Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 8 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 72

Onderwerp: WDW: Prijzen van eten en drinken

  1. Top | #1

    Standaard WDW: Prijzen van eten en drinken

    Wie kan mij vertellen wat de prijzen zijn voor het eten en drinken in de Disney parken.
    Als je hier een dagje naar de Efteling gaat ben je daar alleen al een vermogen voor kwijt.
    Wie kan me globaal wat prijzen noemen?

  2. Top | #2
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Locatie
    IJmuiden
    Berichten
    86

    Standaard

    Ik weet niet meer precies hoe duur het er was, alleen dat het allemaal (natuurlijk) fors geprijsd was. Of het duurder is dan de Efteling, ik dorst het niet te zeggen (ik had -heel hollands- mijn eigen eten meegnomen naar de Efteling), al vermoed ik haast van wel.

    Waarschijnlijk weet iemand die er onlangs is geweest het beter dan ik. :wink:

  3. Top | #3
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard

    Ik heb alleen ervaring met de prijzen in Disney:

    Drinken: flesjes kosten $ 2 voor water en $ 2,50 voor fris. In de counterrestaurants kun je grote bekers krijgen, maar dat is met leidingwater aangemaakt en smaakt dus heel erg naar Chloor. Niet doen!! Alleen cola en Dr. Pepper maskeert de chloorsmaak een beetje. Melk en sinaasappelsap zit in hele kleine verpakkingen en kost $ 1 tot $ 1,50.

    Eten: fastfood is meestal iets van $ 8-10 voor een "meal" (hamburger, friet en frisdrank). Als je in een "echt" restaurant in Disney gaat eten betaal je uiteraard veel meer.

    Wij nemen altijd zelf wat te eten mee, zodat we niet voor elke hap de hoofdprijs hoeven te betalen. 's Ochtends even langs de Publix en met een zak broodjes bespaar je dan al gauw behoorlijk wat dollartjes. In de parken eten we dan eerst die broodjes, vaak wel met iets lekkers erbij dat we daar kopen. Taco's bijvoorbeeld, of een paar frietjes etc. Ook frisdrank nemen we mee (enkele uit de diepvries, die zijn dan later op de dag nog lekker koud), maar dat is nooit helemaal genoeg om de hele dag door te komen, dus kopen we in het park meestal nog 2-3 flesjes.

    Niet dat we op onze centen zitten, maar er zijn andere dingen waar we de vakantiedollars liever aan uitgeven!

    NB: eten en drinken meenemen de parken in is geen probleem, zolang het normaal is wat je meeneemt. Grote koelboxen worden niet echt geappricieerd!! :roll:

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  4. Top | #4
    Vaste Bezoeker Karin71's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Locatie
    Zandvoort
    Berichten
    70

    Standaard

    Eten en drinken is in alle parken fors aan de prijs, de prijzen van Disney gelden ongeveer wel in alle parken. Maar Amerikanen zouden geen Amerikanen zijn als ze daar niet heel relaxed mee omgingen. Gewoon je eigengemaakte bammetje meenemen is geen enkel probleem hoor!
    (Als je het er voor over hebt om een extra rugzak mee te nemen :? )
    Karin en Wander (35 en 38 jaar) uit Zandvoort 8)
    Florida-1995-2005-2007

  5. Top | #5
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Helmond
    Berichten
    752

    Standaard

    Je kunt eten in alle prijsklassen in WDW. Uiteraard is een burger in een buffetrestaurant goedkoper dan een volledig diner in een tableservice restaurant. Je kunt echter op onderstaande site vrijwel alle menu's van alle restaurants in DisneyWorld bekijken, inclusief prijzen!

    http://www.allearsnet.com/menu/menus.htm

  6. Top | #6

    Standaard

    Bedankt voor jullie reacties en Frank die link naar alle restaurants in WDW is super!!
    Krijg ik tenminste een idee wat alles kost. Ik ga volgende week met 2 puber zusjes naar de parken, die hebben of honger of dorst.
    Ik hoor ook steeds dat je je beker drinken de hele dag gratis bij kunt laten vullen, is dit een fabeltje of kan dat echt?

  7. Top | #7
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard

    Je kunt op sommige plekken een speciale mug kopen, die je dan gratis de hele dag mag bijvullen, maar die kost uiteraard wel meer dan een gewone beker drinken. In de Disney resorts zijn ook dergelijke mugs te koop, maar die kun je dan weer alleen in de resorts bijvullen.
    Het is verstandig om wat flesjes water bij een supermarkt te kopen, en die in de vriezer in je kamer te leggen, en ze bevroren mee te nemen, dan heb je in ieder geval de eerste uren wat te drinken.
    Eric

  8. Top | #8
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Helmond
    Berichten
    752

    Standaard

    De "bottomless" mugs zijn in de waterparken (Blizzard Beach & Typhoon Lagoon) te koop voor een dollar of 12 en kunnen dan die hele dag gratis bijgevuld worden. Echter alleen diezelfde dag, dus niet als je een paar dagen later weer in dat waterpark terug komt. Ik heb deze mugs nooit gekocht (want wij verblijven altijd maar een paar uur in 1 waterpark) maar er schijnt een activatie-chip ingebouwd te zijn, die voorkomt dat je hem een volgende dag opnieuw gebruikt.

    In de Disney-resorts kun je ook vergelijkbare mugs kopen; die zijn specifiek voor dat resort en mag je gedurende je gehele verblijf onbeperkt gebruiken. De prijs is ook ca. 12 dollar. Officieel mag je bij een volgend bezoek geen gebruik meer maken van een eerder gekochte mug, maar dat wordt niet actief gecontroleerd. Ik heb ook mensen mugs zien gebruiken van voorgaande jaren (eens in de zoveel tijd wordt het design aangepast) of zelfs van andere resorts.

  9. Top | #9
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard

    Volgens mij werkt het tegenwoordig anders, ik weet het niet zeker meer, maar ik dacht dat ze bij TL en BB mugs verkopen, waar een sticker op zit met een streepjescode, en die moet je langs een scanner halen voor je kunt tappen.
    Maar zoals gezegd, omdat ik ze niet heb gekocht, heb ik er niet specifiek op gelet, en kan ik het helemaal fout hebben.
    Eric

  10. Top | #10

    Standaard

    Wij hebben afgelopen jaar in BB zo'n mug gekocht kostte toen 10 dollar en deze werkte inderdaad met een sticker met streepjescode die je op diverse plaatsen in het park langs een scanner kunt halen en daarna kun je de frisdrank tappen die je wilt.

    Als je van plan bent om terug te gaan naar een waterpark TL of BB maakt niet uit welk park of in welk park je de eerste keer een beker gekocht hebt,kun je die beker weer meenemen je koopt dan alleen een nieuwe streepjescode die ze dan op je beker plakken dit kostte vorig jaar 7 dollar (m.a.w. zo'n beker kost 3 dollar).
    wij vonden dit een goedkope manier om in het park te drinken we waren met z'n drieen en hadden die beker snel terug verdient.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •