Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 3 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 40

Onderwerp: Reisbureau failliet

  1. Top | #21
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Sep 2006
    Berichten
    319

    Standaard Re: Help! over 10 dagen op reis... reisburo failliet

    Goed om te horen, fijne vakantie verder!

  2. Top | #22
    Stamgast marcelis10's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Locatie
    tilburg
    Berichten
    234

    Standaard Re: Help! over 10 dagen op reis... reisburo failliet

    Fijn dat alles toch nog is goedgekomen. Fijne vakantie verder, geniet ervan.

    Groetjes Monique

  3. Top | #23
    Regelmatige Bezoeker Harley's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2008
    Locatie
    Oostakker bij Gent,Belgie
    Berichten
    33

    Standaard Re: Help! over 10 dagen op reis... reisburo failliet

    Hoi,
    Eenvoudig en slim,boek alles in een erkend reisbureau en je hoeft je nergens geen zorgen over te maken.
    Boeken via-via??????kan lukken,maar kan ook totaal tegenslaan.

    Mvg
    Harley

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door True1969 Bekijk Berichten
    Medeforummers,

    Hebben wij weer... via een kennis tickets, villa en auto gehuurd.. blijkt vorige week dat het bedrijf waar hij zaken mee doet failliet is..:shock:
    Laatst gewijzigd door Ta2 Gerrit; 26-04-09 om 12:44. Reden: full quote ingekort

  4. Top | #24

    Standaard Re: Help! over 10 dagen op reis... reisburo failliet

    Dat is jou mening Harley.
    Een erkend en bekend reisbureau kan ook failliet gaan hoor en blijft de vraag of alles voor jou geboekt is???[-X

  5. Top | #25
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Help! over 10 dagen op reis... reisburo failliet

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harley Bekijk Berichten
    Hoi,
    Eenvoudig en slim,boek alles in een erkend reisbureau en je hoeft je nergens geen zorgen over te maken.
    Boeken via-via??????kan lukken,maar kan ook totaal tegenslaan.

    Mvg
    Harley
    Total BS, zelfs een "erkend" (door wie? hun eigen branchevereniging ?) reisbureau kan failliet gaan, iets wat iedere zomer weer voor krantenieuws zorgt, hier in Nederland althans.

    Als iedereen die "via-via" boekt dit jaar niet op vakantie zou gaan, was het overal mooi rustig. En bij de meesten werkt het goed, boeken via Internet, Duitsland of wat dan ook.
    Net zoals het via de erkenden ook wel eens mis kan gaan. En die gedupeerden, hoewel eenvoudg, zorgeloos en slim, zijn dan ook gewoon pissed :evil:
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  6. Top | #26
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Help! over 10 dagen op reis... reisburo failliet

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ta2 Gerrit Bekijk Berichten
    Total BS,
    Waarvan akte! Toen wij nog jong en onervaren waren, boekte ik de reis bij een gedegen reisbureau, dat zelfs onderdeel was van het bedrijf waar ik toen werkte, onder het motto "koopt Nederlandsche waar, dan helpen wij elkaar". Wij kregen een mooi mapje met vouchers mee en vlogen naar de States.

    Aangekomen bij het eerste hotel, legden wij in de vaste veronderstelling dat wij ons 'nergens geen zorgen over hoefden te maken', onze voucher op de counter. De Amerikaanse organisatie die de vouchers verstrekte, bleek failliet te zijn en wij hebben ondanks telefoontjes naar het thuisfront, wat met 9 uur tijdverschil van de westcoast nog niet zo simpel was, de gehele reis onze hotelovernachtingen uit eigen zak mogen betalen.....

    Op het moment dat dit ons gebeurde, waren we zeker niet 'happy'. Geen creditcard en de voorraad traveller cheques was maar net toereikend. Wij Hollanders zwoeren toen nog bij de girobetaalkaart en de bankcheque, maar die maakten in de VS helaas weinig indruk......

    Reizen is nooit zonder risico, dat maakt het leuk en spannend! Achteraf hebben we toen heel snel geleerd hoe we onze eigen boontjes op reis moeten doppen en dat doen we sindsdien ook. Eenvoudig en slim! Het erkende reisbureau 'bij ons op de hoek' is, ondanks dat we er jaren maar liefst 3% bedrijfskorting kregen, al jaren op de fles....:mrgreen:



  7. Top | #27

    Standaard Re: Help! over 10 dagen op reis... reisburo failliet

    Misschien is het net door die 3% bedrijfskorting dat ze op de fles zijn gegaan... LOL!!!:razz:

  8. Top | #28
    Newbie
    Ingeschreven
    Mar 2011
    Locatie
    Belgium
    Berichten
    12

    Standaard Re: Villa's in Kissimmee Area (Florint Vacations)

    wij hebben net onze reisdocumenten opgehaald en huren ook een townhouse via florint. Wij hebben geboekt via jetair, dus hebben geen idee hoe goed (of slecht) de ervaringen zijn met florint. Wij hebben enkel een algemeen plaatje gezien op het reisbureau van een prachtige villa, maar weten niet zeker of dat dat ook onze villa gaat zijn. (kwestie van vraag en aanbod volgens reisbureau)
    Dus heeft iemand al ervaringen via florint? Ik ben heel benieuwd!!

  9. Top | #29
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Villa's in Kissimmee Area (Florint Vacations)

    Het is in elk geval een reisbureau waarvan de eigenaren Nederlanders zijn, wat makkelijk kan zijn als je de Engelse taal niet zo machtig bent. Maar stel dat het bedrijf op de fles gaat, heb je dan nog recht op teruggave van je geld? Of kan je fluiten naar je centen, uithuilen en opnieuw gaan sparen?

  10. Top | #30
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Villa's in Kissimmee Area (Florint Vacations)

    Ik dacht dat Florint al lang niet meer bestond. In mijn beleving zijn ze er ook een tijdje uit geweest, en had ik ze geschrapt uit mijn Favorieten in Explorer.

    Daar stonden ze in omdat ze toen ook huizen verkochten, wat toen onze interesse had.
    De laatste (voorgaande) berichten met ervaring(en) dateren dan ook al uit 2006.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •