Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 11 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 103

Onderwerp: Belastingvrij invoeren (tot €430 p.p.)

  1. Top | #1
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Berichten
    37

    Standaard Belastingvrij invoeren (tot €430 p.p.)

    Van schiphol.nl :

    Invoer
    U kunt goederen tot een waarde van EUR 175,00 belastingvrij in Nederland importeren vanuit landen buiten de Europese Unie. Als de waarde van de goederen hoger is, dient u BTW te betalen over het gehele aankoopbedrag bij de Douane op Schiphol.



    Hoe doen jullie dat als je aardig wat geshopt hebt?
    Sowieso kun je van kelding de tags verwijderen en ff een keertje wassen. Creditcard bonnetjes en rekeningen weggooien....

    De kinderen willen allebei een nieuw skateboard kopen, nou zullen ze die daar aardig gebruiken dus die ziet er niet meer als nieuw uit als we teruggaan.

    Van de apparatuur die we meenemen (video + foto, dure spullen, lenzen enzo) nemen we een copy van de NL rekening mee.

    Iemand nog tips?

    :roll:

  2. Top | #2
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: Invoeren van inkopen?

    Nou, volgens mij heb je het zelf al redelijk uitgedokterd.
    Kleding doe ik gewoon een keertje aan, en dan tussen de vuile was, dat levert zowieso nooit problemen op.
    Wat link is , is apparatuur waar een serienummer of zo op staat, de douane weet precies wat daar vandaan komt.
    Ook golftassen en tennisrackets genieten van de bijzondere aandacht van onze douaniers.
    De Skateboards, dat weet ik niet, als je niet te veel anders hebt, kun je misschien beter die aangeven, ze vallen natuurlijk wel op.
    Succes, Eric

  3. Top | #3
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard

    Koop je sportschoenen aan het begin van je vakantie en draag ze daar.

    Draag al je nieuwe kleding. Verwijder altijd alle prijslabels. Was alles een keertje (kan in de meeste hotels en altijd als je in een villa verblijft).

    Maak thuis voordat je vertrekt een foto of korte videoopname met je digitale toestel en laat die op je camera staan. Zoheb je bewijs dat je de camera voor vetrek al had.
    Koop je daar een camera? Maak dan thuis voor je vertrekt met iermand anders' camera een opname en zorg dat je die kunt downloaden. Als je daar je camera hebt gekocht, download die opname en zet hem in het geheugen van je nieuwe camera. Zo heb je "bewijs" gemaakt dat je de camera al had.

    Daar dure spulletjes gekocht? Stuur de bonnetjes per post naar jezelf toe. Nooit de bonnetjes in je bagage meenemen.

    Betaal grote aankopen contant. Er is dan nooit bewijs van die aankoop op een afschrift. Nadeel: als je met Visa betaalt (of de ING-Mastercard) heb je een aankoopverzekering van 180 dagen, dus als er iets kapot gaat onderweg krijg je je aankoopbedrag retour. Bij contante betaling heb je dit dus niet.

    Nog meer tips?

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  4. Top | #4
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Berichten
    37

    Standaard

    Hé bedankt, allemaal duidelijk.
    Het scheelt wel dat we met zijn vieren zijn = 175 € per persoon.
    We gaan meer voor skateboards en kleding. Die skateboards komen er zeker niet bovenuit dus de tips met de kleding zijn top.
    Verder moet er ook nog geld overblijven voor al die parken... :lol:

  5. Top | #5
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Berichten
    37

    Standaard

    Je kan het prijskaartje er wel afknippen, maar vergeet ook niet alle labeltjes die in de kleren zitten. Op de labeltjes staan vaak usa maten, en verraden ook vaak dat het in Amerika verkochte kleding is!
    Maar ja, het eraf knippen kan argwaan opwekken bij de douane. Ze vinden altijd wel een manier om te bewijsen dat je het daar hebt gekocht, dus kijk altijd goed uit, en onthoud dat het risico altijd bestaat dat je 'aangehouden' kan worden.

  6. Top | #6
    Florida Groupie Harm's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    gouda
    Berichten
    329

    Standaard

    De douane is niet gek. Ze kennen alle trucs allang, en als ze een truc
    willen kijken ze gewoon op een forum. Daar word het allemaal
    rondverteld. Gewoon kopen wat je nodig hebt, en alles binnen de perken
    houden. En als je aangehouden word weet je natuurlijk van niets. Het
    betere plak en knip werk en omruilen van geheugen kaartjes met
    Hollandse landschappen is geen garantie voor dat het spul niet uit
    Amerika komt.
    Harm

  7. Top | #7
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard

    Ze kunnen bij electronische apparatuur aan het typeplaatje zien welke serie het is, en zo op het internet opzoeken, of deze serie ooit is ingevoerd.
    En wat dacht je van de Amerikaanse stekker aan het snoer van de oplader?
    Eric

  8. Top | #8
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Berichten
    102

    Standaard

    Is het wel de moeite waard om kleren te kopen in Florida? Zijn die daar veel goedkoper? Mijn ervaring met de westkust is dat het allemaal nogal mee viel, maar ja dan hebben we natuurlijk niet de hele vakantie geshopd

  9. Top | #9
    Florida Fanaat mattrob's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zuid Limburg
    Berichten
    1.288

    Standaard

    Niet goedkoop in Amerika :shock: !!! Ik ben een maandje geleden in San Diego / Los Angeles geweest. Daar was alles echt SUPER goedkoop. Ik heb heel veel gekocht (ik denk wel zo'n $ 1.250 aan kleding). T-shirts van de bekende merken (zoals Tommy, Guess, Polo, Calvin Klein) kocht ik voor tussen de $ 5 - $ 10 !!!! Daarnaast ook nog wat duurdere spullen gekocht, die ook erg goedkoop waren (Burberry jas bv).

    Ik heb heel veel bij de Macy's gekocht (heel veel in de aanbieding, eerst voor 66% afgeprijs, daar nog 30% overheen en dan als buitenlander nog 11% extra).

    Ik reisde alleen terug (medereizigers bleven in New York een paar dagen) en ik werd wel aangehouden bij de douane. Hij vond ook nog eens mijn credit card bonnen (waarvan ik zei dat ik die niet meer had) ... En hij ging op z'n gemakje door al mijn spullen heen .... Ik zei dat ik misschien voor $ 300 gekocht had. Na mijn bonnetjes 1 voor 1 te hebben doorgenomen, en ook de koffer nog bekeken te hebben, zei hij dat hij daar toch wel aan twijfelde.

    Uiteindelijk zei hij dat hij weinig zin had om alles te gaan uitzoeken, en dat ik mocht gaan. De schrik zat er wel goed in ......
    Orlando 1999, 2000, 2002, 2002, 2003, 2005, jan 2008, juli 2008, 2009, mei 2010, juli 2010, kerst 2010, jan 2012, juli 2012, nov 2012, juli 2013, nov 2013, juli 2015, juli 2016, juli 2017, nov 2017, juli 2018, nov 2018 http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2018

  10. Top | #10
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard

    Jaaaaaa !!
    Zowieso liggen de prijzen in Florida wat lager dan in Californie, o.a. door een lagere tax. het hangt er natuurlijk ook banaf waar je gaat kopen.
    Natuurlijk is niet alles goedkoper dan hier, maar bv. sportartikelen, kleding, elektronika, linnengoed zijn aanzienlijk goedkoper, zelfs bij normale winkels, en in de outlets ben je nog voordeliger uit.
    Voorbeeldjes:
    Champion pakken, momenteel zeer gewild bij de jeugd, hier € 100,00 , daar € 33,00 !! Meeste computers/ digitale camera's , MP3 spelers kosten daar in Dollars wat ze hier in Euro's kosten, dat scheelt dus bijna 1/3 .
    Dus: Lege koffer meenemen !!
    Eric



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •