! Rob en Kirsten gaan samen met een robot op de foto en Rob kan het natuurlijk niet laten om lekker maf te doen zodat Kirsten zich doodschaamt en ik het bijna in mijn broek doe van het lachen!!!



    Maar we komen in ieder geval lekker droog bij de auto aan.
    Op de terugweg is het erg druk en we eten wat bij McDonalds. Dit is meteen de laatste keer omdat wij geen echte fans van de Mac zijn. Maar ja je bent in de States dus “moet” je er geweest zijn, nietwaar?
    De rest van de avond brengen we lekker op de bank door met een grote bak kersen en hebben we een onwijs leuke dag gehad.
    Laatst gewijzigd door Mickey99; 21-08-08 om 07:23. Reden: lettertype standaard gemaakt

  4. Top | #4
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2006
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    57

    Standaard Re: Reisverslag Karin: Orlando/Bradenton juli/aug 2008

    Dag 4 – 17 juli 2008

    Wij zijn vandaag om 7.15 u wakker en doen het vandaag rustig aan. Na het ontbijt liggen Kirsten en ik om 8.45 u in het zwembad.



    Jolanda V. belt om 9.00 u en het is altijd leuk om even met een vriendin te kunnen kletsen.
    Om 10.00 u rijden we naar de Publix voor een grote zwemband en we informeren naar een internet-cafe. Bij de UPS-store is een computer aanwezig en voor $ 5,-- kunnen we een half uur op internet. Snel even een berichtje naar het thuisfront en Kirsten kan even op MSN met haar vrienden.

    Weer terug bij de villa besluit ik om even een stukje te gaan rijden. Ik heb al heel lang niet meer in een automaat gereden en wil eerst nog even “oefenen”. Rob is zo verstandig om uit te stappen en Kirsten en ik toeren even door “onze wijk” (waarvan het hek overigens heel vaak openstaat). Het rijden gaat prima alleen het remmen………………..gaat even erg hard. Nadat wij onszelf van de voorruit geplukt hebben rijden we blauw van de lach naar de villa.

    Snel een wasje in de machine en dan op naar Premium Outlets.
    Wat een winkels!!! We gaan als eerste natuurlijk naar de winkel van Tommy H en kopen voor ieder wat shirtjes. Rob slaagt lekker (dat zal hij blijven doen!!) bij Timberland voor polo-shirts en schoenen, Kirsten koopt nog een Nike shirt met Orlando (later ook nog met Florida en USA) en een leuke broek van Miss Sixteen en ik slaag voor een paar leuke “instappers” voor maar $17,--!
    We eten bij ’t Food Court bij de Taco Bell. 2 maaltijden en 2 ijsjes (1 bol = tennisbal) zijn genoeg voor ons 3-en.




    Om 19.30 u zijn we thuis en bekijken en pakken al onze aankopen uit.
    Kirsten besluit om nog even te gaan zwemmen.
    Morgen Universal Studio’s!
    Laatst gewijzigd door Mickey99; 21-08-08 om 19:18. Reden: lettertype standaard gemaakt

  5. Top | #5
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2006
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    57

    Standaard Re: Reisverslag Karin: Orlando/Bradenton juli/aug 2008

    Dag 5 – 18 juli 2008
    We staan vandaag om 7.30 u op en ons eerste echte “park” staat op het programma!!! Ik heb wat last van mijn rug maar vertrouw erop dat er wel uit te lopen. (naïef hè als je nog nooit in bijv. Jimmy Neutron bent geweest!) Pa en Ma bellen nog even en om 9.10 u vertrekken we. Om 10.00 u rijden we het enorme parkeerterrein op en na het betalen van $ 12.—mogen we de parkeergarage in. Het valt ons op dat het parkeren overal goed geregeld is. Geen gemopper en proberen snel voor te dringen, heerlijk gewoon!. We letten goed op waar we parkeren: Cat in the Hat rij 659. En nu op naar de ingang.

    Onze monden vallen echt open: WAT GAAF!!!. Hup door de tassencontrole en het park in. Als eerste gaan we naar Jimmy Neutron (wachtrij 15 min.). We gillen van de lach, vooral bij de vogeltjesdans en opeens zitten al mijn rugwervels weer op zijn plaats!!!. Als we eruit komen kunnen we meteen op de foto met de grote held van Rob en Kirsten: Sponge Bob.




    We steken de straat over naar Shrek 4-d. De wachttijd is 20 min. en het is zo leuk, we hebben nu al buikpijn van het lachen, leuk hè. Buiten gekomen is de zon goed gaan schijnen en staan Donkey en Shrek klaar om op de foto te gaan. Donkey maakt grapjes met Kirsten en vraagt of ze een vriendje heeft. Als ze ja antwoordt maar ook zegt dat hij er niet bij is zegt Donkey grijnzend: ‘ next time bring your man!!! en staat Kirsten super-leuk met hem op de foto.



    Dan nog even fijngedrukt worden door Shrek en gaan we weer verder.

    Twister is de volgende en ook hier valt het wachten erg mee (15 min.)We vinden de attractie leuk maar de echte “actie” is wel kort.

    Het is tijd voor de lunch bij Finnegan’s: 3x grand ole burger en lemonade. Mega-glazen limonade maar het is zo warm dat we er geen probleem mee hebben. Vooraf krijgen we een warm broodje met een soort kaneeldip, erg lekker. Na de lekkere burgers is het weer tijd om verder te gaan.

    We gaan naar Disaster waar een film gemaakt wordt m.b.v. de bezoekers. Er zijn die dag (en ook in alle andere parken die wij nog aandoen) ca. 1500 Braziliaanse pubers op de been en ook hier zijn ze overduidelijk aanwezig. Gelukkig worden ze goed in toom gehouden door de leiding. De film maken is leuk om te zien en de introductie van de regisseur samen met de directeur (op film) is erg goed gedaan. Het resultaat van de film is kort maar prachtig en wederom komen wij lachend naar buiten waar het inmiddels onweert en er is een hele donkere lucht.

    Door het weer is Jaws momenteel gesloten en dus gaan we naar Men in Black. Hiervoor moeten we eerst onze spullen in de kluis doen. Er staat niet bij hoe lang de wachtrij is maar het “lijkt” mee te vallen. Het loopt allemaal lekker door totdat we de “lift” inmoeten. Door het slechte weer zijn er meer bezoekers toegelaten en de boel stagneert flink. 5 kwartier later (!!) zitten wij met ons pistool in de aanslag en hebben enorme lol en tot ieders verrassing eindigt Karin bovenaan en zelfs nog boven het gemiddelde.

    De wachtrij bij de Simpsons is 100 min. en dat vinden wij toch iets te veel. Eerst maar eens naar Jaws! Na 40 min. zijn we aan de beurt en onze cruise-captain Pam is erg enthousiast en schiet op alles wat maar beweegt. Jaws laat ons flink schrikken en de vlammen zijn hoog en warm! Als we uitstappen heb ik natuurlijk weer het meeste water over me heengekregen maar door de hoge temp. droog ik snel .

    Zomaar een foto:

    En de schoenen staan er weer op!!



    Nu dan toch naar de Simpsons met een wachttijd van 75 min. ( het wordt de hele dag niet minder!) Het is nu 16.30 u dus kunnen we daarna nog naar een jaren 50/60 rock and roll-show……Afijn dat denken we. De rijen zijn lang (en vol met onze Braziliaantjes) en het schiet niet echt (echt niet) op. In de wachtrij kopen we zelfs nog was flesjes water! 2 uur later zijn we aan de beurt en stappen in ons karretje en hebben geen idee wat er gaan gebeuren. Het karretje gaat omhoog en door een soort liftdeur. Overal om ons heen zien we andere karretjes en dan begint de ride. GEWELDIG!! We gaan helemaal mee in de film en racen over door en overheen. We bescheuren ons maar Kirsten en ik moeten af en toe even een blik opzij werpen om niet al te misselijk te worden. Maar het was het wachten echt waard.

    We gaan een van de vele winkeltjes in en Kirsten koopt een Donkey (hij is echt leuk) en voor haar vriendin Kelly de langbeloofde Patrick-sleutelhanger.

    Inmiddels is het 19.45 u en knorren onze magen. We besluiten om weer naar Finnegan’s te gaan. Het was vanmiddag erg lekker en niet onbelangrijk: we staan er dichtbij en zijn toch ook wel een beetje moe.
    Rob neemt de steak-sandwich, Kirst de chicken-sandwich en ik de celtic-chicken-salad. Het smaakt wederom lekker en ook de glazen lemonade hebben we snel op.

    Hierna lopen we richting de lagune en zoeken een lekker bankje uit om te wachten op de avondshow die om 21.45 u begint. We zitten lekker aan het water en kunnen op ons gemak rondkijken. Wat een massa mensen gaar er aan ons voorbij. Vooral massa, heel veel massa!!
    In het water liggen hele grote witte bollen die telkens van kleur en patroon veranderen.



    Achter ons is de Simpsons-ride en de rijen zijn nog steeds mega-lang! Op het gebouw van Men in Black wordt ook van alles geprojecteerd. Kortom de tijd vliegt om en het is Showtime! Op de bollen komen allerlei filmfragmenten, er is vuurwerk, laserstralen overal, het is prachtig en we komen ogen te kort!

    Om 22.00 u is de show over en vol van alle indrukken strompelen we naar de uitgang. Daar worden we uitgezwaaid door het personeel en we lopen in een enorme mensen-zee naar de parkeergarage.



    We vergissen ons toch nog een rij maar iedereen laat zijn auto “toeteren” en wij doen vrolijk mee. Leuk hè. Onze Chevy is snel gevonden en we draaien snel de garage uit en de enorme (het woord enorm zal nog vele malen gebruikt worden) drukte in. Dankzij Annie zijn we om 23.45 u thuis en Kirsten rolt meteen haar bed in. Wij volgen niet veel later.

    We hebben een fantastische dag gehad!!!
    Morgen rustdag!
    Laatst gewijzigd door Mickey99; 21-08-08 om 21:13. Reden: lettertype standaard gemaakt

  6. Top | #6
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2006
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    57

    Standaard Re: Reisverslag Karin: Orlando/Bradenton juli/aug 2008

    Dag 6 – 19 juli 2008
    Na de vermoeiende dag van gisteren doen wij het vandaag rustig aan. Rob en Kirsten zijn voor het ontbijt lekker brood (Italiaans met 9 granen) en croissantjes gaan halen. Na het ontbijt smeren we ons in en hebben lekker een paar uur bij het zwembad doorgebracht. Rob en Kirsten hebben veel lol met de banden en de balletjes.

    In de middag zijn we naar de Walmart aan de “27” gereden. Deze is supergroot en “24 uur per dag” geopend. Naast de gebruikelijke boodschappen ook oordruppels voor Rob aangeschaft daar zijn oren steeds “dicht” zitten. Kirsten en ik denken nog even dat het door ons gekakel komt maar daar blijkt het niet aan te liggen. Bij de uitgang is een pedicure/manicure gevestigd en het is grappig om te zien hoe iedereen de teen/vingernagels laat opknappen.
    Op de terugweg rijden we door de Drive-tru-Atm om de nodige $$ te pinnen



    en stoppen ook nog even bij de Publix om voor Kirsten Nutella te kopen.
    Weer thuis hebben we nog even gezwommen maar het begint te spetteren en te onweren dus gaan we er maar snel uit.
    Vanavond eten we lekker thuis. Rob had zin om te kokkerellen en maakt heerlijke honey-bbq-steaks met aardappelkroketjes en sla. Als toetje hebben we een beker chocolate-chips-ijs van Edy’s ingeslagen, erg lekker.
    Na het eten maken Kirsten en ik nog een wandelingetje (je komt echt niemand lopend tegen!) en drinken daarna lekker koffie met Oreo-koekjes.
    Wij zijn weer helemaal bijgekomen en klaar voor de dag van morgen: Magic Kingdom!!
    Laatst gewijzigd door Mickey99; 21-08-08 om 21:13. Reden: lettertype standaard gemaakt

  7. Top | #7
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2006
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    57

    Standaard Re: Reisverslag Karin: Orlando/Bradenton juli/aug 2008

    Dag 7 – 20 juli 2008
    Na ’t ontbijt vertrekken wij om 9.10 u naar Magic Kingdom. We zijn er om 9.45 u en betalen $ 11,-- om onze auto bij Pluto 24 te mogen parkeren. Met het treintje en de mono-rail gaan we naar de ingang. Wat is ’t hier GROOT!!. Rob en ik zijn nog nooit in DL-Parijs geweest en voor ons is het dus echt de eerste keer Disney!

    We wandelen door Mainstreet en kunnen meteen op de foto met Pluto.


    En de schoenen zijn ook weer van de partij!!!


    Als eerste attractie kiezen we voor Stitch’s Great Escape. In de wachtrij winnen wij het spelletje: wie komt er het verst vanuit het buitenland!! Als snel kunnen we naar binnen. Rob zit op een andere rij en Kirsten en ik zitten naast elkaar. Bij het zitten gaan sluit de “beugel” van de stoel van Kirsten niet goed. Panic, dadelijk wordt ze gelanceerd! De door ons geroepen medewerker helpt Kirsten even en de Great Escape kan beginnen. Ik moet zeggen, wij hadden ons een attractie met iets meer spanning voorgesteld maar ach wat niet is kan nog komen!!

    En inderdaad, hierna begint een geweldige dag! Het is erg druk ( ja hoor de Brazilianen zijn er ook weer)maar door het geweldige Fastpass-systeem kunnen we een heleboel attracties doen.

    In willekeurige volgorde hebben we gedaan:
    - Buzzlightyear’s Space Ranger Spin. Erg leuk om zelf mee te kunnen schieten en het karretje te laten “spinnen”. Buiten kunnen we meteen op de foto met Buzz.
    - Indy Speedway: Kirsten aan het stuur en gas. Erg leuk om te doen en we proberen zoveel mogelijk mensen in te halen. Rob “scheurt” in zijn eentje rond en later op de dag doen Kirsten en ik nog een rondje.
    - Monsters Inc. Laugh Floor: leuke film met zeker veel om te lachen
    - Pirates of the Carribbean: Mooi gemaakt. In een boot maken we een tocht door het verhaal.

    Tussendoor eten wij bij Cosmic Ray’s Starlight Cafe waar het erg druk is maar de kip met friet smaakt heerlijk. Het is vandaag weer erg warm en door de dag heen hebben we in totaal 5 flesjes water, 3 flesjes limonade en 6 grote bekers limonade gedronken!

    Na de lunch:
    - Op de foto met Pooh en Tiger. Tijdens het wachten in de rij wordt mij de hitte bijna te veel!
    - It’s a small World: met een bootje langs alle landen met dat heerlijke vreselijke deuntje dat je de rest van de dag bijna niet meer kwijtraakt.



    - Peter Pan’s Flight: Kirsten vindt het prachtig!
    - Mickey’s PhilarMagic: een onwijs leuke 3-d-film met waterspetters, kookluchtjes etc.
    - Dream Along-show van Mickey and friends bij het kasteel: vrolijk en natuurlijk prachtig in elkaar gedraaid.



    - Leuk hè
    - Om 15.00 u de parade met alle Disney-figuren!!! Super mooi, wat word je hier vrolijk van!



    - Snow White’s Scary Adventures: deze vinden wij niet echt geweldig
    - The Many Adventures of Winnie the Pooh: In een karretje door het boek van Pooh. Ook hier genieten wij weer mega van.



    - The Barnstormer at Goofy’s WiseacreFarm: een kleine achtbaan. Maar daar wij niet zulke liefhebbers zijn is deze voor ons groot genoeg. Gierend van de lach uit het karretje.
    - Splash Mountain: we twijfelen eerst nog omdat het erg wild lijkt maar laten ons niet kennen en gaan in de rij staan. Kirsten en ik zitten voorin en bij de 1e bocht liggen we even stil. Dan komt een andere “boom” naar beneden gevlogen en veroorzaakt een soort tsunami………… over ons heen. Wij zijn bijna doorweekt en dan moet het echte werk nog beginnen. Gillend van de lach (Rob is zo blij met zijn oordruppels) gaan we op weg naar de mega-afdaling door het water. Drijfnat stappen we uit, we zijn soaked!!! Maar het is zo warm dat het eigenlijk wel lekker is.
    - Big Thunder Mountain: Kirsten durft eigenlijk niet maar wij weten haar te overtuigen dat het allemaal best wel mee zal vallen. En dat is ook zo, het gaat flink hard maar we vinden het alle 3 onwijs gaaf.

    Om 20.00 u eten we weer wat: Kirsten fish and fries en Rob en ik een lekkere chickensalad.

    Dan is het wachten op de Spectro Magic Parade. Het is enorm druk en het wachten duur lang. Mensen met kinderwagens willen door de rijen heen en de irritatie slaat bij sommige toe!
    Maar als de Parade begint is dit snel vergeten: ook deze is weer prachtig met alle lichtjes en Disney-figuren.




    Dan is het wachten op het vuurwerk. Om 22.10 u begint het met een echte Tinkerbell uit het kasteel! En dan het vuurwerk: PRACHTIG.




    We genieten weer enorm van alle knallen en lichtenflitsen en na afloopt strompelen we in een geweldige stroom mensen richting de uitgang.
    Het is mega-druk maar we zijn snel met de monorail bij ons treintje en dan ook vlug bij Pluto 24!
    Om 24.00 u zijn we thuis: compleet gesloopt (Rob koelt nog even zijn voeten in het zwembad)



    maar zoals we elke keer zeggen: leuk hè!!!
    Laatst gewijzigd door Mickey99; 23-08-08 om 22:30. Reden: lettertype standaard gemaakt

  8. Top | #8
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2006
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    57

    Standaard Re: Reisverslag Karin: Orlando/Bradenton juli/aug 2008

    Dag 8 – 21 juli 2008
    RUSTDAG!!!
    Kirsten en ik gaan samen naar de Publix om brood voor het ontbijt te halen. Voor ons spannend want het is mijn eerste “echte “ ritje en ik sta in de familie niet echt bekend om mijn perfecte richtingsgevoel. En het is mijn eer te na om voor dit kleine stukje “Annie” te gebruiken. Gelukkig heeft Kirsten ook genen van haar vader en zij weet prima de weg (op een klein stukje spookrijden op het parkeerterrein na!)
    We rijden ook meteen naar de UPS voor internet. Kirsten even op MSN en ik het gebruikelijke mailtje naar de achterblijvers in Nederland.
    Als we weer veilig terugzijn blijkt de poolman geweest te zijn. Rob heeft er niets van gemerkt, hij was lekker aan het douchen.

    Na het ontbijt heerlijk bij het zwembad gelegen en vreselijk gelachen om Rob met zijn voorproefje van Seaworld .

    In de middag rijden we naar Prime Outlet. Onderweg zijn we nog gestopt bij Bargainworld voor wat ansichtkaarten en een Eyore-badlaken voor Kirsten. Voor de rest vinden wij het niet bijzonder.

    Bij Prime Outlet slaagt Kirsten weer lekker bij Tommy H., alleen het vinden van een paar leuke DC-sportschoenen wil nog niet echt lukken, maar ach we hebben nog 16 dagen te gaan (ook weer zo’n naïeve gedachte).

    Bij Starbucks lekker wat gedronken, Rob de Cafe Americano, Kirsten een double choc. chip met room en ik een lekkere frappuchino coffee light.



    Lekker een plak lemon-cake en marbleloaf (gemarmerde cake) erbij. Rob krijgt nog een fruitdrank van mango/banaan van de serveerster omdat zij die per vergissing had gemaakt.
    We gaan weer verder en het begint te onweren en flink te regenen, maar nu gelukkig maar het standaard half uurtje.

    We rennen naar de auto en als we het parkeerterrein afzijn ziet Kirsten opeens BassProworld Outdoorshop. Brigitta had deze winkel getipt dus wij naar binnen: Het is een enorm grote winkel met werkelijk alles op het gebied van outdoor: hengels, bbq’s, speedboten, geweren, kleding en een enorme waterval in de winkel. Rob koopt een petje + t-shirt en bijna een speedboat en jachtgeweer en ik een mooie jeans-rok.





    Via de winkel komen we in de Festival Bay Mall, een erg mooi winkelcentrum waar het heel stil is.



    Daar lopen we nog even rond maar dan beginnen de voeten te protesteren en gaan we richting Davenport.

    Onderweg eten we een lekkere pizza bij de Pizza-hut waar de salade-bar overigens echt zeer slecht was.

    Om 21.30 u zijn we thuis, dagboek bijwerken, batterijen opladen (van de camera en van ons) want morgen is het tijd voor Seaworld!
    Laatst gewijzigd door Mickey99; 28-08-08 om 19:01. Reden: lettertype standaard gemaakt

  9. Top | #9
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2006
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    57

    Standaard Re: Reisverslag Karin: Orlando/Bradenton juli/aug 2008

    Dag 9 – 22 juli 2008
    Op onze vaste tijd van 10.00 u arriveren we bij Seaworld. Het parkeren kost $ 10.00 en er staan al aardig wat auto’s geparkeerd. We staan redelijk dichtbij op D14.
    Na de gebruikelijke tassencontrole gaan we meteen door naar de show van Shamu!!! GEWELDIG!!!!
    Na de introductie en “het eren van diegene die ons dienen” start de show. Deze show is zo geweldig en maakt echt enorme indruk.







    Wij genieten met volle teugen en de mensen op de 1e 16 rijen ook want die zijn compleet verzopen nadat Shamu even langszij komt!



    Na deze show lopen we wat rond en gaan naar de zeeleeuwen en ottershow. Een grappige show en zeker ook de mime-speler vooraf is erg leuk als je zelf niet in de maling wordt genomen…… Een “vrijwilliger” uit het publiek mag nog even meedoen, de goede man mag ook nog op de foto en eindigt natuurlijk met een kletsnatte broek.




    Hierna lunchen we bij een gezond restaurant waarvan ik de naam niet meer weet. Het is er echt mega-druk en we staan dan ook flink lang in de rij. Maar de chicken-sandwich, bak aardbeien en limonade smaken prima!!
    Dan naar de dolfijnen-show. Ook deze is spectaculair met veel acrobatiek en zelfs vogels erbij.






    Het is erg druk in het park en voor het eerst horen we regelmatig Nederlands.
    We gaan even bij Kraken kijken maar deze is voor ons net iets te dus lopen we door naar de wildwaterbaan. De wachttijd is 60 min. en dat vinden we toch wel erg lang!!!



    Op hetzelfde ogenblik worden de buitenattracties gesloten omdat er zwaar weer op komst is.
    Dat klopt want het beging flink te waaien en we besluiten om te gaan “schuilen” bij de dolfijnen waar we onderwater kunnen kijken. Dan breekt het noodweer werkelijk los en veel mensen zijn tot op hun “hemd” nat.
    De dolfijnen hebben er absoluut geen last van en vermaken zicht prima, we krijgen een voortplantingsles waar iedere biologieleraar van droomt.



    Na de bui gaan we naar de roggen om die te aaien, wat een gek gevoel is dat. Kirsten koopt nog een bakje vis om de roggen te voeren, stoer hoor!

    Ook komen we nog dicht bij de dolfijnen maar aaien lukt net niet.
    In de middag gaan we ook nog langs de pinguïns en dat is letterlijk “langs” want we staan op een lopende band!! Daarna de haaien (brrr), manatees en de paarden (geen zeepaarden maar gewoon echte dus).



    Het is door de regen wat afgekoeld en af en toe valt er nog een spatje.

    Bijna vergeten: in de middag doen wij nog een helicopter-simulator-vlucht over Antartica. Wij denken beelden te zien te krijgen van de natuur maar in plaats daarvan worden we alle kanten opgeschud en “storten bijna neer”. Kirsten en ik worden hier weer erg misselijk en daarom vinden we er ook niet veel aan. Vanaf de attractie lopen we nog langs ijsberen, poolvlaktes en walrussen die in betrekkelijk kleine ruimtes “wonen”.

    Het avondeten doen we bij Windmill. Voor Kirsten een chickensalad, Rob een kipfilet en ik jambalaya met rijst. Als toetje weer lekker aardbeiden en natuurlijk een grote beker limonade.

    Dan moeten we even stevig doorlopen want om 19.15 u begint de avond-waterski-show. Het is een hele leuke show met zang, dans, waterskien, jetski’s speedboten, duik-acrobatic, vliegers, vuurwerk en natuurlijk een soaked-zone!! De show is spannend en erg goed in elkaar gezet.






    Daarna snel door naar de laatste show van de dag: Shamu-rocks.



    Wederom een geweldig optreden met veel muziek en licht. De show duurt 20 min. maar mag voor ons veel langer duren.



    Hierna lopen we nog even langs de nursery-dolphins maar daar is weinig te beleven. Er staan geen geboortes op de agenda maar na wat wij vanmiddag hebben gezien zal dat niet lang meer duren!

    We gaan een plekje zoeken voor het slotstuk van de dag en om 22.00 u begint Mistify. Het klinkt afgezaagd maar ook nu genieten we weer van een mooi verhaal over echte vriendschap. Op een gordijn van water volgt een projectie van het verhaal waar natuurlijk Shamu niet ontbreekt. Ook is er veel vuurwerk, fonteinen en laser.

    Om 22.15 u lopen we richting de auto. Het is nog steeds onwijs druk en het duurt toch wel een half uur voordat we van het parkeerterrein af zijn.

    Om 23.30 u zijn we weer in onze villa. We vinden Seaworld echt te gek maar missen toch wel de “magie” van Disney. Jammer is het dat er voor bijv. het voeren van roggen of dolfijnen en de skytower bijbetaald moet worden. En ook de “kermis-achtige” attracties zoals het ballengooien etc. vinden wij er niet echt bijpassen.

    Maar we hebben weer een geweldige dag gehad. We hebben nu 4 “parken” gedaan en hebben nog Bush Gardens op het programma staan. Epcot zal er waarschijnlijk niet meer van komen.
    Laatst gewijzigd door Mickey99; 28-08-08 om 21:25. Reden: lettertype aangepast

  10. Top | #10
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2006
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    57

    Standaard Re: Reisverslag Karin: Orlando/Bradenton juli/aug 2008

    Dag 10 – 23 juli 2008
    Vandaag weer de gebruikelijke rustdag met in de ochtend veel telefoontjes: Marion belt dat Jan weer thuis is, Pa en Ma willen ons huis niet meer uit en met Jolanda weer even lekker bijgekletst.

    Het is vandaag lekker warm en in de middag gaan we midgetgolfen aan Int. Drive: Congo River Golf. Deze ligt naast Wet ’n Wild. We betalen voor 18 holes en gaan aan de slag. Als Kirsten de 2e hole slaat krijgt ze een luid applaus van een heel stel jongens die op een mega-hoge-trap in de rij bij Wet ’n Wild staan en een prachtig uitzicht hebben.



    Het is een leuke baan en er kan er natuurlijk maar een de winnaar zijn: Karin!

    Kirsten gaat nog even de alligators voeren met stukjes worst aan een hengel: Eng hoor!!




    Er komen flink wat donkere wolken en we gaan snel naar de auto. We stoppen natuurlijk nog even bij een schoenenwinkel maar……………..helaas niet wat Kirsten zoekt (weet ze nog wel wat ze zoekt???) dus op naar huis. Onderweg breekt er een waar noodweer los: onweer en enorm veel regen.



    We zien geen hand voor ogen en dat is voor Rob het ergst want hij rijdt en dus rijden “we” verkeerd en we doen er 1 uur over om thuis te komen (normaal 30 min.).
    Thuis omgekleed en op naar Applebees . Het is er erg druk en we moeten ca. 25 min. wachten. De jongen bij de deur vraagt waar we vandaag komen. Als we dat vertellen zegt hij (vertaald): o dan gaan jullie zeker heel veel naar Duitsland!! Wij even uitgelegd dat dat voor ons toch nog wel een aardig stukje rijden is. Afijn na 25 min. hebben we dus een tafel, het is binnen groot, druk en erg gezellig en we maken voor het eerst kennis met het fenomeen “overactieve” serveerster (er zullen er nog vele volgen). Zij rent heen en weer en in no time hebben we onze bestelling: Rob een steak en ribs en Kirsten en ik een steak met parmesan en garnalen. Daarbij een gepofte aardappel en een lekkere salade. Het smaakt ons prima en we hebben het er over hoe geweldig deze vakantie is. We zijn in AMERIKA!!!! Wie had dat na alle ellende van vorig jaar gedacht!! Leuk hè!
    We nemen ook nog een lekker toetje, chocolademousse met Oreo, walnoten-honing-cake met ijs en ik de key-lime-pie. Ook dit is erg lekker.
    We rekenen af met Jennifer naar huis om te gaan pakken.
    Ook alles wat we hier gekocht hebben moet natuurlijk mee:



    Morgen vertrekken we uit de villa naar ons volgende adres: Shorewalk in Bradenton. De eerste 10 dagen zitten erop en tot nu toe is alles echt SUPER.

    Wij zijn benieuwd wat de golfkust ons gaat brengen………………
    Laatst gewijzigd door Mickey99; 29-08-08 om 18:43. Reden: lettertype



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •