Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 8 van de 20 EersteEerste ... 67891018 ... LaatsteLaatste
Resultaten 71 tot 80 van de 193

Onderwerp: Betalen in Florida

  1. Top | #71
    Florida Groupie reneefrankrijk's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Chateau Guibert, Frankrijk
    Berichten
    397

    Standaard Re: Geld, hoe doen jullie dat???

    Ik heb een speciaal klein notitieblokje waarin ik elke cash uitgave opschrijf. Leuk om te doen vind ik en leuk om jaren later terug te lezen.
    Ik bewaar de bonnetjes en als we dan ergens koffie gaan drinken of zo dan schrijf ik het bij en gooi de bonnetjes dan weg.
    Wij hadden voor elke dag "huishoudgeld" cash meegenomen en ook het hele budget van de kinderen. Elke dag aanvullen in de beurs en per dag weet ik dan wat we over hadden of teveel hadden uitgegeven. Het is een hobby zal ik maar zeggen.


    www.schoutenjanssen.nl Florida in: 1986, 1992, 2000, 2008, 2010 en 2012

  2. Top | #72
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Geld, hoe doen jullie dat???

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Saskiac1977 Bekijk Berichten
    nix geen creditcard gemist...maar wij hebben ook geen auto gehuurd ofzo.
    Nee dan is het misschien niet nodig, maar als je een villa en een auto wilt, is een creditcard heel handig voor de borg.

    Wel schreven we elke keer ook in een boekje onze uitgaven van de cc's (ja we hadden er 2 mee, een VISA en een Mastercard, niet alles wordt overal geaccepteerd, al hebben we dat niet meegemaakt hoor), zodat we bij thuiskomst wisten wat we konden verwachten om terug te betalen.

    Heb er ook mee getankt. Ideaal.... creditcard erin en tanken maar. Hoef je ook niet naar binnen, scheelt tijd.

  3. Top | #73
    Newbie Ronald van der Meij's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Oegstgeest
    Berichten
    13

    Standaard Re: Geld, hoe doen jullie dat?

    Wij nemen ook contant geld mee. heb afgelopen maanden veel goedkope dollars gekocht. auto huren we via de creditcard. Mijn kaarten voor de Mickeys Merry Chrismass Party heb ik al in huis. (telefonisch via mijn creditcard gekocht)

  4. Top | #74
    Vaste Bezoeker dutchcruisers's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Berichten
    104

    Standaard Re: Betalen in Florida

    Bij de grote ketens als WalMart, Target, Walgreens enz. kun je gewoon pinnen met je bankpasje. Je kunt dan ook net zoals hier extra geld bijpinnen (cash-back, bij WalMart bv. tot $100,-). Scheelt weer in kosten, want bij een gewone pinautomaat moet je vaak ca. $2,- transactiekosten betalen.

  5. Top | #75
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2006
    Berichten
    1.254

    Standaard Re: Betalen in Florida

    Kijk wel altijd even na wat je betaald! want er is een nieuw fenomeen in Orlando bij tankstation om de prijs wat op te drijven. Ze adverteren met een goedkope prijs maar betaal je met credit card dan komt er nog wat bovenop!

    Lees dit verhaal maar eens of kijk naar de video
    Beware of sneaky gas prices when paying with credit cards

  6. Top | #76
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Betalen in Florida

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door calypso Bekijk Berichten
    Ze adverteren met een goedkope prijs maar betaal je met credit card dan komt er nog wat bovenop!
    Er is al heel lang verschil tussen cash en cc prijzen aan de pomp in Amerika. Vond het altijd vreemd, maar heb jarenlang cash of tc betaald. Stond, zelfs voor toeristen, duidelijk aangegeven: Cash Prices. De gemiddelde Amerikaan betaalt niet graag met cash, en de benzine kostte toch geen drol, dus, wie gaf er om? Nu de benzineprijzen daar het gesprek van de dag zijn, "ontdekken' ze dit verschil plotseling.

    Het is niet anders dan bij ons in Nederland; marketing heet dat geloof ik. Vroeger kon je op een kilometer afstand de prijzen bij ieder tankstation duidelijk zien en vergelijken. Nu moet je op de pomp kijken, of staat er een groot bord: 6 cent korting! Waarop, dat weet je niet!



  7. Top | #77
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Cash- of alternatief?

    Of gewoon nu heel veel dollars kopen en in een ouwe sok stoppen
    Wie weet zakt de dollar nog wel verder.. als je dan nu dollars zou kopen, terwijl in 2009 de dollar nog minder waard is, dan baal je ook wel denk ik...

  8. Top | #78
    Regelmatige Bezoeker nicole-onno's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2008
    Locatie
    Almere Nederland
    Berichten
    27

    Standaard Re: Cash- of alternatief?

    Als je nu al dollars koopt moet je toch wel wisselkoerskosten betalen....tenzij je meteen heel veel geld wisselt bij GWK betaal je max €7, 50 per wisseling.
    Laatst gewijzigd door nicole-onno; 15-07-08 om 20:44.
    september 2005 cruise Miami, Cozumel, Jamaica Kaaimaneilanden. Strand en winkel vakantie Miami
    juni 2007 dominicaanse republiek
    14 maart 2009,12 dagen Orlando, pretparken bezoeken en winkelen\\/

  9. Top | #79
    Florida Groupie Harm's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    gouda
    Berichten
    329

    Standaard Re: Cash- of alternatief?

    Het idee op zich is niet slecht alleen de tijd waarop je het doet. Als je nu een bankrekening in Amerika opent er geld op stort en een paar weken later het er weer af haalt is je verdiensten nihil. Je had voordat de $ in elkaar zakte dit idee uit moeten voeren dan had je echt wat verdiend.
    Nu kan je alleen maar profiteren van de lage $ door als je in Amerika bent zoveel mogelijk spullen te kopen. Die zijn dan nl een stuk goedkoper dan in Nederland.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 16-07-08 om 10:15. Reden: quote van eerste bericht er uit gehaald

  10. Top | #80
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Cash- of alternatief?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nicole-onno Bekijk Berichten
    Als je nu al dollars koopt moet je toch wel wisselkoerskosten betalen....tenzij je meteen heel veel geld wisselt bij GWK betaal je max €7, 50 per wisseling.
    Even naar Amsterdam..

    Pott Change is een gerenommeerd geldwisselkantoor in het centrum van Amsterdam. Al ruim 20 jaar zijn wij actief in het wisselen van valuta’ s en travellers cheques. Als agent van Western Union verzorgen wij eveneens geldtransfers van- en naar het buitenland.
    De voordelen voor u ten opzichte van banken en andere wisselkantoren:

    1. Geen commissie, administratie of transactiekosten bij aankoop- en verkoop van valuta
    2. Scherpe wisselkoersen (voordeliger dan bij de grote banken)
    3. De meest gangbare valuta’ s op voorraad
    4. Centrale ligging in Amsterdam, uitstekend te bereiken
    5. Snelle, professionele en vriendelijke service
    6. 7 dagen per week geopend tot 20.30 uur!
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •