Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 24

Onderwerp: [Reisverslag] Orangedevil: Miami-Orlando 2009

  1. Top | #1

    Standaard [Reisverslag] Orangedevil: Miami-Orlando 2009

    Ik wilde eigenlijk geen planning maken en maar kijken waar het schip strand maar een planning is toch wel handig. Dit is een beetje een globale planning want er kan ter plekke wat veranderen aangezien onze dochter van 2 ook mee is

    Dag 1: Amsterdam-Atlanta-Miami.(2 nachten Marriot Courtyard Downtown).

    Dag2: Miami Metro zoo/s’ávonds Bayside mall(tegenover hotel).

    Dag3: Miami-Orlando misschien via de kust/rest van de dag rustig aan.(4 nachten Caribe Royale).

    Dag4: Seaworld(VIP tour).

    Dag5: Halve dag Magic Kingdom/Rest van de dag zwembad etc.

    Dag6: Wallmart/Flea market/ Blizzard Beach.

    Dag7: Rustdag/verhuizing/boodschappen/s ávonds Illumination .(13 nachten Condo Cane island).

    Dag8: Halve dag Epcot/Rest van de dag relaxen/s ‘avonds Old Town.

    Dag9: Dagje strand(Clearwater Beach?).

    Dag 10: Ochtend relaxen/In de middag Magic Kingdom met Spectromagic en Wishes.(characterdiner in Crystal palace).

    Dag 11: Typhoon Lagoon/Disneyquest/Downtown Disney.

    Dag12: Rustdag/Big Bounce speelpaleis.

    Dag 13: Universal Studio’s.

    Dag14: Animal Kingdom.

    Dag 15:Ontbijt bij Chef Mickey.Rustdag/Shoppen in diverse malls.

    Dag 16: Half dagje Hollywood Studio’s/Rest van de dag relaxen/s’avonds Fantasmic.

    Dag17: Islands of adventure.

    Dag18: Half dagje Epcot/Rest van de dag zwembad etc.

    Dag19: Rustdag/Celebration/koffers inpakken etc.

    Dag20: Orlando-Atlanta-Amsterdam.

    Dag21: Amsterdam.

    We hebben veel rustmomenten ingelast omdat het toch wel vermoeiend en warm is.
    Verder hebben we natuurlijk veel restaurants op onze verlanglijst waaronder 1 x een character diner. Ook een aantal keer midgetgolf doen we en ook wil ik nog wel een helikoptervlucht mee maken voor de 2e keer. Verslag volgt pas na de vakantie aangezien we geen internet hebben daar. Het duurt nog wel even voordat we gaan trouwens.
    Laatst gewijzigd door Orangedevil; 12-07-09 om 20:34.
    Orlando: 2007,2008,2009,2010. Florida: 2000,2002, 2004,2005,2012,2013 Zuid-west: 2001,2006,2011 Noord-oost: 2003. Las Vegas: 2003/2004.
    2014.1 o.a. NY+Wash D.C. http://usa2014deel1.blogspot.nl/
    2014.2 o.a. NY,Boston,Niagara,Toronto. http://usa2014deel2.blogspot.nl/
    2015 Orlando http://orlandolente2015.blogspot.nl/

  2. Top | #2

    Standaard Re: Reisschema Orangedevil: Miami-Orlando

    Courtyard Marriot Miami(2 nachten).




    ----------------------------------------------------------------------------------
    Caribe Royale Orlando(Lake Buena Vista)(4 nachten).








    --------------------------------------------------------------------------------
    Condo Cane Island Kissimmee(13 nachten).





    Laatst gewijzigd door Michael66; 11-07-09 om 07:22.
    Orlando: 2007,2008,2009,2010. Florida: 2000,2002, 2004,2005,2012,2013 Zuid-west: 2001,2006,2011 Noord-oost: 2003. Las Vegas: 2003/2004.
    2014.1 o.a. NY+Wash D.C. http://usa2014deel1.blogspot.nl/
    2014.2 o.a. NY,Boston,Niagara,Toronto. http://usa2014deel2.blogspot.nl/
    2015 Orlando http://orlandolente2015.blogspot.nl/

  3. Top | #3

    Standaard Re: Reisschema Orangedevil: Miami-Orlando

    Dit topic kan verplaatst worden naar reisverslagen.

    Reisverslag Miami-Orlando 26 September t/m 17 Oktober 2009.

    Week voor vertrek,week 39.

    Het was een drukke week. Op zondag is Savannah gevallen op de kermis in Oers en heeft ze 2 hechtingen gekregen in het Maxima Medisch Centrum.



    Nog naar het consultatieburo geweest en Savannah doet het heel goed. Ze kan al springen en goed voetballen. Dat hoort een net 2-jarige schijnbaar nog helemaal niet te kunnen. :evil:
    Ook zijn we nog naar de verloskundige geweest, want Savannah krijgt een broertje of zusje als alles klopt op 10 April!
    Verder nog 3 dagen gewerkt waar het druk was. Op donderdag toen ik al vrij al had kwamen ze van de universiteit van Groningen een iq-test afnemen. Want ik kreeg een paar maanden geleden een brief of ik mee wilde doen voor 50 Euro. Ben benieuwd naar de uitslag(of juist niet).
    Verder de koffers al ingepakt. Op vrijdag(dag voor vertrek) rond een uur of 13 richting Zaandam vertrokken voor de laatste nacht. Ook is de moeder van Femmy jarig. s Ávonds hebben we nog flink gegourmet.



    Ik probeerde het wel rustig aan te doen met de alcohol want heb geen zin om morgen halfzat dat vliegtuig in te rollen. Op zich wel gelukt,6 blikjes Amstel en 3 borreltjes Dooleys(Wodka met caramel). Veel alcohol zal ik niet op vakantie drinken blijkt later,maar daarover later meer. Om 23 uur ging bij ons allemaal het licht uit. Morgen om 6 uur al de wekker.
    Orlando: 2007,2008,2009,2010. Florida: 2000,2002, 2004,2005,2012,2013 Zuid-west: 2001,2006,2011 Noord-oost: 2003. Las Vegas: 2003/2004.
    2014.1 o.a. NY+Wash D.C. http://usa2014deel1.blogspot.nl/
    2014.2 o.a. NY,Boston,Niagara,Toronto. http://usa2014deel2.blogspot.nl/
    2015 Orlando http://orlandolente2015.blogspot.nl/

  4. Top | #4

    Standaard Re: Reisschema Orangedevil: Miami-Orlando

    Zaterdag 26 Sept. Dag 1.

    En toen begon het. Savannah was afgelopen week wat ziek. Een aantal keer overgegeven. Ze heeft gisteren de hele vrijdagavond goed geslapen maar toen wij naar bed gingen werd ze wakker en wilde niet meer slapen. Uiteindelijk lukte het pas na 12-en. Ook hadden Femmy en ik veel last van onze kattenallergie want er lopen hier 2 katten rond. Dus met open raam slapen wat wel koud was. Om 6 uur ging dus de wekker en om 06:20 gingen we eruit. Verder ging alles vlot en om 07:15 waren we onderweg. Savannah werd ziek in de auto en alles kwam er weer uit. Binnen een kwartier waren we op Schiphol(fijn dichtbij) en we deden eerst Savannah omkleden in de parkeergarage.

    We keken op de borden en liepen naar hal 2. Hm, normaal moeten we naar hal 3 als we naar amerika gaan. Het is vandaag druk op Schiphol,zaterdag he. We sluiten in de rij aan bij Delta en als we aan de beurt zijn worden we teruggestuurd. Schijnbaar moeten we eerst onze tickets uitprinten uit een automaat en daarna pas naar de balie. Is dit nieuw ofzo want dit hebben wij nog nooit hoeven doen. Femmy ging dat doen terwijl ik met de koffers bleef wachten bij de balie. Tot grote irritatie van andere mensen want ik stond volgens hun in de weg. Maar ja dit was voor ons makkelijker anders moesten we met al de spullen tegen de stroom in terug. Uiteindelijk kwam Femmy terug en is alles goed, behalve dat Savannah's ticket er niet uit kwam. Dus weer opnieuw.

    Door al dit gedoe heeft het ons 45 minuten gekost en hadden we geen tijd meer om traditioneel met de wegbrengers(deze keer alleen Femmy's moeder) nog wat te drinken. Meteen maar door de douane want het was inmiddels al 9 uur. Gelukkig hadden we thuis al wat boeken gekocht dus dat hoefde niet meer. We wilden nog wel dollars pinnen maar daar was het veel te druk dat doen we wel in Amerika. snel wat Mac gehaald en Femmy ergens een broodje en dat aten we op bij gate E05.

    Omdat we wat later waren konden we snel door de security check en konden we snel instappen. In een vliegtuig van North-West Airlines terwijl we eigenlijk Delta hebben. Zal wel een partner zijn.



    Op weg naar tussenstop Atlanta hadden we stoel 18 D-E-F. Geen fijne plaatsen zo in het midden. De autostoel geinstalleerd en Savannah erop. Die stelen ze geen tweede keer zie verslag vorig jaar. De vlucht verloopt goed met Savannah,ze speelt wat,kijkt tv en slaapt. Ook in het vliegtuig moest ze overgeven.



    Verder waren de stewardessen weer 1 brok chagrijn zoals we gewend zijn van Amerikaanse stewardessen. Savannah kreeg geen kindermaaltijd terwijl die wel besteld was. Het eten kwam al om 12 uur s'middags en de kip was al op terwijl we op rij 18 zitten. Ik pas dus.
    Ook mocht Savannah niet lopen in het gangpad.





    Verder is de entertainment goed met veel oude en nieuwe films.
    En natuurlijk met spellen zoals Bejeweld en Triviant. We hebben alledrie wat bij kunnen slapen maar we moesten wel lang wachten voordat we eruit konden in Atlanta. Oorspronkelijk hadden we maar 2 uur overstaptijd maar dat is bijgesteld naar 5 uur. wel lang maar nu hebben we wel alle tijd. Bij de douane stond helemaal niemand en daar waren we zo doorheen. We hebben ook wel eens 1,5 uur moeten wachten. Met de metro dan naar Concourse A.






    We keken eerst even waar we wat konden eten,geen Japanner gevonden helaas. Wel een Chinees genaamd Asian Chao. Ok mooi.
    We namen allebei Nasi met kip,veel te veel natuurlijk. En Savannah rent maar rond niet moe te krijgen. Daarna nog even donuts gehaald bij Dunkin'donuts voor later in het hotel. Even zoeken naar A-9 want daar staat ons vliegtuig naar Miami. Maar zoals zo vaal een gate wijziging naar E-33. Een heel eind verder dus. Er lopen hier trouwens veel soldaten rond op weg naar een missie? Een tramrit en 20 minuten later staan we bij E-33.

    Savannah hield de donuts goed in de gaten maar at er niks van want ze werd weer ziek en dat weet het tapijt daar ook. Effe snel opgedweild en het valt allemaal wel mee.





    De vlucht naar miami duurde 1 uur 29 en Savannah sliep meteen. Na de landing halen we de koffers meteen op en nemen de shuttle naar Alamo. Normaal hebben we Avis voor de auto maar deze keer was Alamo goedkoper. De chauffeur van de shuttle krijgt $3,5 fooi voor het sjouwen. Dan weten we waarom we anders nooit voor Alamo kiezen.
    We zijn snel aan de beurt dat wel maar wat een dreiners zeg.

    Hij begint meteen over dat we een grotere auto nodig hebben en dat we geen bagae op de achterbank mogen hebben. Maar deze aanval slaan we af. Volgende probleem,Femmy mag blijkbaar niet rijden tenzij ze $10 per dag toeslag betaald. Vroeger mochten we gewoon allebei rijden dus dit is een raadsel. We besluiten om 3 dagen te betalen zodat Femmy ook kan rijden op het lange stuk naar Orlando over een paar dagen. De rest rijd ik en dat betekend dat ik alleen nog maar kan drinken als we nergens meer heen gaan s'avonds. Een lekker pilske bij het eten of s' middags bij het zwembad zit er dus niet in.

    Dan begint ie natuurlijk over de verzekering maar we zeggen hem dat we alles incl. geboekt hebben. Dan moeten we het zelf maar weten weet je wel niet hoe duur een autoruit is en dergelijke zegt ie.
    Dan zegt ie dat we de auto leeg in moeten leveren en dat ze automatisch voor $37 de auto vol tanken. Er kan maar $25 in blijkt later. vorig jaar bij Avis konden we hem gewoon vol inleveren wat goedkoper is dus.

    We mogen vervolgens niet kiezen,(waarom anderen altijd wel)
    en we krijgen een Kia. Groot genoeg voor ons 3-en en ook voor de koffers. Navigatie aan en karren maar. We hebben alleen de verkeerde straat ingevoerd en komen volgens mij niet in een heel sjieke wijk, maar verder geen probleem. Ik weet de weg wel een beetje(ja echt) en leid ons naar de AA-Arena en vandaaruit zijn we er zo. We zitten in downtown Miami in het Marriot Courtyard. Voordat we de garage in rijden moeten we eerst(zo lijkt0 een prostituee en haar pimp ontwijken die net uit ons hotel komen. Downtown Miami he. Gaat hier wel makkelijk voor hun. Je kan via een achteringang in de parkeergarage het hotel in zonder door de hoofdingang te gaan zo sneaken ze binnen natuurlijk.

    Parkeren kost $15 per nacht maar het is maar voor 2 nachtjes.
    We zitten in Miami omdat we eingelijk een cruise wilden doen en hadden de tickets en hotel al geboekt. Maar we hebben er vanaf gezien en gaan nu eerder naar Orlando. Snel naar de kamer op de 5e verdieping. De kamer is zoals gewoonlijk heel netjes.



    Ik loop nog even naar de lobby om te internetten in het business cente maar die kan ik niet vinden. Wat zou PSV tegen Willem II gedaan hebben? Ik zie het morgen wel. Om 23 uur lekker slapen. :P
    Laatst gewijzigd door Orangedevil; 18-10-09 om 21:58.
    Orlando: 2007,2008,2009,2010. Florida: 2000,2002, 2004,2005,2012,2013 Zuid-west: 2001,2006,2011 Noord-oost: 2003. Las Vegas: 2003/2004.
    2014.1 o.a. NY+Wash D.C. http://usa2014deel1.blogspot.nl/
    2014.2 o.a. NY,Boston,Niagara,Toronto. http://usa2014deel2.blogspot.nl/
    2015 Orlando http://orlandolente2015.blogspot.nl/

  5. Top | #5

    Standaard Re: Reisverslag en reisschema Orangedevil: Miami-Orlando

    Zondag 27 September Dag 2. Miami

    Terug naar het verleden en koud op een warme plek.

    Om 2 uur word ik wakker,te vroeg. Om 4 uur word ik weer wakker,te vroeg.
    Uiteindelijk om 04:30 wakker,ook te vroeg maar wel klaarwakker.
    De andere 2 worden om 05:45 wakker. We wilden dan maar alvast gaan zwemmen want het zwembad is al om 6 uur open. Maar we stonden voor een gesloten deur want ze hebben het veranderd naar 7 uur. Dan maar gewoon aankleden en ontbijten in het hotel. Maar niet voordat we het uitzicht vanaf het balkon bekeken hebben.







    Terug naar het ontbijt. Voor $13 per persoon mag je onbeperkt buffetten. Savannah is natuurlijk gratis. Het is luxe maar we zijn wel alleen op dit tijdstip. De ei,bacon etc, zijn niet aan te slepen. Ja als het op buffet aankomt zijn we net boksers die de bel niet horen



    Daarna even internetten in het business centre die we nu wel gevonden kregen. Mailen naar huis en PSV heeft gewonnen van Willem II.:wink:
    Savannah is niet weg te slaan bij het grote aquarium in de lobby.

    Geen dierentuin en strand zoals gepland vandaag maar andere dingen.
    Om 9 uur rijden we weg uit het rustige downtown, het is zondag. Doordeweeks wil je hier niet rijden denk ik. We zijn op weg naar het Holocaust Memorial een paar mijl verderop. Via de Macarthur causeway(bekend van Bad Boys 2 met die rollende auto's) komen we in Miami Beach uit.



    Een paar kwartjes in de meter en we kunnen naar het monument. We zien meteen die enorme hand mat al die beelden erop.



    We zien dan een beeld van een vrouw met daarop tekst van Anne Frank.



    We lopen dan links van de vijver naar een grote muur met veel namen van de 6 miljoen slachtoffers. Er zijn hier meer van die muren.



    Dan komen we in een soort koepel waar een davidster aan het plafond hangt waar licht doorheen komt en zo op de grond schijnt.



    Ook hoor je kinderen zingen en staan hier alle namen van alle kampen zoals Westerbork,Sobibor,Auschwitz etc.

    Dan ga je via een tunnel naar een centraal plein waar de hand staat. Hier staan ook beelden op de grond en weer veel namen op de muren. Het eerste aanblik is een kind die op de grond zit. De beelden zijn zo mooi gemaakt dat je echt de angst op hun gezichten ziet.









    Femmy hield het niet droog met die muziek enzo. En het is verder zo stil terwijl je midden in de stad bent, het is wel zondag morgen half 10 dat wel. Savannah is er ook stil van net alsof ze voelt wat dit allemaal is.

    Terug door de tunnel en dan rechtsaf. Hier staat ook weer een lange muur met allemaal foto's en gebeurtenissen van toen. Ook weer indrukwekkend. We komen een man en zijn zoon tegen en die man probeerd alles erin te prenten bij zijn zoon. Ook praat ie met ons over dit monument enzo. Wij vinden het monument echt indrukkwekkend maar misschien toch wel op de verkeerde plek in Miami. Dit hoort in Europa te staan. Dit is wel een moment dat je hier moet zijn. Foto's laten niet zien hoe het echt is net als bij de Grand Canyon.

    We rijden dan terug en zetten de auto in de garage en nemen de gratis monorail naar het park. We willen hier wat rondkijken en daarna naar Bayside mall. Maar Savannah slaapt en slaan we het park over want daar wilden we heen zodat zij kon spelen in de speeltuin.

    Dan nemen we de volgende halte wel bij Bayside mall. In het winkelcentrum drinken we wat en Femmy koop parfum van Hypnose bij Parfummania. Ook kopen we in de Disneystore een Mickey Mouse pakje voor Savannah voor met carnaval en een drinkbeker.



    Femmy kijkt nog bij Victoria's Secret naar Uggs maar die hebben ze niet.
    Inmiddels heb ik de verassing voor vanavond verklapt. We gaan naar Disney on Ice in de AA-Arena. Toen ik 30 werd had Femmy ook vanalles geregeld. Nu is Femmy dit jaar 30 geworden en krijgt ze dit dus en ook nog een verassing in Seaworld. We lopen via de mall naar het stadion dat hier langs ligt.



    We halen de kaartjes op die ik besteld heb en ik wil nog even in de basketbalwinkel kijken maar die is dicht. De show is pas om 17 uur dus we kunnen nog even terug naar het hotel. Het is hier nu echt bloedheet trouwens.





    We gaan dan met de monorail terug naar het hotel.



    We doen dan wat boodschappen bij CVS en duiken dan het zwembad in. Het is half 2 en we hebben nog wel even tijd voor de show om 17 uur begint. Niet voor heel lang want het begint te regenen. Het doet niet veel maar je weet maar nooit hier onweert het nogal eens.





    Voordat we naar het stadion gaan rusten we nog wat op de kamer en Savannah showt haar nieuwe kostuum.



    Om 15:45 uur rijden we met de auto naar de garage van Bayside mall waar we voor $10 parkeren. Te voet lopen we dan naar het stadion. Van buiten lijkt het klein maar van binnen is het gigantisch. De ene roltrap na de andere. We hebben plaatsen op de 2e ring(van de 3) helemaal vooraan. Savannah vind het geweldig en is niet te houden. Er kunnen hier zo'n 20.000 man in die er vandaag natuurlijk niet zijn. We hebben de show Princes Classics.













    De show duurt zo'n 2 uur met pauze en om 19:15 gaan we op weg naar Bayside mall om te eten bij Chili's. Ik voel mij niet helemaal fit,waarschijnlijk slaapgebrek en ik bestel een Ceasar Salad terwijl ik hier heen wilde voor het vlees. Femmy had Sirloin en Savannah pizza. In het hotel vallen we om 21:30 al in slaap na 2 korte nachtjes.
    Laatst gewijzigd door Orangedevil; 19-10-09 om 19:30.
    Orlando: 2007,2008,2009,2010. Florida: 2000,2002, 2004,2005,2012,2013 Zuid-west: 2001,2006,2011 Noord-oost: 2003. Las Vegas: 2003/2004.
    2014.1 o.a. NY+Wash D.C. http://usa2014deel1.blogspot.nl/
    2014.2 o.a. NY,Boston,Niagara,Toronto. http://usa2014deel2.blogspot.nl/
    2015 Orlando http://orlandolente2015.blogspot.nl/

  6. Top | #6

    Standaard Re: Reisverslag en reisschema Orangedevil: Miami-Orlando

    Maandag 28 September Dag 3 Naar Orlando.

    De ongenode gast op de golfbaan.

    Vandaag om 04:41 wakker geworden, toch weer 11 minuten later dan gisteren. :evil: Maar ja we lagen er ook vroeg in he. Het is dus vroeg dus ik kijk dan maar wat tv. Er zijn genoeg zenders TNT,TNN,CBS,TBS,ESPN1,ESPN2,ESPN3 4 EN 5,HBO2,HBO3,HBO4,Learningchannel,Readingchannel,Hi storychannel,swimchannel etc,etc.
    Ik kom uit bij een houthakkerswedstrijd in Indian River. Het gaat niet alleen om de snelheid maar ook om de techniek. Kijk uit voor de vingertoppen,auw dat gaat ie voelen.
    Al snel zap ik verder en kom ik uit bij een soort Tell sell channel.

    Een jaar of 12 geleden had je een programma op TV dat Amazing Discoveries heette. In dit programma werden fantastische producten aangeboden die je het leven o zo makkelijk konden maken. Een wax voor je auto dat ervoor zorgde dat je je motorkap gewoon in brand kon steken zonder dat ie dof werd. Een bijzettafeltje met maar liefst 86 standen. Dus zegmaar 86 tafeltjes in één!!!!! Een cd box met al je favoriete hits uit de jaren 50. Allemaal hartstikke mooi, maar er is één product waar ik zo vreselijk van onder de indruk was, dat ik tot op de dag van vandaag spijt heb dat ik het niet heb gekocht. Het Sobakawa Pillow.


    Dit is niet zomaar een kussen, dit is 600 jaar oosterse wijsheid en ca. 2 kilo boekweitdopjes verpakt in een 100% katoenen kwaliteitssloop. De boekweitdopjes vormen zich naar je lichaam en voeren de warme lucht af, aldus Dr. Kazu Watanabe. Dit alles resulteert in een harmonieuze nachtrust. In het Tell Sell filmpje legt Dr. Watanabe uit dat draaien in je slaap een teken van onrust is. Het Sobakawa Pillow voorkomt dat je in je slaap gaat draaien omdat je gewoon goed ligt. Klinkt logisch toch……..



    12 jaar later. Reclame Eastborn matras: Een mens moet zich tijdens het slapen 30 á 40 keer draaien per nacht. Alleen dan heb je een gezonde nachtrust. Het Eastborn matras zorgt hiervoor. Wat zullen we GVD nou krijgen??

    Heeft Dr. Watanabe zitten liegen of hebben ze bij Eastborn gewoon schijt aan 600 jaar oosterse wijsheid. Wie moeten we nou geloven?? Boxspring vs Boekweitdopjes, ik weet het niet meer……
    Één ding is zeker, een combinatie van beiden moet je nooit doen. Denk maar ’s na over wat er gebeurd als je lichaam 40 keer draait op je Eastborn matras terwijl je hoofd heerlijk stil ligt op je Sobakawa Pillow. Juist, je breekt je nek terwijl je slaapt.

    Tis altijd vervelend om er pas na 12 jaar achter te komen dat iets 1 grote leugen was.
    Maar ik lig er niet meer wakker van…….

    Wie wel wakker worden zijn Savannah en Femmy om 06:30,toe maar. Lekker uitgemaft dames? Na nog wat internetten hebben we alles ingepakt. We besluiten om onderweg wel te ontbijten. De rit naar Orlando is ongeveer zo'n 4 uur rijden. Het verlaten van Miami gaat soepel ook al is het maandagmorgen. We zien allemaal namen van wijken voorbij komen die bekend in de oren klinken als risicovol om te stoppen. Voorbeelden zijn Little Haitti(of Havanna,vergeten?) en Opa Locka.

    Als we dan het bord Ft.Lauderdale zien gaan we eraf. Dit is wel een rijke stad hier hebben we al eens geslapen. We gaan voor de eerste keer naar de Denny's. Savannah betreed als eerste dit heilig grondgebied en de emoties komen boven. Blijft toch je dochter he. :wink:
    Ik bestel een milkshake en de waitress kijkt mij zo aan van weet je wel niet hoe laat het is? Ik kijk verbaasder terug en vraag van welke planeet ze komt.( Ja niet echt maar ik dacht het wel maar ff voor de vorm).

    Is dit niet het land van de onbegrensde mogelijkheden? En is dit niet het restaurant waar je 24 uur per dag ook al is het 11 uur s' avonds ontbijt kan kopen. Dus zit niet zo te grijzen en breng mij een milkshake,chocolade. Zeker maandagmorgen. Verder lekker eieren met bacon en toast gegeten. Ik bestelde alles los maar zij wees me op een combo wat goedkoper uitvalt. Ah ze begint al wat bij te trekken. Even later toen ik naar de wc liep hoorde ik haar wel praten met een collega over een milkshake en vroegte enzo.

    Na het ontbijt rijden we naar Boomers. Een amusementscenter waar ze ook een houten achtbaan hebben. Maar helaas is het parkje pas om 12 uur open en het is nu 10 uur. Ik heb deze achtbaan in 2005 al eens gedaan dus zo erg is het niet. Je kan op 2 manieren naar''boven''. Via de i-95 of via de turnpike. De turnpike is een tollweg maar is geschikt voor het doorgaande verkeer en heeft ook minder afslagen. Na nog een rustpauze onderweg komen we zonder vertraging en $13,20 toll lichter aan in Lake Buena Vista onder de rook van Orlando.



    Het is 13:30 en ik hoop dat we al in kunnen checken in het Caribe Royale. We hebben hier 4 nachten.
    Femmy gaat naar binnen om in te checken en komt beschaamd terug. Ze voelt zich ondergekleed in haar korte broek zo tussen al die stropdassen. de lobby is dan ook wel heel mooi.







    We mogen er al in en onze kamer zit op de 4e verdieping. De kamer is echt mooi met een aparte woon en slaapkamer.





    We hebben ook nog nooit zo'n mooi uitzicht gehad.



    Het word tijd voor het immens grote zwembad. Savannah heeft het alleen nog maar gehad over Semmen(zwemmen) en Lijen(glijden). We brengen er ongeveer 1,5 uur door. Het water is lekker koud en das fijn met de warmte.





    Savannah mag niet alleen glijden van de badmeester alleen maar samen. Maar samen wil ze dus niet en de glijbaan doen we dus niet vaak. We eten ook lekker hotdogs aan de rand van het zwembad.

    Na het zwemmen kleden we ons om en speelt Savannah nog wat in de speeltuin hier in het hotel.





    Het is nog te vroeg voor het avondeten en rijden daarom naar de Nike Factory store in Kissimmee. We kopen allebei een paar Nikes. die van mijn zijn omgerekend 55 Euro en dan die van Femmy 30 Euro. In Nederland betaal ik voor die van mij minstens 150 Euro.



    Hier laten we het bij voor nu en snellen richting de Japanner Kobe Steakhouse in Lake Buena Vista pal naast de i-4. We zijn namelijk Japans eten verslaafd. En tegenwoordig komen we er niet zo vaak meer vanwege Savannah natuurlijk.



    Ik bestel een menu met kip en steak en Femmy 1 met St.Jacobsschelpen. Ook krijg je er standaard rijst,salade,soep etc bij. Ook bestellen we wat sushi bij. Savannah kijkt haar ogen uit met het gehak op de bakplaat en krijgt veel aandacht van de kok. Er zitten ook andere mensen aan tafel Amerikanen maar ook mensen uit Tjechie. We krijgen veel te veel en laten de overblijfselen inpakken. Ik heb ook veel te veel cola gedronken, mijn glas is 5 keer! (gratis) bijgevuld.

    De rekening valt mee voor een Japanner. $63 Dollar totaal. Komt dan nog wel fooi bij. Wat ze voor het gemak maar even uitgeteld hebben. $11 komt er dan bij, Maar goed $75 is 50 Euro. Dat ben je in Nederland al per persoon kwijt bij een Japanner.




    We willen ook nog even midgetgolven bij Pirate's cove hier vlakbij. Ik bedoel Minigolf want midgetgolf vinden ze hier beledigend voor midgets. Savannah mag gratis mee golven voor de lol, en ze maakt op de 1e hole een hole in one. Echt waar het staat op de film.
    :shock:



    Wij zijn fanatieke midget uhm minigolvers. We ontlopen elkaar niet veel en zijn altijd fanatiek hoewel ik iets beter ben(lees vaker win of zoals Femmy zegt vaker geluk heb). Het gaat gelijk op.



    Als we bij hole 14 ofzo aan zijn gekomen zijn we bijna klaar. Savannah staat nog op de baan en dan krijg ik de schrik van mijn leven. Ik zie iets kronkelen tussen haar benen op de grond. Ik dacht nog ze heeft toch een luier aan totdat ik zie dat het een slang is. Net was ie er nog niet. Zeker uit een hindernisrots gekropen en hebben we hem wakker gemaakt. Hij is zeker een halve meter lang. Ik sta er het verste vanaf en schreeuw: Savannah een slang! Ze begrijpt het natuurlijk niet en gaat er bovenop staan. Femmy staat dichtbij gilt en tilt Savannah op. Ik schreeuw nog vlug maak een foto maar we krijgen alleen staartje erop voordat ie in de bosjes verdwijnt. Ook konden we niet filmen want dat opstarten duurt altijd zo lang he.
    Ik kan de foto wel inzoomen maar weet niet hoe die opgeslagen moet worden dan.
    Dit was hem ongeveer.


    We checken of Savannah gebeten is maar dat is niet het geval. Volgens mij zijn er geen giftige slangen in Florida. Tenminste 70% is niet giftig zei een Seaworld medewerker later. Is al de 3e keer dat we er 1 ontmoeten. 1 Keer kronkelde er 1 in de Everglades onder onze auto door. Dat was een grote zwarte. En Femmy heeft er ooit 1 gezien aan de kant van de beekjes in kelly park.

    Het golven ging goed, ik zat de hele tijd op par of zelfs eronder. Na dit incident werd het wel wat minder maar ik won ruim van Femmy maar voor de statistieken en het doelsaldo is de terugval slecht. Bij elke boomstronkje denken we dan een slang te zien natuurlijk. We slaan trouwens ook nog 2 ballen het water in.

    Om 21:15 zijn we thuis nadat de navigatie ons ver om heeft gestuurd via de Premium outlets. Ah we zien het al de optie u-turn stond uit. Ik duik nog even het zwembad in en die is koud zo s'avonds. Ik warm later nog even de restjes op van de Japanner want de cola is inmiddels gezakt. Om 00:30 uur ga ik slapen. hopelijk morgen wat later wakker. Morgen naar Seaworld met de 2e verjaardagsverassing voor Femmy.
    Laatst gewijzigd door Orangedevil; 20-10-09 om 19:26.
    Orlando: 2007,2008,2009,2010. Florida: 2000,2002, 2004,2005,2012,2013 Zuid-west: 2001,2006,2011 Noord-oost: 2003. Las Vegas: 2003/2004.
    2014.1 o.a. NY+Wash D.C. http://usa2014deel1.blogspot.nl/
    2014.2 o.a. NY,Boston,Niagara,Toronto. http://usa2014deel2.blogspot.nl/
    2015 Orlando http://orlandolente2015.blogspot.nl/

  7. Top | #7

    Standaard Re: Reisverslag en reisschema Orangedevil: Miami-Orlando

    Dinsdag 29 September dag 4. Seaworld

    Twee Very Important People en 1 Very Imported Princess.

    Om 05:45 wakker, het begint langzaam te komen. Ik dacht dat het zwembad al om 6 uur open was dus ben ik in mijn zwembroek naar beneden gegaan. Maar toen ik zag dat het pas om 8 uur open was ben ik maar even naar de gameroom gegaan. Nog wat knuffeltjes proberen te grijpen maar helaas. Op de weg terug loop ik door een tuin van het hotel en schrik mij ineens kapot. Dendert een dikke vette wasbeer voor mij de bosjes in. Die doen niet zoveel maar toch ff schrikken na die slang van gisteren. Het is ook nog donker.

    Om 07:30 maak ik Savannah en Femmy wakker want we moeten vandaag vroeg weg want ik heb iets gepland. Als 2e verassing voor der 30e verjaardag gaan we naar Seaworld waar ik stiekem een VIP-tour heb geboekt voor ons drieeen. In die tour ga je allemaal leuke dingen doen maar dat lees je later wel. Om 08:00 uur gaan we. We gaan eerst ontbijten bij Ponderosa hier tegenover. Weer onbeperkt buffet voor een paar dollar. Ik push een beetje om te gaan want we moeten ons om 09:30 melden voor de tour van 10 uur. Dat vind Femmy niet fijn want die wil rustig eten maar het is voor een goed doel.

    Voor we gingen eten hebben we de auto ook nog voor $25
    volgetankt en luiers gekocht. We zijn binnen 10 inuten in Seaworld want we zitten vlakbij. $12 parkeergeld en we staan bijna vooraan. Lekker rustig maar het is nog wel vroeg. Met onze al gekochte en geprinte tickets zijn we binnen no time in het park. Zal ik voor de tour even snel Manta de nieuw coaster doen? Toch maar niet je weet niet hoe lang de rij is en ik wil niet te laat terug zijn. Ik meld ons aan voor de tour en om 10 uur worden we opgehaald door Jim die ons rondleid. Er is ook nog een ander gezin die met ons meegaat. Een typisch Amerikaans tv gezin lijkt het wel uit Portland.



    Femmy was overigens blij verrast met de verassing! De tour duurt maar liefst 7 uur en na een voorstelrondje gaan we snel op weg. We staan even stil bij de schilpadden die medische controle hebben. Boven ons word de nieuwe achtbaan Manta omhoog getakeld,kan bijna niet wachten om hem te doen. Maar we gaan eerst naar de dolfijnen. Je kan hier voor $7 pp. een bakje vis kopen en dan de dolfijnen voederen en aaien. Bij ons zit het er al in en krijgen dubbele porties vis. We zijn buiten de wachtrij om snel aan de beurt. Savannah word helemaal wild en vind het echt leuk. Een meisje in het andere gezin heeft nog geen dolfijn aan kunnen raken en begint te huilen als we moeten gaan. Maar voor haar word er nog speciaal een dolfijn gehaald die ze kan aaien,VIP he.







    Vervolgens gaan we naar de Stingrays die we ook mogen voeren. We hebben op de Kaaimaneilanden alleen eens met ze gezwommen maar dat waren echt joekels. We krijgen weer een dubbele portie vis. Er is ook een vogel die er zo 1 uit mijn hand graait. Het voeren is ook weer leuk en er word vanalles verteld door Jim.







    Na dit avontuur is het tijd voor Manta. Femmy wacht met Savannah en 2 leden van het andere gezin bij de nieuwe aquaria.





    Wij gaan via de VIP ingang naar de treintjes. We mogen achterin zitten wat ook de meest intense plaats blijkt te zijn. In deze achtbaan hang het karretje onder de rails. Je gaat gewoon in een stoel zitten. die kantelt dan voorover zodat je met je gezicht omlaag kijkt. De lifthill is echt bijzonder omdat je recht omlaag kijkt. Het is ook redelijk hoog dus voor mensen met hoogtevrees niet aan te raden.

    [img][/img]

    Je raast dan als een gek omlaag. Je komt dan in een element waar je een gevoel krijgt die ik nog nooit in een achtbaan gehad heb. Het heet de Pretzel loop. Een soort omgekeerde looping. Als je op dat hoogste punt bent dan lijkt het net of je zweeft en dan ga je omlaag de looping in en krijg je toch een slinger. Je krijgt een klap op je borst en je snakt naar adem. Wat een adrenaline zeg. Het is echt apart om zo onder de baan te liggen. Op het eind ga je ook nog door het water heen.




    Het is echt 1 van de beste die ik ooit gedaan heb in ieder geval de grootste thril. Het is inmiddels 11:30 en we gaan eten met de orka's. Om 12 uur zijn we er. Het duurt ongeveer 1 uur. Het eerste halfuur kunnen we eten terwijl er wat orka's rondzwemmen en je kan de show die bezig is in het stadion volgen op een scherm. Om 12:30 beginnen ze met uitleggen en doen de orka's kunstjes.











    Het is zeker de moeite waard om eens te doen.
    Na het eten valt savannah in slaap als we naar de dolfijnenshow Blue Horizons lopen. We mogen helaas niet met kinderwagen naar binnen maar ik blijf wel met haar buiten. Tijdens de show wandel ik naar een paar dingen. Als eerste naar de dolfijnen onder water en de Manatees. Dan ga ik ook nog even kijken bij de aligatoren en Journey to Atlantis de waterattractie. De show schijnt best mooi te zijn het staat in ieder geval op film. Ze kregen trouwens VIP plaatsen.





    Na de show lopen we via de manatees en de aligatoren naar Altantis. Femmy blijft met Savannah buiten en de rest gaat in de attractie. dit is een halve wildwaterbaan en een halve achtbaan. Heel nat word je niet en Femmy werd natter van een regenbuitje dan wij. We pakken meteen Kraken mee. We mogen bij allebei de attracties weer via een aparte ingang naar binnen. In kraken gaan we weer 7 keer over de kop en ik vond hem vorig jaar minder soepel.



    We zoeken de koelte op bij de pinguins,hier word ook weer vanalles uitgelegd. Ook krijgen we weer VIP-plaatsen bij de zeeleeuwen show.





    Daarna krijgen we een prive plek om de zeeleeuwen te voeren met vis. Ook dit is weer leuk.


    [img][/img]



    Dan gaan we naar het eenalaatste onderdeel en dat is bij de haaien backstage. We lopen via een zijdeurtje naar de grote pompen voor het haaienbassin. Vanaf hier heb je ook een mooi uitzicht op de achtbaan Kraken.





    Dan gaan we ook nog naar binnen waar nog het een en ander verteld word, ook kan je hier een baby haai aaien.
    Het is bijna 17 uur en tijd voor de orkashow met Shamu. De is weer geweldig. Jim die moest plotseling weg want hij was de tijd vergeten en hij moest uitklokken. Snel afscheid genomen, we wilde nog fooi geven maar hij niet echt veel tijd.
    Savannah is helemaal door het dolle heen.







    De show is om 17:30 afgelopen en het park sluit om 18 uur. Zou ik nog een keer in Manta kunnen? Ik loop er naartoe en kan zo instappen. Weer een geweldige rit. Alleen moesten we wel een tijdje voor het station wachten wat niet echt een fijne houding is zo ligggend.
    Ik ga niet nog een keer en loop naar Femmy. Zij heeft een t-shirtje voor avannah gekocht en een borrelglaasje voor mij. We wisselen de kkaartjes om tegen nog een gratis dag zodat we terug kunnen komen maar daar hebben we geen gebruik meer van gemaakt.

    We rijden meteen naar Outback Steakhouse tegenover de Premium outlets. Hier zijn we dichtbij. Natuurlijk een Bloomin'Onion . Hij is lekker maar minder lekker dan de vorige(
    enige) keer. Bloomin'onion is gefrituurde ui.



    Femmy neemt de gewone Sirloin en ik de Terriyaki Sirloin. Ze smaken allebei heel goed. Misschien komen we later deze vakantie nog wel eens terug. Na het eten duiken we nog even het zwembad in maar het water is s ávonds eigenlijk te koud. Dan maar het bubbelbad in.We zijn dus snel weer terug. En om 21:45 liggen we alledrie knockout!. :twisted:
    Orlando: 2007,2008,2009,2010. Florida: 2000,2002, 2004,2005,2012,2013 Zuid-west: 2001,2006,2011 Noord-oost: 2003. Las Vegas: 2003/2004.
    2014.1 o.a. NY+Wash D.C. http://usa2014deel1.blogspot.nl/
    2014.2 o.a. NY,Boston,Niagara,Toronto. http://usa2014deel2.blogspot.nl/
    2015 Orlando http://orlandolente2015.blogspot.nl/

  8. Top | #8

    Standaard Re: Reisverslag en reisschema Orangedevil: Miami-Orlando

    Woensdag dag 5. Wallmart en Magic Kingdom.

    En we gaan met zijn allen met de boot.

    Om 06:45 wakker vandaag. Savannah om 7 uur en Femmy niet veel later.
    We hebben honger en rijden dus naar de Denny's tegenover Old Town. Het is pas half 10 maar ik kan het toch niet laten om een hamburger te bestellen. Ik neem natuurlijk een Classis Mushroom Swiss Garlic Burger(with xtra chees).



    Geen commentaren deze keer dus met een volle buik rijden we naar de Wallmart. Dit is voor de onbekenden onder ons een warenhuis waar je bijna alles kan kopen. We worden netjes begroet door een greeter. De winkel is wel enkele voetbalvelden groot.

    Ik koop hier een schrift om dit verslag in te schrijven en Femmy koopt een Swaddle Me voor de baby(vraag me niet wat het is). En een t-shirt voor Savannah. Het is wel lekker om wat te snoepen mee te nemen.

    Je kent die trommels vast wel. Je kan ze bij elk pompstation halen en zijn gevuld met 650 gram zoete meuk, waaraan je jezelf vervolgens lekker misselijk zit te vreten terwijl je in de file staat.



    Nou waren we net bij de Wallmart, en zag daar een soortgelijk trommeltje staan, maar dan van het Wallmart huismerk. Dropjunk dat ik ben, graaide ik al snel zo'n trommel van de planken. FF checke, ja alles zat er in, halve maantjes, aardbeitje, bieropeners, dropvissies, dropjojo's en die kersjes die ik er altijd in laat zitten en aan Savannah geef omdat ik die zelf niet moet. Ik mistte wel nog een paar smurfen, maar die waren vervangen door iets wat op een blauw met witte haai leek. Ik dacht fuck die smurfen maar, ik neem een trommel mee.
    Toen ik vervolgens in de auto zat en de deksel opentrok viel me meteen op dat al die snoepjes een stuk kleiner waren dan de vertrouwde Haribo uitvoering.
    Traditiegetrouw begon ik eerst met de dropvisjes eruit te graaien. Ook deze hadden het formaat van een guppie. Toen brak de pleuris uit. Dat normaal zo lekkere droppie bleek een droog doch kleverige substantie te zijn dat smaakte naar echte rotte vis. Dan maar zo'n blauwe haai proberen, maar die smaakte dan weer naar een blauwe smurf.
    Dit was de eerste keer dat ik m'n auto uitstapte zonder eerst m'n trommel netjes leeg gevreten te hebben. Wallmart bedankt :wink:



    We vervolgen onze weg naar Magic Kingdom. De navigatie stuurt ons verkeerd en we staan voor de ingang van Epcot. dit is niet de bedoeling. Keren gaat niet meer dus moeten we verplicht door de poorten naar binnen. We betalen $12 parkeergeld en nemen een afslag en we komen weer op de gewone weg uit. Deze keer gaan we wel goed en mogen doorrijden omdat we al een dagkaart hadden gekocht bij Epcot.



    Met de tram vervolgens naar het ticket center en dan zien we dat de monorail of stuk is of in onderhoud is. die moet ons eigenlijk naar het Magic Kingdom park brengen. Er varen maar liefst 3 boten. Iedereen moet die dus nemen wat wel wat vertragingen oplevert.



    Savannah word wakker want ze as in diepe slaap. Eerst door de tassencontrole en daarna met een vingerafdruk het park in.
    Op de mainstreet kijken we naar een dansshowtje en daarna vervolgen we onze weg naar Fantasyland. We gaan eerst in de 3-d show Philarmagic want daar staat geen rij. De show is leuk en Savannah zegt:"nogkeer".





    Ik haal dan eerst 2 Fastpasses voor Peter Pan want daaar is het altijd druk. Het is nu 12 uur en we mogen terugkomen om voor te dringen tussen 14:30 en 15:30. Eerst wat anders dus.



    We hebben sneeuwwitje en Winnie the Pooh gedaan. Respectievelijk 10 en 30 minuten wachttijd.





    Femmy gaat dan in de rij staan voor wat eten voor Savannah en ik ga met Savanah in de draaimolen. Daar kan ze ook geen genoeg van krijgen. Dan is het voor ons ook tijd om te eten. We gaan eten bij Pinokkio. Ik neem een Ceasar salad en Femmy kipnuggets met friet. Inmiddels is het half 3 en dus tijd voor Peter Pan. Om 15 uur is parade maar we bekijken hem volgende keer wel. Als de parade is dan is het rustig bi de attracties dus we lopen naar Indy Speedway.



    Savannah gaat met mij mee en Femmy alleen. Savannah wil zelf sturen maar dat is natuurlijk veel te moeilijk. Ik proberen elke keer te corigeren maar dan knijpt ze en schreeuwt dat zij zelf wil. FF snel afleren dat gekras.
    8)



    Dan lopen we Discoveryland in en doen de schietattractie Buzz Lightyear en de monorail door dit deel van het park.



    We hebben het eigenlijk wel gehad en na het bekijken van de show op het centrale plein gaan we terug.
    Met de boot en de tram terug naar de auto. Na wat opfrissen in het hotel rijden we naar Landr's Seafood in LBV.





    Een best wel sjieke tent, ik pak spaghetti met zeevruchten. Het smaakt allemaal heel lekker. En Femmy heeft zalm.



    Dit is een restaurant met een speeltuin ervoor,perfect voor met kinderen. Ook loopt er een entertainer rond die balonnen voor je maakt.



    De rekening is met fooi $66. Terug in het hotel nog even zwemmen in het koude water en in het warme bubbelbad en dan slapen om 23:30.
    Orlando: 2007,2008,2009,2010. Florida: 2000,2002, 2004,2005,2012,2013 Zuid-west: 2001,2006,2011 Noord-oost: 2003. Las Vegas: 2003/2004.
    2014.1 o.a. NY+Wash D.C. http://usa2014deel1.blogspot.nl/
    2014.2 o.a. NY,Boston,Niagara,Toronto. http://usa2014deel2.blogspot.nl/
    2015 Orlando http://orlandolente2015.blogspot.nl/

  9. Top | #9

    Standaard Re: Reisverslag en reisschema Orangedevil: Miami-Orlando

    Donderdag dag 6. Winkelen en zwemmen.

    Groot respect gekregen voor muilezels.

    Eigenlijk zouden we volgens planning s'morgens wat shoppen s'middags gaan zwemmen in Blizzard beach. Maar we hebben niet zo'n zin in een park voor de 3e dag op rij dus het word shoppen en zwemmen bij het hotel.
    Om 6 uur al wakker maar toch door kunnen tukken tot 08:15. Eindelijk een normale tijd. Savannah word ook wakker,ik geef haar wat melk misschien slaapt ze dan nog wat want Femmy is ook nog onder zeil. Ik duik dan nog even het zwembad in om wakker te worden.

    Bij terugkomst zijn ze allebei wakker. 9 Uur is het nu. Om 10 uur zijn we klaar en rijden we naar de IHOP(international house of pancakes) in Kissimmee om te ontbijten. Ik vind dat je hier toch wel het lekkerst kan ontbijten. Sorry Denny's. Ik neem pannekoeken met blueberry en banaan en Femmy met nutella. Echt lekker!



    Toevalligerwijs zitten we vlakbij het appartementencomplex waar we morgen intrekken. Ff checken. Het ziet er echt mooi en nieuw uit. Nog geen foto's gemaakt dat doen we morgen wel. We voeren Target in en binnen 5 minuten zijn we er. Target is ook een groot warenhuis wel iets kleiner dan de Wallmart maar nog steeds 10 x zo groot als de V&D. We kopen er weer een babyietsding,zwangerschapskleren voor Femmy en bier,chips en cola voor mij. Ze hebben hier trouwens 5 soorten Mountain dew ipv de 2 bij ons. Ze hebben hier de gewone groene,Code red,Voltage,Ultraviolet en light. Echt lekker!!


    Funny story, nu moest ik bij afrekenen toch mijn paspoort laten zien. 32 Jaar trillend op mijn benen,looking kinda young son. Dus ik lijk nog geen 21?
    De laatste keer dat ik mijn paspoort moest laten zien was alweer een paar jaar terug. Ik dacht al dat ik oud werd maar de verkoopster zet mij weer terug op aarde.

    Ik had mijn paspoort in de auto liggen maar Femmy's paspoort was voldoende,ook gek he ik koop het toch. Femmy mag dan een shopping mall uitkiezen en het word Prime Outlets. We zijn er zo en ik word toch wel vriendelijk doch dringend verzocht om de auto maar bij Victoria's secret te parkeren. Femmy springt de auto uit en rent naar binnen,doe jij Savannah maar roept ze vaag. Weer wat overdreven natuurlijk maar weer ff voor de vorm.:wink:



    Femmy zoekt weer naar Uggs, maar schijnbaar verkopen ze die alleen maar via internet bij Victoria's Secret. Aangeslagen lopen we verder maar ik koop in bij Perry Ellis 3 shirts voor $60. Ik krijg er ook nog een gratis stropdas bij twv van $45. De originele prijs van die spullen waren normaal gesproken $165. Maar nu door de outlet maar $60!
    En $60 is ongeveer 36 Euro.



    Ook nog 2 spijkerbroeken voor Femmy's broer en kleding voor Savannah maken we buit. Bij Osh Kosh b'Gosh en Hartstrings hebben ze leuke kinderdingen voor weinig. Een bodywarmer voor normaal $86 is nu maar $20 en dat is 14 Euro.
    :shock:



    Irritant zijn de mensen in het midden van gang die alles aan je proberen aan te smeren.
    Dan vinden we de goudmijn. Een Uggs verkoopunt. Femmy koopt een paar lage Uggs en Uggjes voor Savannah. Femmy zei dat ze in Nederland wel 200 Euro kunnen kosten. Die van Femmy zijn geloof ik nu $150 dus das zo'n 94 Euro. Tijd om terug te gaan naar de auto en het past maar net in de kofferbak. Nu heb ik medelijden met muilezels die in een hete zandbak moet sjouwen,ik voel mij net zo. Omdat Femmy de mall mocht kiezen mocht ik het eten kiezen voor vanmiddag.





    Ik had zin in Steak&Shake.
    We typen de dichtsbijzijnde in op de navigatie en we rijden erheen. We komen door veel schoolzones waar je maar 20mph mag. Ook goed uitkijken als er 1 stopt dan moet je zelf ook stoppen.
    Waar zijn we in godsnaam. De Steak&shake is dichtgetimmerd maar aan de overkant zit een TGI Fridays. 1 Keer ooit gegeten viel toen wat tegen maar iedereen verdient een 2e kans. De serveerster is irritant,ze probeerd ons bier aan te smeren maar ja ik rijd en Femmy is zwanger en Savannah is te jong,dat duurt nog minimaal 12 jaar
    :wink:

    Zelfs na dit gaat ze door dat 1 best wel kan. Gaat heen!!! Ze probeerd de rekening hoog te krijgen en dus ook de fooi. Het smaakt nu beter als de vorige keer ,ik heb een cheeseburger en Femmy nachos. Savannah heeft dit avontuur niet meegemaakt die ligt weer te ronken.



    We rijden weg en zien dan dat we bij de Florida malll zijn aangekomen. Ah zijn we hier we dachten ergens helemaal de andere kant op. De mall gaan we later heen niet nu. We gaan zwemmen. Vervolgens blijven we een paar uur bij het prachtige zwembad hangen. Foto's zeggen meer dan woorden.















    Na het zwemmen gaan we eten bij de Italiaan genaam Olive Garden in Lake Buena Vista.Weer zo'n rare waitress met een tik wat is dat hier met die rare kwasten. Ze leek een beetje op de zangeres Pink. Grote oorbel door de neus.
    :roll:

    Ik heb spaghetty met meatballs en Femmy neemt 2 voorgerechten oa. mosselen. In het hotel internetten we nog wat in de lobby en gamen nog wat in de gameroom. Om 22:30 slapen!
    Orlando: 2007,2008,2009,2010. Florida: 2000,2002, 2004,2005,2012,2013 Zuid-west: 2001,2006,2011 Noord-oost: 2003. Las Vegas: 2003/2004.
    2014.1 o.a. NY+Wash D.C. http://usa2014deel1.blogspot.nl/
    2014.2 o.a. NY,Boston,Niagara,Toronto. http://usa2014deel2.blogspot.nl/
    2015 Orlando http://orlandolente2015.blogspot.nl/

  10. Top | #10

    Standaard Re: Reisverslag en reisschema Orangedevil: Miami-Orlando

    Vrijdag Dag 7. Relaxen,Wide world of Sports,verhuizen,Epcot.

    Van het ene paradijs naar het andere.

    Vannacht hebben we voor de laatste keer geslapen in dit prachtige hotel. We gaan vandaag naar waarschijnlijk het net zo mooie appartementencomplex van Cane Island. Kunnen we fijn onze spullen wassen en af en toe zelf koken. Om 07:30 wakker samen met Savannah. Femmy ontwaakte pas om 08:45. Gisteravond heb ik nog even vanaf de bovenste verdieping het vuurwerk van Epcot gezien zo dichtbij zitten we.

    Het word vandaag weer een perfecte dag qua weer. De hele week is het al perfect. Lekker warm en niet te heet. En s'avonds blijft het warm dus geen lange mouwen aan. Alleen in Miami was het te heet maar das veel zuidelijker he. Vandaag is dus de verhuizing. Om 11 uur moeten we uit de kamer en rond een uur of 3 kunnen we in het appartement. De planning is om tot die tijd lekker bij het zwembad hier te hangen want je kan je hier omkleden enzo.

    Wel goed intjappen met zonnebrand want ik begin te verbranden. Wij gebruiken ook Savannah's zonnebrand. Word je wel amper bruin maar rood ook niet. Tot 13 uur blijven we bij het zwembad en weer zeggen foto's meer dan woorden.













    Het is nu wel te vroeg om naar het appartement te gaan. Ik heb wel een ideetje. We kunnen naar Disney's Wide world of sports gaan. Het sportcomplex van Disney waar we ''gratis'' ook heen kunnen. Ik had al gezien op internet dat er nu niet veel te doen was maar altijd leuk om een keer te kijken.



    Binnen 10 minuten zijn we er en meteen word duidelijk dat dit een groot complex is. We zien trouwens veel kinderen lopen met een ijshockeystick. Er zijn rollerbladewedstrijden aan de gang. Das een soort ijshockey op skeelers. Na de toegangspoorten kijken we eerst even in het honkbal stadion en ik ga ook even op het veld staan.





    Dan gaan we naar een grote hal. Daar zijn ze dus aan het rollerbladen. Met een ijsje(soort almond op een hoorn) gaan we op de tribune zitten en kijken even naar de wedstrijd. Wat zijn die kinderen al goed zeg.
    :shock:





    Het is inmiddels 14:30 en tijd om naar hotelbeds te gaan om in te checken voor het appartement. Weer zijn we er snel en het inchecken in het kantoor in Kissimmee gaat snel. 3 Mijl verder rijden we het complex op. Ik zie trouwens dat we tegenover het hotel zitten waar we in 2000 voor het eerst in aanraking kwamen met Orlando. Femmy was er toen overigens nog niet bij ik kon haar zelfs toen nog niet eens. We zitten in blok5257 in apprt. nr. 403.



    Voor de kenners onder ons na de poort rechtsaf ,einde links en dan het 2e blok aan de linkerkant. Femmy gaat even naar boven om de sleutel uit het kluisje te halen en met zijn 3en gaan we dan op verkenning.





    Het appartement is precies goed voor ons. Lekker ruim en niet te groot. Vorig jaar hadden we een kasteel met 5 slaapkamers en deze keer hebben we wat kleiner gekozen. Anders krijg je dalijk net als in die reklame van de Lotto dat je in je broek zeikt omdat de wc zo ver weg is. :wink: ops:









    Vanaf het balkon zien we dat we uitzicht hebben op het meer en het zwembad,ook lekker dichtbij dus.





    Na wat instalatiewerk en een uurtje rusten gaan we op weg naar Epcot. We gaan voor het vuurwerk van vanavond genaamd Illuminations. Misschien kunnen we ook nog wat attracties meepikken. Epcot is weer een Disneypark.

    We rijden weer verkeerd. We hadden Epcot ingesteld op de navigatie maar die stuurt ons naar Downtown Disney. Misschien zit daar een kantoor die zo ook heet. Ik zie het al we moeten als we naar een Disney park gaan gewoon de naam aan houden waar Disney voor staat. Dus ipv Epcot is het Disney's Epcot.

    12$ Parkeren lichter en met de tram naar de ingang. We staan op Create 44. We lopen meteen door naar de attractie van Universe of Energy. Deze attractie hebben we nog nooit gedaan dus die willen we eerst doen. Dë attractie duurt 45 minuten en dat hield ons vaak tegen. De attractie is apart. Het darkridegedeelte met de dino's vonden we mooi de rest wat saai. Savannah vond hem wel okee.



    Mission Space is maar 5 minuten en Test track is 30 minuten. We besluiten om toch maar wat te eten. We lopen naar het themadeel van England waar we lekker fish en chips eten aan de rand van het meer. Dit is een mooie plek om het vuurwerk te zien maar 2 uur hier wachten is overdreven het is pas 19 uur en het vuurwerk is om 21 uur.
    Nog maar een paar attracties dan. Het is nu food en wine festival.



    Het is dan ook erg druk met lopen. We lopen naar de attractie van Figment. Maar om 19 uur sluiten een aantal kleine attracties dus ook deze. Dan maar naar Nemo die is wel tot 21 uur open. Savannah vind die vissen geweldig en doen hem nog een 2e keer. Ook kopen we een zakje choclade pinda's voor tijdens het vuurwerk. Maar liefts $7,34 kost het!!!











    Het is inmiddels 21 uur en Illuminations begint. We bekijken het vanaf de voorkant,zijn we straks snel weg. Het vuurwerk is weer fanatastisch alleen Savannah werd bang van de harde knallen.





    Na de show lopen 1000-en tegelijk naar de uitgang. Ik zie nou al op tegen de files van het wegrijden. Maar niks aan de hand, het verkeer rijd vloeiend van de parkeerplaats. 11.000 auto 's kunnen hier staan. Thuis gaan we om 22:30 slapen in ons nieuwe bed.
    Orlando: 2007,2008,2009,2010. Florida: 2000,2002, 2004,2005,2012,2013 Zuid-west: 2001,2006,2011 Noord-oost: 2003. Las Vegas: 2003/2004.
    2014.1 o.a. NY+Wash D.C. http://usa2014deel1.blogspot.nl/
    2014.2 o.a. NY,Boston,Niagara,Toronto. http://usa2014deel2.blogspot.nl/
    2015 Orlando http://orlandolente2015.blogspot.nl/



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •